Gå till innehåll

Betala för att inte spela på PartyPoker!


KalleAnka

Recommended Posts

Fick ett mail idag från PartyPoker.com att jag inte spelat på ett antal dagar och att om jag inte spelade innan den 24 Januari så skulle dom debitera mig $5 !!

 

Dom hade sedan citerat ur det finstilta i deras reglerbok, där det står att så är fallet.

 

I fortsättningen får man uppenbarligen sätta sig och lusläsa alla regler på alla sajter man spelar på, annars kanske nästa sajt säger att man måste betala $100 om man inte spelar på ett tag !?

 

Tycker detta är lurendrejeri på hög nivå..

Bra sätt att bli av med kunder... :twisted::twisted:

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det första april idag eller?

Här kommer mailet i sin helhet..

 

Dear childhood,

 

Our records show that that you have not logged in to your account for 180 days.

 

$5 administration fee* has been charged to your inactive account. The next charge will be deducted from you account balance on: 25-Jan-2006

 

However, this fee will NOT be charged if your account, or any related account, is reactivated on or before 24-Jan-2006.

 

Reactivating your account is easy: Just log in and place a cash wager, enter a tournament with a cash entry fee, or play a raked hand.

 

 

 

*TERMS & CONDITIONS

If you do not access your Account by "logging on" to your Account using your Account name and

password for any period of 180 days, then after those 180 days (the "180 day grace period")

your Account (and any related account with any ESP) will be deemed "Inactive".

 

If your Account becomes Inactive, then the Company is entitled to charge you an administrative

fee (the "Inactive Account Fee"). The Inactive Account Fee shall be deducted from your Account

Balance at the end of each calendar month in accordance with the Inactive Account Fee Schedule.

 

We will stop deducting the Inactive Account Fee from your Account Balance if your Account is

re-activated.

 

 

 

When you log in, don't forget to take a moment to check out our latest news and events and see what you've been missing! Sincerely, The PartyPoker.com team

 

If you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact us. Our Customer Care Department is open 24/7 and we look forward to serving you.

 

Sincerely Yours,

 

PartyPoker.com Team

info@partypoker.com

+1 (800) 852-4719 (Toll Free from US/CAN)

+350 50509 (International Charges Apply)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra sätt att bli av med kunder.

 

Folk som inte spelar tror jag inte de har något emot att bli av med.

 

Intressant inlägg...så för att någon inte spelat på länge, så tycker du detta är ett bra sätt att få dom aktiva igen? Eller du kanske menar att det är bättre att bli av med en kund som inte spelat på ett tag genom att skrämma bort den eller hota den att spela? Eller hur menar du.. utveckla gärna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade inte haft pengar på kontot så hade de inte dragit något

så vad man lärt sig; om man skall bli inaktiv ett tag är att ta ut pengarna på kontot innan.

What if there is no money in my Account?

 

If your Account balance is zero and there is no money in your Account then no deduction will be made.

 

Additionally, we will not deduct the full Inactive Account Fee from your Account Balance if your Account Balance is less than the Inactive Account Fee amount. However, we have the right to deduct “up to” the Inactive Account Fee amount, this means, for example, that if you have $2 in your Account Balance and the Inactive Account Fee is $5, then we can deduct the $2 from your Account Balance (if your Account remains Inactive).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte några skojar då?

 

Finns ju alltid folk som uppger sig vara från ett företag och kräver en lite summa för dvs saker.

 

Jag tycker du skall skicka ett mail till dom och undra vad dom menar...

 

Har mailat deras kundtjänst.. väntar på svar...

 

Det är inget skämt eller lurendrejeri, står klart och tydligt i deras terms and conditions

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte några skojar då?

 

Finns ju alltid folk som uppger sig vara från ett företag och kräver en lite summa för dvs saker.

 

Jag tycker du skall skicka ett mail till dom och undra vad dom menar...

 

Har mailat deras kundtjänst.. väntar på svar...

 

Det är inget skämt eller lurendrejeri, står klart och tydligt i deras terms and conditions

 

Klart och tydligt är kanske lite överdrivit. Först ska man hitta lilla länken längst ner på deras hemsida som heter "Terms and Conditions of Use", sedan ska man ta sig till Paragraf 16, sedan ksa man klicka sig vidare till "Inactive Account Fee Schedule" för att förstå och ovanpå allt så är inte kostnaden specificerad, utan som reglerna är skrivna kan PartyPoker ta ut t.ex. $1000.

 

CITAT ur "Inactive account fee schedule hos PartPoker":

When would I have to pay the Inactive Account Fee?

 

The Inactive Account Fee will be deducted from your Account Balance on the day following the (end of the) 180 day grace period (i.e. day 181) and then every thirty (30) days thereafter if your Account remains Inactive.

 

For example: if the Inactive Account Fee is $5*, and your Account is Inactive for 7 months, then you will have to pay a $5* charge at the end of the 180 day grace period (day 181) and then every thirty (30) days thereafter, if your Account remains Inactive.

 

Note: the amount $5* is used only as an example here and you should consult the Inactive Account Fee Schedule for the Inactive Account Fee amount.

 

SLUT CITAT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen så vill de åt de "bortglömda" pengarna som ligger på mångas konton. Jag tror säkert att 90% av de som inte spelat på 180 dagar på PartyPoker inte heller kommer börja spela med kontot igen utan bara överge det. Och om PartyPoker bara skulle roffa åt sig de bortglömda pengarna utan anledning så skulle det bli ännu mer rabalder. Därav denna "inactive account fee".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen så vill de åt de "bortglömda" pengarna som ligger på mångas konton. Jag tror säkert att 90% av de som inte spelat på 180 dagar på PartyPoker inte heller kommer börja spela med kontot igen utan bara överge det. Och om PartyPoker bara skulle roffa åt sig de bortglömda pengarna utan anledning så skulle det bli ännu mer rabalder. Därav denna "inactive account fee".

 

Varför inte bara skicka ett mail utan att hota med avgift och berätta att det var länge sedan man spelat och därefter berätta vad som kan hända med kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lokala ICA-handlaren hörde av sig:

"Du har inte handlat hos oss på en månad, gör du inte ett inköp den närmaste veckan så kommer nästa paket mjölk du köper kosta 20 kronor.

Accepterar du inte detta blir du tvungen att handla hos Konsum som ligger 50 meter längre bort än oss"...

 

Hehe... bra liknelse... :P:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som Gdaily, bra sätt att bli av med kunder. Dom lär förlora mer på detta än vinna.

 

Någon mer som märkt att pokersiterna tar sig mer och mer frihet mot kunderna? Det lär inte råda någon rädsla för att bli av med kunder direkt.

 

1. Party med detta, förbannat jävla dåligt.

2. B2B nätet som alltid laggar.

3. Prima som titt som tätt kräver kopia på pass och räkningar (jag vet, för ens säkerhet, men när det händer 3 gånger under ett halvår börjar det bli för mycket.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är jäkligt osmart av Party. Mycket bättre hade varit om de hade skickat något i stil med:

 

"We see that you have not played on Party Poker for quite a while. We are happy to have you as our customer and would like to give you a bonus promotion for returning".

 

Sånt är mycket fiffigare. Ett gym jag känner till har en automatisk mäjlfunktion, om du inte har tränat på 2 veckor så skickas en påminnelse där de säger att de saknar dig och undrar var du tagit vägen, vad de kan göra bättre för att behålla dig som kund osv typ, sedan får man en kupong i mäjlet som man kan skriva ut och få en gratis sportdryck eller nåt nästa gång man är där.

 

Det är så man behåller kunder. Det är även så man kan få kunderna att göra gratis reklam för företaget när de berättar för sin bekantskapskrets om det hela.

 

Party har missuppfattat, de verkar göra tvärtom... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är jäkligt osmart av Party. Mycket bättre hade varit om de hade skickat något i stil med:

 

"We see that you have not played on Party Poker for quite a while. We are happy to have you as our customer and would like to give you a bonus promotion for returning".

 

 

Just det har hänt mig på Party.

Hade inte använt mitt konto på ca 3 månader. Får ett mail av dom där det står att dom saknar mig och har satt in $15 gratis på mitt kontot. Jag åste ha varit ett undantag :roll:

 

Tycker för övrigt att det är dålig stil att kräva folk med inaktiva konton på pengar, visst $5 är ite mycket, men det är principen :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...