Gå till innehåll

Hur många bord brukar ni vara på samtidigt?


thebeater

Recommended Posts

4 bord, kör 1600x1200 då lägger sig 4 bord perfekt på skärmen

 

därför jag hittar 4 gånger så mkt fisk, får 4 gånger fler AA, spelar 4 gånger så många händer o får 4 gånger så mkt rb :)

 

sen är det alltid action så man tiltar ej lika ofta...

 

 

kan inte spela mindre bord, ibland spelar jag även fler bord, upp mot 9st, funkar riktigt bra..

 

 

spelar man riktigt högt kan jag förstå att man bara vill hålla sig till ett, men grindar man på de låga med 50% rb så bör man spela MÅNGA eftersom rakebacken alltid är samma och inte sänks om man ger borden mindre koncentration..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på 2. Spelar jag på ett blir jag för otålig i väntandet på starthänder och spelar på tok för loose och försöker med massa konstiga trix. Spelar jag på fler än 2 så missar jag massa reads och så hinner jag inte riktigt med, så 2 är det optimala för mig iaf.

 

det där med reads är överskattat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på 2. Spelar jag på ett blir jag för otålig i väntandet på starthänder och spelar på tok för loose och försöker med massa konstiga trix. Spelar jag på fler än 2 så missar jag massa reads och så hinner jag inte riktigt med, så 2 är det optimala för mig iaf.

 

det där med reads är överskattat

 

Vad är reads?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det där med reads är överskattat

Om du visste vad det innebar för ditt resultat kanske du tänkte annorlunda. Sen handlar det ju om en förmåga att uppfatta och kunna använda reads eller inte...

 

 

Spelar två bord SH. Det blir lagom tempo och fortfarande möjlighet att läsa spelet.

 

Precis det jag gör också. Spelar SH FL. Med reads menar jag f.a vilken slagsspelstil mina motståndare har: Tight, loose, aggresiv, passiv osv, hur de spelar drag etc. Spelar jag på fler bord en två hinner jag inte ha koll på detta och mitt spel blir sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det där med reads är överskattat

Om du visste vad det innebar för ditt resultat kanske du tänkte annorlunda. Sen handlar det ju om en förmåga att uppfatta och kunna använda reads eller inte...

 

 

Spelar två bord SH. Det blir lagom tempo och fortfarande möjlighet att läsa spelet.

 

Precis det jag gör också. Spelar SH FL. Med reads menar jag f.a vilken slagsspelstil mina motståndare har: Tight, loose, aggresiv, passiv osv, hur de spelar drag etc. Spelar jag på fler bord en två hinner jag inte ha koll på detta och mitt spel blir sämre.

 

Ja det var ju det jag menade längre upp i tråden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

råkar ni aldrig göra fel ifall ni är på 4 bord samtidigt?

Tex trycka Call när ni skulle ta Fold om ni är stressade och tar fel på bord?

 

Man vänjer sig fort, 4 bord är inte ens svårt nuförtiden ;)

Dock har jag tryckt fel nån gång ibland när jag 10-tablat, dessutom kan det bli väldigt svårt ibland om man har nån tung hand på ett bord - då får alla andra bord lida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 bord full ring eller 6 bord korthänt.

 

Ja, du räknade rätt, det innebär att jag faktiskt tar dramatiskt många fler beslut korthänt per timma.

 

Två saker hindrar mig från att spela fler bord fullhänt, de får inte plats på mina monitorer och det blir för mycket logistik kring att hitta ett nytt hyffsat bord när något rasar ihop. Jag är ganska nitisk på table selection...

 

Jag har gradvis ökat antalet bord under 18 månaders tid, allt eftersom rutinen infunnit sig. Det är helt klart att det här ger bäst timlön för mig. Men så är jag ett videospelsbarn med koncentrationsproblem. ;)

 

Använder PT+PAHUD och tar anteckningar direkt i klienten om folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker mest om å köra 4 bord, men nu när jag bara har laptopen kvar och den inte riktigt pallar 1600x1200. så jag brukar spela 1-2 nu eftersom det är så jobbigt med 4 fönster som överlappar så mkt... ska dock sägas att har man en gång vant sig vid många bord så blir det fruktansvärt tråkit med färre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...