Gå till innehåll

NLT - AA, osäker på turn och river


Recommended Posts

Tjenare!

 

Det här hände mig alldeles nyss när jag lirade NL50 fullring på B2b.

 

Game # 199949837 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Nacka"

Game ended 2005-12-26 12:38:46 GMT+01:00

 

Players:

bertil74 (EUR 49,95 in seat 1)

reaper84 (EUR 74,24 in seat 3)

Gubbskalle (EUR 15,05 in seat 4)

kyykkabiaz (EUR 82,50 in seat 5)

JohnKimble (EUR 30,55 in seat 6)

I_limp_AA (EUR 54,35 in seat 7)

kuno67 (EUR 67,50 in seat 8)

 

Dealer: reaper84

Small Blind: Gubbskalle (0,25)

Big Blind: kyykkabiaz (0,50)

 

I_limp_AA was dealt: Ac - Ah

 

JohnKimble Fold

I_limp_AA Call (0,50)

kuno67 Raise (1,90)

bertil74 Call (1,90)

reaper84 Fold

Gubbskalle Fold

kyykkabiaz Fold

I_limp_AA Raise (3,50)

kuno67 Call (2,10)

bertil74 Fold

 

Flop Js - 8c - 7d

 

I_limp_AA Bet (10,00)

kuno67 Call (10,00)

 

Turn Js - 8c - 7d - 3c

 

I_limp_AA Bet (25,00)

kuno67 Call (25,00)

 

River Js - 8c - 7d - 3c - Ks

 

I_limp_AA ???

 

 

Som ni ser plockar jag upp AA utg. Eftersom det småhöjdes på bordet så gott som hela tiden valde jag att limpa och hoppas på en höjning. ( notera mitt namn btw ;) ) . Mycket riktgit blev jag höjd av en spelare som verkade vara hyffsat duktig. Valde att re-raisa 7bb och fick syn och hamnade heads-up med han.

 

Satte han på t.ex. 99-QQ eller t.ex. AQ, AKo.

 

Gjorde ett potbet på floppen och var egentligen bara rädd för JJ. Turnen var blank så jag valde att potta igen. Är det fel?? Kanske skulle ha check-synat där? Hur som helst kändes JJ som enda handen som kunde slå mig så jag valde bet framför check.

 

På rivern kom en kung. Satte han ej längre på AK så jag tror inte han hade fått hjälp där och KK kändes inte troligt. Så hur tycker ni jag skulle gjort på rivern check eller kanske all-in?

 

* RP, lite stavning - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen ogillar jag det där limp-reraise spelet från tidig position med AA/KK, men det är ju en smaksak, och inte heller det du frågade om.

 

Jag tycker du spelar handen bra rakt igenom. Visst kommer du vara slagen av ett set emellanåt, men jag spelar ofta om hela stacken med AA på den här nivån mot en sån bräda, helt enkelt eftersom folk har så svårt att släppa sina AJ, QQ, KK, t.o.m TT på den nivån.

 

Check-syna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen ogillar jag det där limp-reraise spelet från tidig position med AA/KK, men det är ju en smaksak, och inte heller det du frågade om.

 

Jag tycker du spelar handen bra rakt igenom. Visst kommer du vara slagen av ett set emellanåt, men jag spelar ofta om hela stacken med AA på den här nivån mot en sån bräda, helt enkelt eftersom folk har så svårt att släppa sina AJ, QQ, KK, t.o.m TT på den nivån.

 

Check-syna river.

 

Det är ingenting jag egentligen gör i normala fall men jag var rätt så säker på att jag skulle bli höjd så jag gjorde ett försök. Det dåliga är ju att jag då egentligen "berättar" att jag har AA/KK.

 

Jag checkade rivern och de gjorde FI också och visade upp 88. Lite små surt, men känner att jag ändå gjorde rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han synar ner ändå till rivern så skulle jag sätta honom på JJ eller AJ. Kan också ha 88 eller 77. .Dom händer som du slår är egentligen bara AJ och QJ Och då kan man fråga sig om han skulle synat ner hela vägen med dem. Jag skulle nog känna mig slagen på rivern och checkat Men det är jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkade rivern och de gjorde FI också och visade upp 88. Lite små surt, men känner att jag ändå gjorde rätt.

 

Ja, det är ju sånt som händer. Kungen på river (och kanske J:n) räddade dig iaf från att förlora allt, eftersom han hade dig just på AA/KK, och ville nog inte chansa på essen. Tycker för övrigt han spelade den förträffligt jävla dåligt, om det kan glädja dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ganska risigt spelat på denna nivån emot någon som du anser vara hyffsat duktig.

Jag själv hade nog saktat ner litegrann när han synar 10e på den floppen.

När du skickar in 25e på turn kan du aldrig folda river så det är inte mkt att göra.

 

Det är möjligt. Men vad kan vara ett lämpligt bet på turn då? Kan ju knappast checka och ge han chans att bluffa ut mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte särskilt förtjust i limpraisande. Bättre/Roligare höja först in och få ett omslag och sen kunna panga på en tredje höjning. Även dåliga spelare uppmärksammar också limphöjningar i stor utsträckning så sitter du där utom position med "AA eller KK" skrivet i pannan.

 

När du väljer att göra det höj mer när det kommer tillbaka till dig, upp till €6-€7 totalt eller så.

 

Din bet på floppen ser helt ok ut. Turnbeten också, hade brädan varit något mindre dragvänlig hade jag övervägt att checka för att hålla nere pottstorleken samt få värde på rivern.

 

På rivern har du bara runt €17 kvar, jag hade tryckt in dessa där.

 

Även om du inte spelade handen perfekt så spelade iallafall din motspelare som redan påpekats handen riktigt bedrövligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om du inte spelade handen perfekt så spelade iallafall din motspelare som redan påpekats handen riktigt bedrövligt..

 

Vad är det som är så dåligt hos honom, att ha checkar på rivern är väl lite svagt, om han inte var rädd för just KK.

 

Han slowspelar ju sin triss ovh får bra utdelning på den, hade han höjt på flopen så hade jag placerat honom på en triss (mest troligt JJJ) eller stege (910 suited - preflop) och lagt mina 2AA och därmed så hade han missat en $25 bet...

 

Han kunde dock gjort en reraise på turn och där med antingen vunnit redan där eller fått in mer pengar i potten... man han vara kanske nöjd...

 

Någon får gärna upplysa mig vad som var så dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle reraisa allin, eller åtminstone 3ggr vad fi höjde innan floppen.

 

Tycker att en överbet på floppen är ett förlorande spel. Floppen ovan innehåller ju inte några drag. Man kan bara bli synad av en hand som slår en.

 

Om jag överbetat floppen och fått en syn som ovan skulle jag definitivt sakta ned på turn. Jag skulle sätta honom på QQ el JJ efter floppen, eftersom det är osannolikt att läget förändras på river är det ju onödigt att försöka beta bort ett drag.

 

Personligen betar jag 40-80% av potten om floppen ser ut som ovan och det varit mycket action innan. Fördelen med att hålla potten på en lagom nivå med AA,KK är att man normalt vinner en liten pott eller förlorar en stor med de händerna.

 

Jag skulle följa upp med en bet på 50-100% av potten på Turn och check syna river.

 

Personligen gillar jag inte att backa upp AA,KK med hela stacken. Men man blir ju ofta tvingad av LAG spelare som försöker köra över en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är så dåligt hos honom, att ha checkar på rivern är väl lite svagt, om han inte var rädd för just KK.

 

Han slowspelar ju sin triss ovh får bra utdelning på den, hade han höjt på flopen så hade jag placerat honom på en triss (mest troligt JJJ) eller stege (910 suited - preflop) och lagt mina 2AA och därmed så hade han missat en $25 bet...

 

Han kunde dock gjort en reraise på turn och där med antingen vunnit redan där eller fått in mer pengar i potten... man han vara kanske nöjd...

 

Någon får gärna upplysa mig vad som var så dåligt?

 

Om man fått in en triss och har ett överpar emot sig, så är slöspel en utav de strörsta misstagen en nybörjare gör.

 

Det är sant att fi i handen ovan förmodligen fått in Heros stack på river om han inte vore så dum att han checkade. Men säg att Hero gjort samma sak med QQ el KK, då hade Hero inte synat en Allin på turn eller river om ett överkort kommit, eller om 9 el T kommit.

 

På NLT 0,25/0,5 verkar alla tro att set skall slöspelas, däfrör blir jag så misstänksam och bara checksynar tighta motspelare när de börjar flat syna.

 

En kille som sitter med AA blir mindre villig att backa upp med hela stacken på turn och ännu mindre villlig på river, därför skall degen in på floppen.

 

Vissa spelstilar kan dock använda sig av slöspel. Om man spelar LAG så tycker jag slöspel lönar sig ibland. Om man som LAG spelare kört med en tight motspelare och bluffat ut honom ett par gånger så kan man förvänta sig mycket action om den tighta spelaren sitter på AA.

 

Folk blir bara misstänksamma om man som TAG spelare börjar slöspela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...