Gå till innehåll

600kr Back


Scaniac

Recommended Posts

jag tycker iallafall det inte är så konstigt, alltså han var FULL alltså O-N-Y-K-T-E-R och vi hade som sagt spelat 50 och 100 turneringar på holdem NL innan dess , där han hade tur rakt igenom.

och ni kan inte sitta och påstå att han tänker poker när han sitter och spelar när man då är FULL han sitter väl "bara för skojs skull" och försökte sedan skrämma bort mej från potten hela tiden , och så som sagt , det beror på situationen

 

Om du vill ha bra feedback på en hand, inkludera samtlig information i originalposten, nu ser det bara ut som du spelar handen som ett fett ärkepucko. Att sedan sitta och skriva att vi påstår saker om sådant du inte ens har berättat är ju sedan rättså... bisarrt...

 

Och ÄVEN om han är F-U-L-L så:

 

1. Vänta på en bättre hand än 62 innan du bestämmer dig för att syna ner en bluffmakare.

 

2. Allin på river kan du in princip inte vinna pengar på i detta fallet. Eller han kanske tänkte skrämma bort dig med sin syn...

 

3. Köper man inte in sig för 20xbb.

 

4. Spelar man inte med pengar som det svider så mycket att losa.

 

 

Att jag bara orkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tiltad rilleg? ;)

 

nej jag är absolut inte tiltad...jag är bara trött på att folk hackar på en grabb som jag lärt känna genom hans far... jag är mer rädd för alla spelberoende 17 o 18åringar som tror de kan tjäna massor med pengar på pokern och kommer hamna i gigantiska skulder... den här grabben kommer klara sig alldeles väl... ta mitt ord på det.. det är de andra man ska oroa sig för.....

 

Jag visste inte att det var någon som oroade sig om något? :o

 

Grejen är den att om vi alltid ska tillåta folk att berätta sina historier där ett felaktigt spel ledde till förlust så skulle forumet tämligen fort bli översvämmat av alldeles för många trådar. Som du säkert förstår ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det är inget skämt. och ni som tror det är ett skämt borde testa att spela lite homegame med polare på skoj. förlorar man 300 spänn mot en full kille som haft tur hela natten och sedan hittar en sajt som heter pokerforum.nu så är det väl inte konstigt att man vill berätta? måste man vara ett erfaret pokerproffs för att få skriva här?

 

seriöst, sånna här beats berättar min farsa varje dag och även om jag skulle ge han tips så är det inte alltid det han vill höra. man måste gå igenom det själv i min mening. ingen är vinnare från början. myssion, du har sagt "spela inte med pengar du inte har råd att förlora". och? detta är ett homegame och han kanske bara ville berätta vad han varit med om. att nån står med pekpinnen och drar en 3000xBB-regel och att han ska gå ner i nivå i sitt homegame. va? alla spelar inte poker för att vinna. vissa spelar för skoj och för att övertyga sig själv om att man har mer otur än andra.

 

jag tipsar inte min pappa om den här sidan eftersom att han är nybörjare och om han skulle posta en bad beat (som han kallar det när hans 77 får spö av K6 som träffar 6 på flopp och K på river) skulle folk bli tokiga som dom blir här av nån anledning och jag vill inte att han ska tro att alla bra pokerspelare är dryga idioter som det ser ut här. kan man inte få vara nybörjare utan att dryga internetpros ska komma och leka experter tycker jag vi kan stänga ner hela forumet för detta är löjligt.

 

sjukt att se dagboksförfattare här på forumet som berättar om sina vinster och förluster går lös på en liten kille som förlorat sin månadspeng bara för han synade med 62o preflop. seriöst vad är det för fel på er? ;)

 

varför skulle detta vara ett skämt? för att killen inte är pokerproffs och inte spelat 200000 händer? jesus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag visste inte att det var någon som oroade sig om något? :o

 

Grejen är den att om vi alltid ska tillåta folk att berätta sina historier där ett felaktigt spel ledde till förlust så skulle forumet tämligen fort bli översvämmat av alldeles för många trådar. Som du säkert förstår ;)

 

är det problemet verkligen så stort att vi måste skrämma iväg alla nybörjare genom att dryga oss som världens divor? visst, jag kan göra pengar på poker och jag kan mer poker än majoriteten, men jag ser ingen anledning att håna folk för att dom inte kan lika mycket som mig.

 

SÅ jobbiga är inte dessa poster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle detta vara ett skämt? för att killen inte är pokerproffs och inte spelat 200000 händer? jesus.

Jag såg inte heller det roliga i inlägget. Däremot det tragiska i att (förmodat) minderåriga sitter och spelar poker med mer pengar än de har råd att förlora. Sånt ska knappast uppmuntras. Kanske dags att införa en åldersgräns på forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle detta vara ett skämt? för att killen inte är pokerproffs och inte spelat 200000 händer? jesus.

 

Jag vetefan, hade det vart ett skämt hade jag tyckt att det var roligt. Jag tyckte personligen inte att i alla fall jag hånade postaren spec. mycket, det var ju inte en bad-beatwhine i stil med det gamla vanliga. Sedan orkade jag inte läsa igenom alla svar, för de består väl antagligen mest av en blandning mellan hån och "fold preflop", antar jag.

 

Aja, kollade handen en gång till och här har du lite seriösa råd och tips:

 

1) Du verkar ha mycket kvar att lära som pokerspelare. Då kanske det är bra att lägga händer som 62o preflop - de är oerhört svårspelade och du vet sällan var du står postflop. Dessutom suger handen i allmänhet. Visst, är det ett slaskigt homegame och du vill ha kul, spela den för all del, men var beredd på att det kan kosta.

 

2) Ditt absolut största misstag är riverspelet. På rivern ska du bara syna hans bet. Att ställa där är ett av de mest fundamentala misstagen i poker och ett av de vanligaste nybörjarmisstagen:

 

- Om han bluffar och du synar så vinner du potten.

- Om du går all-in och han bluffar kommer han lägga sig.

- Om du går all-in och han har en bättre hand kommer han ALLTID att syna, han kommer ALDRIG att lägga en bättre hand på det bordet.

 

Alltså förlorar du jättemycket på en all-in, eftersom de gångerna han bluffar eller har en sexa så blir resultatet detsamma om du bara synar, samtidigt som du förlorar jättemycket mindre pengar de gångerna som han inte bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jäkla massa text

 

Du missuppfattar min kritik. Jag pratar inte om några bankrullekrav. Jag pratar om mer praktiska saker. Om du mår illa av att åka bergodalbana, åk inte bergodalbana, om du slår dig när du åker skridsko, åk inte skridsko, om det svider när du losar 600kr i poker, spela inte poker för 600kr.

 

För övrigt, om man bara spelar för att ha kul, för att lära sig, för att se hur mycket flyt/oflyt man har, och inte har några ekonomiska ambitioner, så det väl ännu mer väsentligt att inte satsa det som gör ont att förlora. :?

 

Sen kan jag väl hålla med om att vissa kommentarer (inklusive mina) kan ha varit lite dryga, och isåfall ber jag om ursäkt. Men vad är det för svar man vill ha när man skriver en sån här tråd? Vill man att folk ska svara "ajjajjajj, det där sved, bättre lycka nästa gång", "bra spelat, ibland blir man utdragen" eller "snygg kofta, men nej tack, jag kör"...? Om det finns uppenbara brister i spelet är det väl rimligt att detta påpekas när man postar en handhistoria (hrm... eller nåt) på ett pokerforum, eller? Kommentarer som "det här var det värsta jag varit med om" gör också det hela svårare att ta på allvar.

 

Man måste inte vara ett fullblodsproffs med massiv erfarenhet för att posta bad beats, men om det inte ens är en bad beat, utan uselt spelat, tja... då är nog det bästa svaret man kan få "gör om, gör rätt". De flesta är inte vinnare från början, men det är en jäkla skillnad på att komma och posta en "hmm, jag är rätt oerfaren, spelade jag verkligen rätt här, ni som har mer erfarenhet och expertis, var snälla och ge mig råd"-tråd och på att spela uselt, gnälla på en bad beat som inte var en bad beat (fyllot ledde hela handen) och sedan säga "jag tycker inte det var något konstigt"...

 

Jag har sett massor med nybörjare som blir väl emottagna på forumet, så länge man är ödmjuk och inser att man är en nybörjare så är det oftast inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Du verkar ha mycket kvar att lära som pokerspelare. Då kanske det är bra att lägga händer som 62o preflop - de är oerhört svårspelade och du vet sällan var du står postflop. Dessutom suger handen i allmänhet. Visst, är det ett slaskigt homegame och du vill ha kul, spela den för all del, men var beredd på att det kan kosta.

 

2) Ditt absolut största misstag är riverspelet. På rivern ska du bara syna hans bet. Att ställa där är ett av de mest fundamentala misstagen i poker och ett av de vanligaste nybörjarmisstagen:

 

- Om han bluffar och du synar så vinner du potten.

- Om du går all-in och han bluffar kommer han lägga sig.

- Om du går all-in och han har en bättre hand kommer han ALLTID att syna, han kommer ALDRIG att lägga en bättre hand på det bordet.

 

Alltså förlorar du jättemycket på en all-in, eftersom de gångerna han bluffar eller har en sexa så blir resultatet detsamma om du bara synar, samtidigt som du förlorar jättemycket mindre pengar de gångerna som han inte bluffar.

 

Detta är så välskrivet att det är värt att upprepas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste hålla med rilleg lite.. man måste ju inte håna en kille som skriver sin första post, hur "fel" han ändå har.. ge seriösa tips eller inga alls.. hur var ni själva när ni var färska?

 

Lite skärpning krävs.. eller vill vi inte vara/bli sveriges största/bästa forum?? välkomna nya postare lite snällare iaf.. pls??

 

/neo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste hålla med rilleg lite.. man måste ju inte håna en kille som skriver sin första post, hur "fel" han ändå har.. ge seriösa tips eller inga alls..

 

Detta håller jag med om. Att bara skriva hur mongo postaren är är meningslöst. Att fråga sig om det är ett skämt är dock förståeligt i mina ögon.

 

Sedan måste man, som jag skrev ovan, skilja på nya postare och nya postare. Att skriva en ödmjuk fråga och vara medveten om sin oerfarenhet är mycket bättre än att gnälla/gråta när man har spelat uselt och fortfarande tycker man spelade helt korrekt.

Jag är övertygad om att Papcos post hade fått ett helt annat bemötande om han hade frågat t.ex. "gör jag rätt här, jag är rättså ny på poker, hur ska jag spela mot en full jeppe som bluffar hela tiden, behöver lite hjälp och tips tack etc etc", vilket gör att frågan om hur sveriges största/bästa pokerforum bemöter nya medlemmar hamnar i ett lite annat ljus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...