Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

BB: 24/7.6, spelar så vitt jag kan bedömma bra post-flop spel.

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) converter

Preflop: Hero is MP2 with Kc, Ac.

3 folds, Hero raises, 3 folds, BB calls.

Flop: (4.50 SB) 5c, 5d, 7d (2 players)

BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero caps, BB calls.

Turn: (6.25 BB) 2s (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

River: (8.25 BB) 3c (2 players)

BB checks, Hero checks.

Final Pot: 8.25 BB

Ja, frågan är väl om detta är bra? Är det slöseri med pengar att cappa floppen? Är det dåligt att beta turn? Checka river?

Hur bör mitt spel se ut om motståndet är loose/passive istället? Är det bättre att checka turn då? Eller loose/aggressive? Låter ni er read (om ni har nån) styra spelet mycket här?

Postad

For what it's worth:

Att han betar ut på en sån flop betyder väl inget, men hans 3-bet borde ju vara för värde, dvs han tror att han har en bättre hand. Något som är rimligt med ett pocket par. Vilket han kommer att gå till showdown med. Men du har odds att syna. När du 4-betade (jag slapp säga cappa!) fick du chans på gratiskort på turn, vilket jag tror du borde ha tagit.

Alternativt har han ett starkt drag och han hoppas på att få potten när han betar ut på turn, men den planen falerar när du 4-betar.

Jag tänker att bästa linjen är syna 3-beten och syna turn. Ju passivare fi är desto större tendens att folda river mot ett bet skulle jag ha.

/chlu

Postad

Jag cappade ju floppen med tanken att hon nog skulle bli lite fundersam och checka till mig på turn så jag kund checka bakom, men sedan fick jag för mig att det fanns en chans att hon skulle folda turn (jag hade sett dylika tendenser tidigare), men så här i efterhand verkar det lite dumt.

Postad
Jag cappade ju floppen med tanken att hon nog skulle bli lite fundersam och checka till mig på turn så jag kund checka bakom, men sedan fick jag för mig att det fanns en chans att hon skulle folda turn (jag hade sett dylika tendenser tidigare), men så här i efterhand verkar det lite dumt.

Dumt tycker jag inte. Speciellt inte när du ha en read. Jag tror skillnaden i EV inte är stor mellan bet och check på den turn. Hade den varit det hade vi nog inte varit så osäkra på hur vi ska spela dessa överkort. Men situationen uppstår ju relativt ofta, så i längden vill man ju göra "rätt".

Det faktum att det finns både ett möjligt färgdrag och stegdrag gör det ju mera rätt i alla fall.

/chlu