Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

90 minuter på Stars. Upp och ner och upp och ner och till slut lite upp. Tappar 2.5 inköp till "Bill ivey" .. suck!

 

AA vs 22. Han synar potbet varje gata från mig. På river kommer 2an och samtidigt en färg. Jag gör en crying call på hans 1/2 pottbet. Måste satt mig på en bluff hela vägen...

 

KK vs 98. Han reraisar mig från SB när jag raisat på knappen. Floppar stege på JT7-bräda. All in där.

 

AK vs KK. All in preflop när jag hade 700 i stacken.

 

Plus $850 iaf.

 

Resultat maj: +$39146

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du Speed sit n go med 5 min intervaller eller "vanliga" med 10 min intervaller?

 

Speed.

 

Hur kan de komma sig? :)

 

Högre timlön. Och dessutom spelar Morbo de vanliga och jag vågar inte spela mot han.

 

hehe okej :)

Spelar själv $33 och $55 på party, e motståndet sämre på speed där eller e de typ samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du Speed sit n go med 5 min intervaller eller "vanliga" med 10 min intervaller?

 

Speed.

 

Hur kan de komma sig? :)

 

Högre timlön. Och dessutom spelar Morbo de vanliga och jag vågar inte spela mot han.

 

hehe okej :)

Spelar själv $33 och $55 på party, e motståndet sämre på speed där eller e de typ samma?

 

Lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man ska sattsa hårt på SnG verkar det bara finnasn två ställen, party och pokerstars..

 

men varför skulle man välja pokerstars.. måste man inte skatta där?

 

Bättre struktur på turneringarna.

 

Ang skatt, jo det måste man väl. Men spelar man tex $22 sngs tycker jag inte man ska bry sig om det. Risken är ju minimal att staten ska bry sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #4965607123: Tournament #24673473, $20+$2 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2006/05/17 - 16:14:41 (ET)

Table '24673473 26' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: BURKE A (2320 in chips)

Seat 2: BPV3 (1380 in chips)

Seat 3: trickrider1 (1470 in chips)

Seat 4: Canadouche (1180 in chips)

Seat 5: ganjfarmer (2700 in chips)

Seat 6: quzzo (3070 in chips)

Seat 7: tally (2090 in chips) is sitting out

Seat 8: zgah (5960 in chips)

Seat 9: Cheers2Beers (1260 in chips)

trickrider1: posts small blind 10

Canadouche: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [As Ah]

ganjfarmer: folds

quzzo: calls 20

tally: folds

zgah: folds

Cheers2Beers: folds

BURKE A: raises 200 to 220

BPV3: folds

trickrider1: folds

Canadouche: folds

quzzo: calls 200

*** FLOP *** [4d 3h 9s]

quzzo: checks

BURKE A: bets 300

quzzo: raises 300 to 600

BURKE A: raises 300 to 900

quzzo: raises 300 to 1200

BURKE A: raises 900 to 2100 and is all-in

quzzo: calls 900

*** TURN *** [4d 3h 9s] [Td]

*** RIVER *** [4d 3h 9s Td] [Kc]

*** SHOW DOWN ***

quzzo: shows [As Ah] (a pair of Aces)

BURKE A: shows [Qs Qc] (a pair of Queens)

quzzo collected 4670 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 4670 | Rake 0

Board [4d 3h 9s Td Kc]

Seat 1: BURKE A showed [Qs Qc] and lost with a pair of Queens

Seat 2: BPV3 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: trickrider1 (small blind) folded before Flop

Seat 4: Canadouche (big blind) folded before Flop

Seat 5: ganjfarmer folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: quzzo showed [As Ah] and won (4670) with a pair of Aces

Seat 7: tally folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: zgah folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Cheers2Beers folded before Flop (didn't bet)

 

Slöspelar lite ihop med Jezaja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #4965607123: Tournament #24673473, $20+$2 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2006/05/17 - 16:14:41 (ET)

Table '24673473 26' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: BURKE A (2320 in chips)

Seat 2: BPV3 (1380 in chips)

Seat 3: trickrider1 (1470 in chips)

Seat 4: Canadouche (1180 in chips)

Seat 5: ganjfarmer (2700 in chips)

Seat 6: quzzo (3070 in chips)

Seat 7: tally (2090 in chips) is sitting out

Seat 8: zgah (5960 in chips)

Seat 9: Cheers2Beers (1260 in chips)

trickrider1: posts small blind 10

Canadouche: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [As Ah]

ganjfarmer: folds

quzzo: calls 20

tally: folds

zgah: folds

Cheers2Beers: folds

BURKE A: raises 200 to 220

BPV3: folds

trickrider1: folds

Canadouche: folds

quzzo: calls 200

*** FLOP *** [4d 3h 9s]

quzzo: checks

BURKE A: bets 300

quzzo: raises 300 to 600

BURKE A: raises 300 to 900

quzzo: raises 300 to 1200

BURKE A: raises 900 to 2100 and is all-in

quzzo: calls 900

*** TURN *** [4d 3h 9s] [Td]

*** RIVER *** [4d 3h 9s Td] [Kc]

*** SHOW DOWN ***

quzzo: shows [As Ah] (a pair of Aces)

BURKE A: shows [Qs Qc] (a pair of Queens)

quzzo collected 4670 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 4670 | Rake 0

Board [4d 3h 9s Td Kc]

Seat 1: BURKE A showed [Qs Qc] and lost with a pair of Queens

Seat 2: BPV3 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: trickrider1 (small blind) folded before Flop

Seat 4: Canadouche (big blind) folded before Flop

Seat 5: ganjfarmer folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: quzzo showed [As Ah] and won (4670) with a pair of Aces

Seat 7: tally folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: zgah folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Cheers2Beers folded before Flop (didn't bet)

 

Slöspelar lite ihop med Jezaja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror att mäts menar att har du >10BB så har du råd att sno (normal pre-flop höjning), medans runt 8-10Bb och mindre så ställer du direkt istället för att höja

 

Mastodontfilms-Mäts? :)

 

jojomen de va precis han ja syftade på, de va ju nästan "myssion språket" på den stavningen också, efter att ha läst din underbara ordbok...den borde va med i SAOL som bilaga =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror att mäts menar att har du >10BB så har du råd att sno (normal pre-flop höjning), medans runt 8-10Bb och mindre så ställer du direkt istället för att höja

 

Mastodontfilms-Mäts? :)

 

jojomen de va precis han ja syftade på, de va ju nästan "myssion språket" på den stavningen också, efter att ha läst din underbara ordbok...den borde va med i SAOL som bilaga =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90 minuter på Stars. Upp och ner och upp och ner och till slut lite upp. Tappar 2.5 inköp till "Bill ivey" .. suck!

 

Inget att skämmas för. Bill ivey är ju en av de bästa pokerspelarna i hela vida världen. :roll:

 

Ang skatt, jo det måste man väl. Men spelar man tex $22 sngs tycker jag inte man ska bry sig om det. Risken är ju minimal att staten ska bry sig.

 

Erm... Jag tror de bryr sig mer om de hyfsade summor du drar in än om inköpen. Du är ju också ganska så mycket "out there" med vad du drar in så du bör nog tänka efter hur du ska göra med skatt o sån't.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90 minuter på Stars. Upp och ner och upp och ner och till slut lite upp. Tappar 2.5 inköp till "Bill ivey" .. suck!

 

Inget att skämmas för. Bill ivey är ju en av de bästa pokerspelarna i hela vida världen. :roll:

 

Ang skatt, jo det måste man väl. Men spelar man tex $22 sngs tycker jag inte man ska bry sig om det. Risken är ju minimal att staten ska bry sig.

 

Erm... Jag tror de bryr sig mer om de hyfsade summor du drar in än om inköpen. Du är ju också ganska så mycket "out there" med vad du drar in så du bör nog tänka efter hur du ska göra med skatt o sån't.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90 minuter på Stars. Upp och ner och upp och ner och till slut lite upp. Tappar 2.5 inköp till "Bill ivey" .. suck!

 

Inget att skämmas för. Bill ivey är ju en av de bästa pokerspelarna i hela vida världen. :roll:

 

Ang skatt, jo det måste man väl. Men spelar man tex $22 sngs tycker jag inte man ska bry sig om det. Risken är ju minimal att staten ska bry sig.

 

Erm... Jag tror de bryr sig mer om de hyfsade summor du drar in än om inköpen. Du är ju också ganska så mycket "out there" med vad du drar in så du bör nog tänka efter hur du ska göra med skatt o sån't.

 

Jo jag måste bry mig. Men jag tycker folk i allmänhet tjatar för mkt om skatten trots att de lirar ganska lågt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90 minuter på Stars. Upp och ner och upp och ner och till slut lite upp. Tappar 2.5 inköp till "Bill ivey" .. suck!

 

Inget att skämmas för. Bill ivey är ju en av de bästa pokerspelarna i hela vida världen. :roll:

 

Ang skatt, jo det måste man väl. Men spelar man tex $22 sngs tycker jag inte man ska bry sig om det. Risken är ju minimal att staten ska bry sig.

 

Erm... Jag tror de bryr sig mer om de hyfsade summor du drar in än om inköpen. Du är ju också ganska så mycket "out there" med vad du drar in så du bör nog tänka efter hur du ska göra med skatt o sån't.

 

Jo jag måste bry mig. Men jag tycker folk i allmänhet tjatar för mkt om skatten trots att de lirar ganska lågt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är jag övertygad om. letar reda på resultatlistor från större live-events o kollar om några svenska vunnit mkt. de samlar säkert info om folk som vunnit mkt på csh oxå, men tveksam om de kommer använda infon i dagsläget.

 

(bara mina funderingar, vet inget for sure)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är jag övertygad om. letar reda på resultatlistor från större live-events o kollar om några svenska vunnit mkt. de samlar säkert info om folk som vunnit mkt på csh oxå, men tveksam om de kommer använda infon i dagsläget.

 

(bara mina funderingar, vet inget for sure)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är jag övertygad om. letar reda på resultatlistor från större live-events o kollar om några svenska vunnit mkt. de samlar säkert info om folk som vunnit mkt på csh oxå, men tveksam om de kommer använda infon i dagsläget.

 

(bara mina funderingar, vet inget for sure)

 

 

även om det verkar ok nu kan dom ju komma i efterhand om några år och fråga varför man inte deklarerade något för året 2006 :<

 

lättaste är väl att alltid spela på skattefria sidor om man spelar hyffsat högt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är jag övertygad om. letar reda på resultatlistor från större live-events o kollar om några svenska vunnit mkt. de samlar säkert info om folk som vunnit mkt på csh oxå, men tveksam om de kommer använda infon i dagsläget.

 

(bara mina funderingar, vet inget for sure)

 

 

även om det verkar ok nu kan dom ju komma i efterhand om några år och fråga varför man inte deklarerade något för året 2006 :<

 

lättaste är väl att alltid spela på skattefria sidor om man spelar hyffsat högt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis som zyr säger. om de är osäkra samlar de fakta o kommer när de är säkra. e inte så nojjig, men hur svårt är det o ta reda på vilka som vunnit över 1miljon t.ex o be dem skicka in sin dekleration med alla pokervinster. e inte bevisbördan på spelaren då?

 

ps. for the record skattmasen. jag lirar bara skattefritt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis som zyr säger. om de är osäkra samlar de fakta o kommer när de är säkra. e inte så nojjig, men hur svårt är det o ta reda på vilka som vunnit över 1miljon t.ex o be dem skicka in sin dekleration med alla pokervinster. e inte bevisbördan på spelaren då?

 

ps. for the record skattmasen. jag lirar bara skattefritt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...