Gå till innehåll

NL - Hur spela AQ preflop?


Bernt

Recommended Posts

Spelar inte 10-manna längre men jag tycker att det är lite väl vekt att alltid limpa. I väldigt tidig position visst, men att exempelvis limpa in AQ från CO som fjärde person känns tokfel. För det första kan man lätt överskatta sin hand om floppen kommer Axx och man låtit sina motståndare limpa in random tvåpar. För det andra är risken att någon limp-synar AK bra mycket mindre än att någon flat-callar bakom en om man höjt UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar också på den nivån som du, och jag tycker att generellt så ger det ingen avskräckareffekt på den nivån.

Dvs en limp eller en 3xBB raise gör ingen skillnad förrutom att potten blir större från början (vilket iofs inte är dåligt).

 

Dessutom verkar vissa spelare ha en tendens att försöka sätta dit en för att man höjde preflop, och det är inte ovanligt att man får en överbet på 1.5x pott eller mer av folk som sitter före. Då har man ju ingen chans att få in ett eventuellt drag eller träffa esset om man inte fick det på floppen.

Så jag har laggt om min taktig lite till att spela rätt tight preflop med inte för många höjningar och sen istället bygga pot efter flop.

 

Spelade endel sit&go's och turneringar innan jag började med cashgame, och där var det ju inte snack om saken, utan där höjde man ju direkt i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...