Gå till innehåll

Betala för att inte spela på PartyPoker!


KalleAnka

Recommended Posts

Jag tycker det är jäkligt osmart av Party. Mycket bättre hade varit om de hade skickat något i stil med:

 

"We see that you have not played on Party Poker for quite a while. We are happy to have you as our customer and would like to give you a bonus promotion for returning".

 

 

Just det har hänt mig på Party.

Hade inte använt mitt konto på ca 3 månader. Får ett mail av dom där det står att dom saknar mig och har satt in $15 gratis på mitt kontot. Jag åste ha varit ett undantag :roll:

 

Tycker för övrigt att det är dålig stil att kräva folk med inaktiva konton på pengar, visst $5 är ite mycket, men det är principen :evil:

 

Jag fick $20 gratis en gång. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De får inte bara behålla pengarna på inaktiva konton i all oändlighet, det måste betalas tillbaka till kunderna (i alla fall hos en del spel licenser, vet inte hur det är med alla olika licensieringar, och de som kör ruffel och båg a´la Costa Rica eller dylikt får säkert behålla allt). Och det är mer besvär att tvingas leta upp folk eller göra utbetalningar själv istället för att kunden själv hämtar ut sina pengar.

 

Eller att han spelar ett bet eller en pokerhand, då nollställs ju "inaktivitetsperioden" och de kan hålla på pengarna i X antal dagar igen. Tills det är dags för ännu ett förnyelse-bet eller att man cashar ut sina pengar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett liknande mail för några veckor sedan men då gällde det att de skulle ta bort mina "Player Points". De skulla nolla dessa poäng om man varit inaktiv den senaste månaden (harvar på Eurobetbonusen just nu...). Alltså gick jag in och spelade ngn timme för några veckor sedan. Till min stora förvåning fick jag ett mail häromdagen där de informerade om att de nollat dessa poäng eftersom jag inte spelat senaste månaden! Jag mailade förstås tillbaks att deras info inte stämde eftersom jag visst spelat i december. Bryr mig inte om poängen men rätt ska vara rätt!Fortsättning följer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta mail igår:

 

Our records show that that you have not logged in to your account for 180 days.

 

$2.72 administration fee* has been charged to your inactive account. The next charge will be deducted from you account balance on: 25-Jan-2006

 

However, this fee will NOT be charged if your account, or any related account, is reactivated on or before 24-Jan-2006.

 

Reactivating your account is easy: Just log in and place a cash wager, enter a tournament with a cash entry fee, or play a raked hand.

 

 

 

*TERMS & CONDITIONS

If you do not access your Account by "logging on" to your Account using your Account name and

password for any period of 180 days, then after those 180 days (the "180 day grace period")

your Account (and any related account with any ESP) will be deemed "Inactive".

 

If your Account becomes Inactive, then the Company is entitled to charge you an administrative

fee (the "Inactive Account Fee"). The Inactive Account Fee shall be deducted from your Account

Balance at the end of each calendar month in accordance with the Inactive Account Fee Schedule.

 

We will stop deducting the Inactive Account Fee from your Account Balance if your Account is

re-activated.

 

Men det lustiga är att party frös mitt konto för något år sen då jag satt in pengar med min fars + polares kreditkort så jag kan inte ens logga in på kontot. Och skicka in uppgifterna som party kräver är för tillfället omöjligt, så dom där parasiterna kommer fortsätta dra pengar till dom tömt kontot utan att jag kan göra något åt det :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa summarum så kostar det att ha ett partpypoker konto?

 

Kan man avsluta kontot varje gång man slutar spela så man inte åker på avgifter? Man kan väl inte få någon sorts fogde på sig? Om jag har minus på kontot någon gång skiter jag i alla fall i att betala och kommer aldrig återvända till skithögarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontot kan inte hamna på minus, det vet jag med säkerhet eftersom jag spelat två "sticky" bonusar på Party det senaste året. (Vad en "sticky" bonus är kan vi ta i en annan tråd.)

 

När jag varit inaktiv ett tag på Party så brukar jag pengar av dem för att börja spela igen. Det har jag aldrig tackat nej till, så jag har aldrig varit inaktiv så länge att de börjat ta betalt. Men det finns uppenbarligen två sidor av det här: först morot, sedan piska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det lustiga är att party frös mitt konto för något år sen då jag satt in pengar med min fars + polares kreditkort så jag kan inte ens logga in på kontot. Och skicka in uppgifterna som party kräver är för tillfället omöjligt, så dom där parasiterna kommer fortsätta dra pengar till dom tömt kontot utan att jag kan göra något åt det :?

 

Om man använder 2 olika kreditkort och inget är ens eget får man skylla sig själv lite....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som Gdaily, bra sätt att bli av med kunder. Dom lär förlora mer på detta än vinna.

 

Någon mer som märkt att pokersiterna tar sig mer och mer frihet mot kunderna? Det lär inte råda någon rädsla för att bli av med kunder direkt.

 

1. Party med detta, förbannat jävla dåligt.

2. B2B nätet som alltid laggar.

3. Prima som titt som tätt kräver kopia på pass och räkningar (jag vet, för ens säkerhet, men när det händer 3 gånger under ett halvår börjar det bli för mycket.)

 

Hehe, nummer tre, har säkert satt in från fem olika kreditkort med namn, tagit ut till andr konton än vad som sattes in med (alltid olika). Ja vad fan, mina testuttag på typ 0.33, 0.48 och 0.65 kr har alltid kommit.

 

Dock var det så längsedan jag spelade på expekt, och nu vill jag VERKLIGEN INTE spela där när TAIN har börjat. Hade nog gärna satt in en slant om det hederliga prima varit kvar. Verkar vara förbaskat med det där med uttagen, gratis varje gång och från 0.01 till typ 1 000 000 kr per gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är jäkligt osmart av Party. Mycket bättre hade varit om de hade skickat något i stil med:

 

"We see that you have not played on Party Poker for quite a while. We are happy to have you as our customer and would like to give you a bonus promotion for returning".

 

 

Just det har hänt mig på Party.

Hade inte använt mitt konto på ca 3 månader. Får ett mail av dom där det står att dom saknar mig och har satt in $15 gratis på mitt kontot. Jag åste ha varit ett undantag :roll:

 

Tycker för övrigt att det är dålig stil att kräva folk med inaktiva konton på pengar, visst $5 är ite mycket, men det är principen :evil:

 

Jag fick $20 gratis en gång. 8-)

Jag fick också $20 som jag jobbade upp till $3200, de tog jag ut

har efter det aldrig lirat där med:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De får inte bara behålla pengarna på inaktiva konton i all oändlighet, det måste betalas tillbaka till kunderna (i alla fall hos en del spel licenser, vet inte hur det är med alla olika licensieringar, och de som kör ruffel och båg a´la Costa Rica eller dylikt får säkert behålla allt). Och det är mer besvär att tvingas leta upp folk eller göra utbetalningar själv istället för att kunden själv hämtar ut sina pengar.

 

Eller att han spelar ett bet eller en pokerhand, då nollställs ju "inaktivitetsperioden" och de kan hålla på pengarna i X antal dagar igen. Tills det är dags för ännu ett förnyelse-bet eller att man cashar ut sina pengar. ;)

 

Allvarligt talat, är det någon som har läst inlägget? :?

 

Det är klart att något måste göras, man tar upp serverutrymme och kommer att kräva en arbetsinsats och att man försöker jaga upp kunden ifråga om man inte använder kontot, så att man kan betala tillbaka pengarna.

 

Hur länge ska de behålla pengarna? 2 år? 5 år? 20 år?

Vad händer om 20 år om ingen använder ett konto där det finns $20 kvar, ett bortglömt konto som ingen vet av längre? Hur mycket har dessa $20 kostat att hålla i ett konto i 20 år?

 

Nä, se till att bli av med inaktiva konton och inaktiva användare, det finns ingen som tjänar något på att ha "döda" konton.

 

Däremot borde de ha hanterat det snyggare och skickat ut ett mail till folk 10 dagar innan man drar avgiften för inaktivt konto, då skulle alla som vill kunna behålla ett konto med $20 aktivt genom att gå in och spela en hand eller två. Eller casha ut allt om man inte tänker spela mer på Party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot borde de ha hanterat det snyggare och skickat ut ett mail till folk 10 dagar innan man drar avgiften för inaktivt konto, då skulle alla som vill kunna behålla ett konto med $20 aktivt genom att gå in och spela en hand eller två. Eller casha ut allt om man inte tänker spela mer på Party.

 

Det är ju det de har gjort iofs. De skrev ju att de drar avgiften först den 24:e januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det de har gjort iofs. De skrev ju att de drar avgiften först den 24:e januari.

 

Oooops, det var det visst!

 

Då förstår jag verklgen inte problemet? Allvarligt talat, vad är det som är fel med att de inte vill ha X antal tiotusentals konton som bara ligger där och ingen använder de, år ut och år in? Alternativt att de har X antal tiotusentals konton som de måste försöka få tag på ägarna till och om de misslyckas så måste de donera alla pengar till licensutgivaren?

 

Doh? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det de har gjort iofs. De skrev ju att de drar avgiften först den 24:e januari.

 

Oooops, det var det visst!

 

Då förstår jag verklgen inte problemet? Allvarligt talat, vad är det som är fel med att de inte vill ha X antal tiotusentals konton som bara ligger där och ingen använder de, år ut och år in? Alternativt att de har X antal tiotusentals konton som de måste försöka få tag på ägarna till och om de misslyckas så måste de donera alla pengar till licensutgivaren?

 

Doh? :roll:

 

Jag tycker 180 dagar är på tok för kort tid, men jag förstår din synpunkt, och den stämmer säkert. De är inte en bank har har ingen intresse i att ha folk ligga inaktiva. Jag vet själv folk som bara spelar online på vinterhalvåret som säkert skulle kunna råka ut för detta (nu tror jag inte de lämnar mer än några cent, men ändå..)

 

Det som känns lite kymigt är att det inte står hur mycket avgiften är i reglerna kring den, och det verkar som att folk har fått betala olika mycket. Mjaja, jag ligger inte i närheten av att råka ut för det här :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt att de har X antal tiotusentals konton som de måste försöka få tag på ägarna till och om de misslyckas så måste de donera alla pengar till licensutgivaren?

 

Ja, om det är en seriös licensutgivare (inte en aning i Partys fall) så får du inte bara "ta" kunden pengar även om han inte spelat på väldigt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, vad är det som är fel med att de inte vill ha X antal tiotusentals konton som bara ligger där och ingen använder de, år ut och år in?

 

Ja, buhu, de måste förvara 10000(tals)* 20$ = x miljoner $ i flera år, utan att göra ett dyft, ie inte betala en spänn i ränta. Va synd det är om Party.... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, vad är det som är fel med att de inte vill ha X antal tiotusentals konton som bara ligger där och ingen använder de, år ut och år in?

 

Ja, buhu, de måste förvara 10000(tals)* 20$ = x miljoner $ i flera år, utan att göra ett dyft, ie inte betala en spänn i ränta. Va synd det är om Party.... :shock:

 

Japp, för de får inte tjäna en spänn på räntan heller. ;)

Om de tjänar något på räntan så ska det gå till licensutgivaren som fördelar pengarna till hjälp för spelmissbrukare. ;) Samma öde väntar de pengar som ingen vill ha/det går inte att hitta ägaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, vad är det som är fel med att de inte vill ha X antal tiotusentals konton som bara ligger där och ingen använder de, år ut och år in?

 

Ja, buhu, de måste förvara 10000(tals)* 20$ = x miljoner $ i flera år, utan att göra ett dyft, ie inte betala en spänn i ränta. Va synd det är om Party.... :shock:

 

Japp, för de får inte tjäna en spänn på räntan heller. ;)

Om de tjänar något på räntan så ska det gå till licensutgivaren som fördelar pengarna till hjälp för spelmissbrukare. ;) Samma öde väntar de pengar som ingen vill ha/det går inte att hitta ägaren.

 

Har du aktier i PartyGaming, eller.... :P:twisted: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...