Gå till innehåll

NLT - Lurig allin på river mot överpar


Recommended Posts

En klurig hand, jag ahde så himla svårt att sätta den här killen på en hand på 20 sek.

 

Killen e relativt dålig, och itne så Jätteaggro. har inte sett honom göra några moves innan.

 

Game #1176644934: Hold'em NL (£1/£2) - 2005/12/25 - 06:48:22 (ET)

Table "AshvilleOld" Seat 3 is the button.

Seat 1: wayne..., (£52 in chips)

Seat 2: Evran001 (£142 in chips)

Seat 3: subben (£289.75 in chips)

Seat 4: Almated (£98.75 in chips)

Seat 5: PimpMe (£265.50 in chips)

Seat 6: Burken (£379.25 in chips)

Almated: posts small blind £1

PimpMe: posts big blind £2

 

----- HOLE CARDS ----- Först in o tänkte limpreraisa då wayne höjer varannan hand.

 

dealt to Burken [Ad Ac]

Burken : calls £2

wayne...,: folds

wayne..., sits out <-- men han blev visst dissad nu.

Evran001: calls £2

wayne..., sits back

subben: folds

Almated: folds

PimpMe: checks

----- FLOP ----- [Ts 4d 6s]

 

Ganska sur men ändå ofarlig flop.

 

PimpMe: checks

Burken : bets £6

Evran001: calls £6

PimpMe: folds

----- TURN ----- [Ts 4d 6s][4c] <-- Ganska bra turn tycker jag.

 

Burken : bets £14

Evran001: calls £14

 

Jahopp. dubbla kallsyner.

 

----- RIVER ----- [Ts 4d 6s 4c][Kd]

Burken : bets £23 <-- Betar lite svagare för att få syn av tian nu näre finns ett överkort.

 

 

Evran001: raises to £120 and is all-in <-- Jahopp...

 

KT? AK? tokslöspelat set? Missat färgdrag? Finns så mkt han kan ha.

Ta synen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt klurig hand må jag säga. Kanske jag som är feg men jag skulle fundera på check synen här på river. Frågan är om han verkligen betalar av ditt 23 bet med endast en tia när kungen kommer på river, jag är tveksam. Har han däremot träffat K kanske han valuebetar runt 23 och då får du ju ut samma värde. Skillnaden är ju om han har slowspelat nåt så valuebetar han också kanske runt 23 vilket du självklart synar och då slipper du torska så mkt.

 

I detta fallet hade jag nog synat på river eftersom potten redan är för stor för fold. Finns som du säger så mycket han kan ha, även om set i T eller 6or känns troligast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vad du har postat i dina HH's på sistone så tycker jag du verkar spela AA/KK UTG på det här sättet typ varje gång före floppen. Hur många andra händer spelar du isåfall så UTG? Ta det inte som kritik - det var bara en grej jag reflekterat över. Det kanske inte ens stämmer. Personligen höjer jag alltid upp mina AA/KK från UTG(+1) fast ser till att göra det med lite andra händer emellanåt också, som SC's och mellanparen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, beror lite på, har jag höjt på mycket höjer jag ofta på AA UTG med, men har jag itne höjt mycket innan och bordet är svagt så kan jag limpa både de, QJs, 56s, 44-JJ , AK, tjaa...de flesta händer :)

 

Och i handen ifråga.

 

A4o :shock: hade killen faktiskt. Riktigt snyggt spelat av honom, fast det tvivlar jag på att han visste själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle foldat på river mot en spelare som ovan. Hero skrev att han spelat passivt, att han då går allin på river kan bara betyda tvåpar eller triss.

 

Jag synar bara allin på river med AA mot spelare som uppfattat att jag är tight och jag får en känsla av att de försöker bluffa ut mig.

 

Eftersom Hero betade på river och blir höjd allin, kan väl fi knappast bluffa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...