Gå till innehåll

BOK: The Definitive Online Poker Strategy


Cyntax

Recommended Posts

Cyntax tipsar!

The Definitive Online Poker Strategy

Finns att ladda ner gratis som e-book. Gratis är gott!

Jag har inte hunnit läsa den ännu, vet inte om den är "bra eller anus". (?)

Observera att det finns refferlänkar i e-boken, det är INTE jag som lagt dit dem, jag tjänar inte ett smack på att ni läser e-boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ge oss en mysig liten recension!

Ni kan fylla i vilken epostadress som helst i forumuläret. Länken för nedladdning kommer direkt iaf.

Jag är på gott humör, även om jag torskat ca 100€ på 2 dagar så mår jag bra (Frun säger: han försöker bara förtränga sitt spelberoende).

 

46 sidor är den. Mycket går åt till innehållsförteckning och legal statement (som går ut på att dom friskriver sig från eventuella förluster du gör:D).

De beskriver vilka händer som är bättre än dom andra: 1 par vs 2 par vs triss vs stege vs färg vs kåk vs fyrtal vs färgstege... Här beskrivs också de olika bettingrundorna och vad check, call, fold är. Man listar också vilka starthänder man ska spela.

Vidare beskrivs lite strategier, hur man gör check/raise och varför. Osv.

Man har också bemödat sig med att göra en liten lista på fördelarna med att spela online. Listan har 5 punkter. I SS2 har Brunson flera sidor med fördelar, här lyckas man alltså lista 5 punkter på 7-8 rader...

Hela två sidor ägnas åt att beskriva NL/FL/PL. Bra att kunna minsann.

Rake och Ante har en halv sida...

"Knowing when and when not to fold or bluff during a Hold'em game takes experience, and the only way you are going to gain that is to practice and play frequently." Jo, så är det nog.

 

10 Essential tips and tactics:

1. If your two hole cards are a low pair, be cautious of how you play.

2. Don't make the mistake of folding too quickly.

3. As early as second round of betting you will have 5 cards to work with...

4. Don't play at tables that you know you can't afford to lose.

5. If you have a strong starting hand, play aggressively during the preflop and try to weed out as many players as you can who have weak hands.

6. Watch out for flops that are consecutive sequence as 8-7-6.

7. Sometimes being caught to bluff can work out in your favour.

8. Carefully study your fellow opponents.

9. Keep a watchful eye on the high stakes tables...

10. (Handlar om att om man lära sig spela med fun money så kan man luras att tro att det är lika lätt att vinna på real money)...

Sen går man igenom 3 hjälpprogram: Paragon Poker Pal, Texas Calculatem och Poker Tracker. Varje prg får typ 10 rader...

Sen tipsar man om att när man spelar poker ska man undvika "distractions": inte spela flera bord, inte läsa/skriva mail när man spelar, inte kolla på tv, prata i telefon, jobba eller göra andra saker...

Em halv sida skriver man om att man ska hålla koll på Fi's med anteckningar och kolla hur dom bettar i olika lägen, notera om de är passiva eller aggressiva.

I slutet är en pokerordlista på hela 4 sidor!

Betyg: :2d:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ge oss en mysig liten recension!

Ni kan fylla i vilken epostadress som helst i forumuläret. Länken för nedladdning kommer direkt iaf.

Jag är på gott humör, även om jag torskat ca 100€ på 2 dagar så mår jag bra (Frun säger: han försöker bara förtränga sitt spelberoende).

 

46 sidor är den. Mycket går åt till innehållsförteckning och legal statement (som går ut på att dom friskriver sig från eventuella förluster du gör:D).

De beskriver vilka händer som är bättre än dom andra: 1 par vs 2 par vs triss vs stege vs färg vs kåk vs fyrtal vs färgstege... Här beskrivs också de olika bettingrundorna och vad check, call, fold är. Man listar också vilka starthänder man ska spela.

Vidare beskrivs lite strategier, hur man gör check/raise och varför. Osv.

Man har också bemödat sig med att göra en liten lista på fördelarna med att spela online. Listan har 5 punkter. I SS2 har Brunson flera sidor med fördelar, här lyckas man alltså lista 5 punkter på 7-8 rader...

Hela två sidor ägnas åt att beskriva NL/FL/PL. Bra att kunna minsann.

Rake och Ante har en halv sida...

"Knowing when and when not to fold or bluff during a Hold'em game takes experience, and the only way you are going to gain that is to practice and play frequently." Jo, så är det nog.

 

10 Essential tips and tactics:

1. If your two hole cards are a low pair, be cautious of how you play.

2. Don't make the mistake of folding too quickly.

3. As early as second round of betting you will have 5 cards to work with...

4. Don't play at tables that you know you can't afford to lose.

5. If you have a strong starting hand, play aggressively during the preflop and try to weed out as many players as you can who have weak hands.

6. Watch out for flops that are consecutive sequence as 8-7-6.

7. Sometimes being caught to bluff can work out in your favour.

8. Carefully study your fellow opponents.

9. Keep a watchful eye on the high stakes tables...

10. (Handlar om att om man lära sig spela med fun money så kan man luras att tro att det är lika lätt att vinna på real money)...

Sen går man igenom 3 hjälpprogram: Paragon Poker Pal, Texas Calculatem och Poker Tracker. Varje prg får typ 10 rader...

Sen tipsar man om att när man spelar poker ska man undvika "distractions": inte spela flera bord, inte läsa/skriva mail när man spelar, inte kolla på tv, prata i telefon, jobba eller göra andra saker...

Em halv sida skriver man om att man ska hålla koll på Fi's med anteckningar och kolla hur dom bettar i olika lägen, notera om de är passiva eller aggressiva.

I slutet är en pokerordlista på hela 4 sidor!

Betyg: :2d:

 

haha! Din recension verkar faktiskt 10 gånger bättre än boken själv :D Tack för recensionen för annars hade jag faktiskt kanske tagit mig kraft att ladda ner den.. och hade någon sett mig läsa den så hade jag blivit så skamsen röd om halsen :oops:

 

cyntax recension med go humor får en :5h: av fem möjliga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...