Gå till innehåll

Hur ser SKM på vinst vs. utcashning?


Machista

Recommended Posts

Jag passar på att öppna en ny tråd ENBART för denna fråga nu när året närmare sig sitt slut. Hjälp!

 

Jag arbetar heltid så pokern är bara en sidoinkomst och det är nog bra. Jag har under detta år gått x kronor i vinst på pokern. Inget hisnade belopp men sexsiffrigt iaf. Jag har cashat ut detta i mindre poster under året. Aldrig mer än 3 000 dollar åt gången. Så långt allt väl.

 

Men nu till problemet. Själva vinsten är ju naturligtvis inte lika hög som utcashandet om ni förstår vad jag menar. Grejen är att när jag sätter in syns ju inte det och det lär ju knappast rapporteras nånstans heller.

 

Nu har jag fått höra att banken även kan få för sig att rapportera till Skattemyndigheten om det finns MÅNGA UTLANDSBELOPP insatta under året som TILLSAMMANS överstiger nån summa.

 

I mitt fall är ju summan av alla insatta utlandsbelopp på mitt konto väldigt hög eftersom jag inte bara cashat ut vinsterna utan även insättningarna som gjorts med kreditkort eller Neteller. Detta var nåt jag inte hade en tanke på när jag blev semiproffs. Jag hade liksom bara själva plusbeloppen i huvudet.

 

Nån som har koll på vilka regler som gäller egentligen? Var det nån som råkade ut för detta för förra året?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...