Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kör du samma hyperaggressiva spel även i Multi SNG eller har du någon annan spelstil där? Tex hur spelar du dina A med låg kicker tidigare i turneringen?

 

Grymt imponerad av dina resultat för övrigt :D

 

Är ganska snortight tidigt i MTTs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt resultat! :) Hur många timmar spelade hittils? Och hade du något speciellt månadsmål? (orkar inte bläddra tillbaks 100 sidor :))

 

30-40k siktar jag på. Jag spelar så mycket som krävs för det.

 

Snyggt resultat! :) Hur många timmar spelade hittils? Och hade du något speciellt månadsmål? (orkar inte bläddra tillbaks 100 sidor :))

 

Ingen koll faktiskt. 20 kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

156 sidor, well done! har du natt miljonen for aret annu? no offense men handerna du postar ar valdigt basic och ointressanta. vart ar de tuffa besluten? lagg garna ut hander dar du tvingas ta en svar syn eller sa.

 

Sen undrar jag hur manga timmar per dag du spelar och om du har nagot liv utanfor onlinepokern just nu, nar du spelar sa mycket?

mvh

jellesimannen

 

Jo miljonen har jag nått gott och väl. Ska försöka posta svårare händer...

 

Jag har ett liv, dont worry. Men 4 timmar per dag kanske jag spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

156 sidor, well done! har du natt miljonen for aret annu? no offense men handerna du postar ar valdigt basic och ointressanta. vart ar de tuffa besluten? lagg garna ut hander dar du tvingas ta en svar syn eller sa.

 

Sen undrar jag hur manga timmar per dag du spelar och om du har nagot liv utanfor onlinepokern just nu, nar du spelar sa mycket?

mvh

jellesimannen

 

Jo miljonen har jag nått gott och väl. Ska försöka posta svårare händer...

 

Jag har ett liv, dont worry. Men 4 timmar per dag kanske jag spelar?

 

Oj det var ju inte mycket. Luktade 10-12timmar om dan lang vag. Du kanske (som jag) railar resten av tiden :lol:

 

Vad vann du? det star i borjan av din trad att det ar nagot vad om vem som nar miljonen forst for 2006.

 

Äran typ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats!

 

Jag undrar hur lång din längsta winning streak är, alltså hur många sessioner i rad du plussat. Skulle även vara kul att få veta lite om din vinst frekvens, dvs hur många vinstsessioner respektive förlustsessioner du noterar per månad. Blåser det inte hårdare där uppe, har fått för mig att det skulle vara oundvikligt med en viss varians på din nivå? Misstänker dock att du kanske kan motbevisa den tesen.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mats!

 

Jag undrar hur lång din längsta winning streak är, alltså hur många sessioner i rad du plussat. Skulle även vara kul att få veta lite om din vinst frekvens, dvs hur många vinstsessioner respektive förlustsessioner du noterar per månad. Blåser det inte hårdare där uppe, har fått för mig att det skulle vara oundvikligt med en viss varians på din nivå? Misstänker dock att du kanske kan motbevisa den tesen.

 

MVH

 

Har 18k händer på Party. 81 sessions. 1 bord = 1 session. Hälften plus hälften minus ungefär. Plussat 10k på det ungefär.

 

På stars 3k händer. 27 sessions. Lite mer än hälften plus. Plussat 6k på det.

 

Har faktiskt ingen koll på hur många "riktiga" sessions, dvs säg 4 timmars spel på 5 bord, jag plussat på raken... kanske 6-7 st som max?

 

Och ja. Det blåser. Kan man inte hantera varians har man inget här att göra. Då kommer man förlora i längden om man inte spelar mot superfiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Intressant tråd detta, kul att det går så bra. Håller själv på och tampas på 400NL. Hur många bord kör du samtidigt när du spelar 1000NL samt när du körde 400 NL?

 

Party kör jag 4-6 bord på. Stars 8-10. Det går långsammare där. Oavsett nivån... lycka till! Det finns fisk där! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

POKERSTARS GAME #4841914093: HOLD'EM NO LIMIT ($5/$10) - 2006/05/05 - 17:13:25 (ET)

Table 'Pyxis III' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: tballs808 ($1119 in chips)

Seat 2: Monodon ($1297.75 in chips)

Seat 4: Six Sticks ($982.75 in chips)

Seat 5: AbsoluteAces ($1159 in chips)

Seat 6: daveaneo ($2334.45 in chips)

Seat 7: snemeth ($1165.85 in chips)

Seat 8: quzzo ($874 in chips)

Seat 9: PokerJello ($570 in chips)

tballs808: posts small blind $5

Monodon: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [5d 6d]

Six Sticks: calls $10

AbsoluteAces: folds

daveaneo: raises $30 to $40

snemeth: folds

quzzo: calls $40

PokerJello: folds

tballs808: folds

Monodon: folds

Six Sticks: calls $30

*** FLOP *** [Qd 9c 8d]

Six Sticks: checks

karecon joins the table at seat #3

daveaneo: bets $65

quzzo: calls $65

Six Sticks: calls $65

*** TURN *** [Qd 9c 8d] [7c]

Six Sticks: checks

daveaneo: bets $120

 

Hur spela nu och varför? dave är TAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens roligaste....

 

POKERSTARS GAME #4842032379: HOLD'EM NO LIMIT ($5/$10) - 2006/05/05 - 17:27:24 (ET)

Table 'Pyxis III' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: tballs808 ($1216 in chips)

Seat 2: Monodon ($1371.75 in chips)

Seat 4: Six Sticks ($845 in chips)

Seat 5: AbsoluteAces ($1800 in chips)

Seat 6: daveaneo ($2019.45 in chips)

Seat 8: quzzo ($1248 in chips)

Seat 9: PokerJello ($525 in chips)

PokerJello: posts small blind $5

tballs808: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [As Js]

Monodon: calls $10

Six Sticks: folds

AbsoluteAces: folds

daveaneo: folds

quzzo: raises $40 to $50

PokerJello: folds

tballs808: folds

Monodon: calls $40

*** FLOP *** [4s 7s 4d]

Monodon: checks

quzzo: bets $75

Monodon: calls $75

*** TURN *** [4s 7s 4d] [2d]

Monodon: checks

quzzo: bets $175

Monodon: calls $175

*** RIVER *** [4s 7s 4d 2d] [9d]

Monodon: checks

quzzo: bets $948 and is all-in

Monodon: folds

quzzo collected $612 from pot

quzzo: doesn't show hand

 

Floppen contbettar jag mitt färgdrag. Turn gör jag ett nytt försök att få honom att lägga sig troliga PP samt ser till att få in mer pengar i potten utifall jag träffar. River känns han fortfarande rätt vek. Vill ge sken av att överbetta en RR-Flush...

 

Efteråt frågar jag honom vad han hade. Han svarar 77. Jag "LOL" i chatten och inte en chans att han foldar den. Jo, han satte mig nämligen på 88,99 och sa ungefär: Du måste ju vara rädd för min hand och ändå bettar du allt du har när 9an kommer.

 

Weak tight tomte. 8/4 i stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

POKERSTARS GAME #4842222907: HOLD'EM NO LIMIT ($5/$10) - 2006/05/05 - 17:49:31 (ET)

Table 'Crater III' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: !--->SGA38 ($339 in chips)

Seat 2: DAPPER.CO.UK ($745.25 in chips)

Seat 3: motomagic ($1002.25 in chips)

Seat 4: Mattssons ($964.75 in chips)

Seat 5: PokerJello ($467.25 in chips)

Seat 6: quzzo ($1794 in chips)

DAPPER.CO.UK: posts small blind $5

motomagic: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [Kc Ad]

Mattssons: folds

PokerJello: folds

quzzo: raises $30 to $40

!--->SGA38: folds

DAPPER.CO.UK: folds

motomagic: raises $120 to $160

DAPPER.CO.UK said, "lol"

quzzo: calls $120

*** FLOP *** [Th Kd Jc]

motomagic: bets $280

 

Fi har inte gjort något större väsen av sig under spelets gång. 31/11 på 101 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party kör jag 4-6 bord på. Stars 8-10. Det går långsammare där. Oavsett nivån... lycka till! Det finns fisk där! :)

Oj, så många bord på den nivån, hinner du uppfatta några reads? Andra NL1000 spelare jag pratat med kör max 2 bord för att kunna hitta reads. Vad är du för spelartyp, är de den vanliga tight aggro spelaren lr?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party kör jag 4-6 bord på. Stars 8-10. Det går långsammare där. Oavsett nivån... lycka till! Det finns fisk där! :)

Oj, så många bord på den nivån, hinner du uppfatta några reads? Andra NL1000 spelare jag pratat med kör max 2 bord för att kunna hitta reads. Vad är du för spelartyp, är de den vanliga tight aggro spelaren lr?

 

Lite lösare än så. På Stars där jag lirar just nu har jag 20/15 i stats. Det är lite mer på båda än vad TAG borde ha. I agrressivitet ligger jag nog ganska högt med.

 

Ang reads. Ja det hinner jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...