Rette Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Jag spelade en £20 MTT på cryptologics igår när detta händer. Blinds 100/200 Jag sitter UTG och får AA, höjer till 800, 3:e position synar mina 800, 7:e position går allin för 1400 När det sedan blir min tur har jag ingen möjlighet att höja vilket jag skulle ha gjort annars, knappen är blank, har endast möjlighet att syna de 600 7:e position har höjt över mig. Har jag missat någonting?, Varför kunde jag inte höja utan bara syna. Vore bra att få klarhet i detta då vi alltid kan höja när jag spelar LIVE med kompisar och vi kanske då gör något fel. * Till Turneringar - QoS * Citera
cOP Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Kan säga direkt att jag inte kan regeln. Men prima har också något liknande. Det går bara att höja ett visst antal gånger per gata, 3 gånger tror jag. Sen förvinner raise möjligheten och man får syna. Antar att detta är för att snabba upp spelet. Citera
Klyka Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Har jag missat någonting?, Varför kunde jag inte höja utan bara syna. Vore bra att få klarhet i detta då vi alltid kan höja när jag spelar LIVE med kompisar och vi kanske då gör något fel. Om du har missat nånting så har jag oxo gjort det. För mig känns det självklart att du ska kunna höja... Citera
jna Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Killen som går all in hade antagligen för lite. Säker på att han inte hade 1399? Om all in-killen höjer med mindre än 600 går det inte att höja mer. EDIT: Fast så är det INTE på Prima. Där kan man felaktigt höja ändå. Citera
Lupus123 Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Jag är inte helt hundra, så.. ha lite tålamod och dubbelkolla mina tankar.. EDIT: Mostly what jna said. MEN.. jag tror att anledningen till att du inte kan höja ligger i att den snubben som gick allin gjorde det med så pass lite som han gjorde, gav iallafall en mindre höjning (han synar för 800 och höjer 600) än vad du tidigare höjt, typ.. något sånt.. skit samma.. tror att de för små höjningar inte låter folk re-raisa då det antas vara dåligt för spelet (ta t.ex. fallet att du höjt upp till 1350 och fått en syn och sen trycker killen med 1400 in.. då har han höjt med 50.. många tycker nog det hade varit konstigt om du hade fått raisa upp till t.ex. 3000 då, därav att du bara får syna)... Löjligt dåligt skrivet av mig, är ju för att jag inte har någon direkt koll. Jag tror iallafall att det är en rätt vanlig regel, får vänta på proffsen att komma till tals.. / Anders Citera
cOP Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Killen som går all in hade antagligen för lite. Säker på att han inte hade 1399? Om all in-killen höjer med mindre än 600 går det inte att höja mer. EDIT: Fast så är det INTE på Prima. Där kan man felaktigt höja ändå. hm det låter ju rimligt. Men jag har flera gånger hamnat i situationen att jag inte kan höja mer, detta i cashgame. Vad beror det på då? Citera
jna Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Killen som går all in hade antagligen för lite. Säker på att han inte hade 1399? Om all in-killen höjer med mindre än 600 går det inte att höja mer. EDIT: Fast så är det INTE på Prima. Där kan man felaktigt höja ändå. hm det låter ju rimligt. Men jag har flera gånger hamnat i situationen att jag inte kan höja mer, detta i cashgame. Vad beror det på då? Antingen det jag skrev eller också att du lirat fixed limit. I FL "cappas" varje runda efter tre höjningar, d v s budgivningen stängs. Citera
cOP Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Killen som går all in hade antagligen för lite. Säker på att han inte hade 1399? Om all in-killen höjer med mindre än 600 går det inte att höja mer. EDIT: Fast så är det INTE på Prima. Där kan man felaktigt höja ändå. hm det låter ju rimligt. Men jag har flera gånger hamnat i situationen att jag inte kan höja mer, detta i cashgame. Vad beror det på då? Antingen det jag skrev eller också att du lirat fixed limit. I FL "cappas" varje runda efter tre höjningar, d v s budgivningen stängs. hehe jag har inte spelat FL Citera
Markus374 Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Hur mycket hade 3:e position kvar ? Låter som att han hade mindre än du och killen så går allin. Markus374 Citera
schenker Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Hur mycket hade 3:e position kvar ? Låter som att han hade mindre än du och killen så går allin. Markus374 Har inte du ett jobb att sköta? Citera
Klyka Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Postar en annan regelfråga om höjningar i NL TRN i denna tråd. Citera
Markus374 Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 har du blivt chef eller? nu var ju inte frågan om jag jobbar eller inte, utan varför Rette inte kunde höja mer Citera
Silhouette Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Som jna redan förklarat; jag tänkte bara komplettera med den specifika punkten ur Robert's Rules of Poker. Sektion 14, "No-Limit Rules", punkt 3: All raises must be equal to or greater than the size of the previous bet or raise on that betting round, except for an all-in wager. A player who has already checked or called may not subsequently raise an all-in bet that is less than the full size of the last bet or raise. (The half-the-size rule for reopening the betting is for limit poker only.) Example: Player A bets $100 and Player B raises $100 more, making the total bet $200. If Player C goes all in for less than $300 total (not a full $100 raise), and Player A calls, then Player B has no option to raise again, because he wasn’t fully raised. (Player A could have raised, because Player B raised.) I beskrivet fall så höjde du med 600 (800-200), och han som gick AI med ytterligare 600 (1400-800) vilket skulle ha öppnat satsningsrundan igen, men som sagt, han hade antagligen inte fullt 1400 kvar och då förblir rundan stängd... (vilket dock många siter brukar ignorera). Ja, just det och givetvis, som Markus374 skriver, så ifall 3:an har kvar mindre än 600 så är inte en höjning så meningsfull ändå... Citera
Rette Postad 27 December , 2005 Författare Rapport Postad 27 December , 2005 Det kan nog var mycket möjligt att 7:e position hade något midre än 1400. Om så var fallet så kankse jag förstår. Kan han inte göra en höjning över mig med minst det jag har höjt så har jag ingen möjlighet att höja igen, kan detta stämma?. Isåfall får jag ta och revidera mina regler när vi spelar på riktigt. Citera
Nusseman Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 800 x 2 är 1600... Eftersom pos 7 bara har 1400 räknas det inte som en komplett höjning och då får du sinte slå om. Citera
gdaily Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 800 x 2 är 1600... Eftersom pos 7 bara har 1400 räknas det inte som en komplett höjning och då får du sinte slå om. Åjo.. Första höjningen är 600, en höjning till 800 från blindarna på 200. Andra höjningen är 600 till... så det borde gå att slå om. Men sajten kan vara programmerad som Nusseman skriver (om Prima kan vara felprogrammerad åt ena hållet kan väl andra vara fel åt andra hållet), men troligast är att spelaren som gick all-in hade 1399 eller något liknande, och därför höjde med 599 i stället för 600... Citera
Myssion Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 800 x 2 är 1600... Eftersom pos 7 bara har 1400 räknas det inte som en komplett höjning och då får du sinte slå om. Citera
Nusseman Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Hoppsan, läste lite för snabbt. Sorry. Citera
BjornL1491910513 Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Det beror väl på att man inte ska kunna utnyttja en smallstacks all in mot en tredje person Citera
Agorali2 Postad 5 Februari , 2006 Rapport Postad 5 Februari , 2006 hänt mig minst 3ggr nu, grymt irriterande måste jag säga men jag orkar inte mejla prima.. Citera
Recommended Posts