Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

***** Hand History for Game 4309435442 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Friday, May 19, 13:21:44 ET 2006

Table Speed Read (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: UMASS11 ( $995 )

Seat 3: DIPPLE21 ( $1213 )

Seat 4: KISFMG ( $2060 )

Seat 2: IG2609 ( $524.63 )

Seat 6: kubera2006 ( $1077 )

Seat 5: Tostao_1 ( $718.75 )

Tostao_1 posts small blind [$5].

kubera2006 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ 9c Ac ]

UMASS11 folds.

IG2609 folds.

DIPPLE21 folds.

KISFMG raises [$40].

Tostao_1 folds.

kubera2006 calls [$30].

** Dealing Flop ** [ As, 3s, Th ]

kubera2006 checks.

KISFMG bets [$82].

kubera2006 calls [$82].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

kubera2006 checks.

KISFMG bets [$235].

kubera2006 raises [$470].

KISFMG folds.

kubera2006 does not show cards.

kubera2006 wins $951

 

Lite tankar här. Kubera är regular, duktig, TAG. Ingen sjukt bra read utöver det.

Ska jag checka turn eller beta? Och isf hur mkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuuuuk session. Spelat en timme knappt. Plussat $5602 på det!!! Räddar gårdagen och lite till :) Tar en paus nu mitt i rushen, måste andas lite :)

 

Var lite kusligt hur bra betalt jag fick för mina händer. Checkraisad all in på rivern när jag har färg och han stege. Hallå liksom? ;)

Samma sak med JJ vs AA. Måste ju gå att släppa med dubbla inköp på bordet.

Lite flax med när jag tog en AQ vs AK all in pre. Bakgrunden var att jag gjorde exakt samma squeezeplay handed innan med AQ med. Så jag trodde han var sur på mig... :)

 

Resultat maj: +$37503

 

Vid 40k skottas det!! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag checka turn eller beta? Och isf hur mkt?

 

Tycker den där typen av händer som utspelas typ som den där är sjukt svårspelade.. när man inte riktigt vet om man vill ha syn eller hur jag ska uttrycka det. Vore intressant att höra hur du (och andra) tänker i den där och liknande situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag checka turn eller beta? Och isf hur mkt?

 

Tycker den där typen av händer som utspelas typ som den där är sjukt svårspelade.. när man inte riktigt vet om man vill ha syn eller hur jag ska uttrycka det. Vore intressant att höra hur du (och andra) tänker i den där och liknande situationer.

 

Jag tänker ju som så att jag bara vill vinna skiten så fort som möjligt.. och snälla tilta mig inte genom att slå om :)

 

När jag har AA här så tänker jag ju istället.. snälla snälla gör ett move din fisk!

 

Ah sjukt. Man vill ju inte verka lättläst eller vek. Jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 4309390779 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Friday, May 19, 13:12:26 ET 2006

Table Owl Island (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: M4ximillion ( $1077.31 )

Seat 2: DIPPLE21 ( $1996.26 )

Seat 3: Vizhy ( $1144.60 )

Seat 4: MrShmoo ( $985 )

Seat 6: KISFMG ( $1882 )

Seat 5: nickygetz ( $342.38 )

DIPPLE21 posts small blind [$5].

Vizhy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ Ks Kh ]

MrShmoo folds.

nickygetz folds.

KISFMG raises [$40].

M4ximillion folds.

DIPPLE21 folds.

Vizhy calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 9h, 4c, Js ]

Vizhy checks.

KISFMG bets [$80].

Vizhy calls [$80].

** Dealing Turn ** [ As ]

Vizhy checks.

KISFMG bets [$225].

Vizhy raises [$625].

KISFMG folds.

Vizhy does not show cards.

Vizhy wins $1092

 

Tror han att jag har AJ och känner sig bombsäker på att få hela min stack med 99? Har han AJ och tror jag har AK/KK/QQ? Gör han ett move med T8s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen dålig timlön senaste timmen.... railade lite på nåra bord du spelade, såg bla JJvsAA handen, måste fråga, när han raisar, då sätter iaf jag honom på AA/KK(QQ), synar du med enbart hopp om trissen lr tror du dig ha bättre hand? brukar nämligen själv lägga mig oftast i dessa situationer.

 

spelar inte i närheten av dessa bord men att UTG synar och sedan återhöjer din rasie(som redan en person synat)skriker ju styrka och det måste det ju göra även på dessa nivåer,sedan syna och vet att man även kan få med den första personen som synade, för att hoppas på triss, måste väll ändå vara EV- ?

(tight spelare som jag är) ;D

 

riktigt intressant dagbok btw. brukar följa den men inte skriva ;)

 

keep up the good work

 

/flex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan read eller "read på read" (någon anledning till att han skulle kunna läsa av dig som svagare än vad du faktiskt är) så blir det ju svårt att ta synen på turn. Frågan blir väl varför, förutom att få ev drag att betala, du betar turn? Som sagt så blir ju alltid väldigt svårt om du inte kan sätta honom på en hand alls.. även om du checkar turn och han pangar på så blir det ju jobbigt. Check-syna ner för bluffvärde om något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen dålig timlön senaste timmen.... railade lite på nåra bord du spelade, såg bla JJvsAA handen, måste fråga, när han raisar, då sätter iaf jag honom på AA/KK(QQ), synar du med enbart hopp om trissen lr tror du dig ha bättre hand? brukar nämligen själv lägga mig oftast i dessa situationer.

 

spelar inte i närheten av dessa bord men att UTG synar och sedan återhöjer din rasie(som redan en person synat)skriker ju styrka och det måste det ju göra även på dessa nivåer,sedan syna och vet att man även kan få med den första personen som synade, för att hoppas på triss, måste väll ändå vara EV- ?

(tight spelare som jag är) ;D

 

riktigt intressant dagbok btw. brukar följa den men inte skriva ;)

 

keep up the good work

 

/flex

 

Implicita odds. Jag VET att han har AA. Tror jag att jag leder trycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen dålig timlön senaste timmen.... railade lite på nåra bord du spelade, såg bla JJvsAA handen, måste fråga, när han raisar, då sätter iaf jag honom på AA/KK(QQ), synar du med enbart hopp om trissen lr tror du dig ha bättre hand? brukar nämligen själv lägga mig oftast i dessa situationer.

 

spelar inte i närheten av dessa bord men att UTG synar och sedan återhöjer din rasie(som redan en person synat)skriker ju styrka och det måste det ju göra även på dessa nivåer,sedan syna och vet att man även kan få med den första personen som synade, för att hoppas på triss, måste väll ändå vara EV- ?

(tight spelare som jag är) ;D

 

riktigt intressant dagbok btw. brukar följa den men inte skriva ;)

 

keep up the good work

 

/flex

 

asch, 1/8 att han sätter trissen och han vet att han får mer betalt då än 8xpreflopraise eftersom precis som du säger sitter killen med AA lr dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak med JJ vs AA. Måste ju gå att släppa med dubbla inköp på bordet.
Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #248,367,523

Table Salvador, 16 Mar 2006 9:04 AM ET

Seat 1: boonjayne ($931.40 in chips)

Seat 2: iremmats ($1,289.75 in chips)

Seat 3: skywlker ($787.80 in chips)

Seat 9: Pokerinio ($91 in chips)

Seat 10: snadia65 ($200.90 in chips)

ANTES/BLINDS

Pokerinio posts blind ($2), snadia65 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

boonjayne folds, iremmats bets $14, skywlker calls $14, Pokerinio folds, snadia65 calls $10.

 

FLOP [board cards 9D,2D,6C ]

snadia65 checks, iremmats bets $28, skywlker bets $58, snadia65 folds, iremmats bets $240, skywlker bets $715.80 and is all-in, iremmats calls $505.80.

 

TURN [board cards 9D,2D,6C,5H ]

 

 

RIVER [board cards 9D,2D,6C,5H,KH ]

 

 

SHOWDOWN

skywlker shows [ 9C,9H ]

iremmats shows [ KD,KC ]

iremmats wins $1,588.60.

SUMMARY

Dealer: skywlker

Pot: $1,591.60, (including rake: $3)

boonjayne, loses $0

iremmats, bets $787.80, collects $1,588.60, net $800.80

skywlker, loses $787.80

Pokerinio, loses $2

snadia65, loses $14

 

Snacka om att kasta sten i glashus, du kan ju inte ens folda med 10 BB i potten efter floppen, men du gnäller när han inte släpper när han lyckats få in över 40 BB :D

Och nej, jag kommer inte sluta tjata om den handen. Inte på några år i alla fall. Kommer postas med jämna mellanrum i dagboken så folk inte får för sig att det är skicklighet som gör att du plussar som du gör ;)

 

Bitter? Jag??!! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jisses mats :P Har du hafft en downswing någon gång? Börjar misstänka att du sålt din själ el nått hehe :P för övrigt så är det väldigt motivationshöjande att läsa dina fina resultat. Må klonken va med dig pace! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats!

 

Jag spelar i vanliga fall inte SNG, men testade lite igår efter att ha läst din "strategi-guide". Det jag funderade på är att du inte skrev något om hur du brukar lira efter att någon openlimpat eller raisat innan det är din tur. T ex om någon openlimpat, försöker du sno med KT från knappen i mellanskedet av en SNG? Om någon i LP raisat och du hittar AQ-AJ på BB - push eller fold? Förstår givetvis att allt är readberoende och blabla, men vore intressant att veta om du har några "huvudregler"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats!

 

Jag spelar i vanliga fall inte SNG, men testade lite igår efter att ha läst din "strategi-guide". Det jag funderade på är att du inte skrev något om hur du brukar lira efter att någon openlimpat eller raisat innan det är din tur. T ex om någon openlimpat, försöker du sno med KT från knappen i mellanskedet av en SNG? Om någon i LP raisat och du hittar AQ-AJ på BB - push eller fold? Förstår givetvis att allt är readberoende och blabla, men vore intressant att veta om du har några "huvudregler"?

 

KT och liknande går direkt i mucken då.

 

AQ pushar jag ganska ofta där ja. AJ oftast push men kan mycket väl foldas med, beror på spelaren och läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak med JJ vs AA. Måste ju gå att släppa med dubbla inköp på bordet.
Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #248,367,523

Table Salvador, 16 Mar 2006 9:04 AM ET

Seat 1: boonjayne ($931.40 in chips)

Seat 2: iremmats ($1,289.75 in chips)

Seat 3: skywlker ($787.80 in chips)

Seat 9: Pokerinio ($91 in chips)

Seat 10: snadia65 ($200.90 in chips)

ANTES/BLINDS

Pokerinio posts blind ($2), snadia65 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

boonjayne folds, iremmats bets $14, skywlker calls $14, Pokerinio folds, snadia65 calls $10.

 

FLOP [board cards 9D,2D,6C ]

snadia65 checks, iremmats bets $28, skywlker bets $58, snadia65 folds, iremmats bets $240, skywlker bets $715.80 and is all-in, iremmats calls $505.80.

 

TURN [board cards 9D,2D,6C,5H ]

 

 

RIVER [board cards 9D,2D,6C,5H,KH ]

 

 

SHOWDOWN

skywlker shows [ 9C,9H ]

iremmats shows [ KD,KC ]

iremmats wins $1,588.60.

SUMMARY

Dealer: skywlker

Pot: $1,591.60, (including rake: $3)

boonjayne, loses $0

iremmats, bets $787.80, collects $1,588.60, net $800.80

skywlker, loses $787.80

Pokerinio, loses $2

snadia65, loses $14

 

Snacka om att kasta sten i glashus, du kan ju inte ens folda med 10 BB i potten efter floppen, men du gnäller när han inte släpper när han lyckats få in över 40 BB :D

Och nej, jag kommer inte sluta tjata om den handen. Inte på några år i alla fall. Kommer postas med jämna mellanrum i dagboken så folk inte får för sig att det är skicklighet som gör att du plussar som du gör ;)

 

Bitter? Jag??!! :oops:

 

Read på dealern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...