Sladdis Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 I sista handen så är det väl solklart att han sätter dig på stegen och att han inte har den? Fast helt klart litet överbet på rivern. Är jag dum som inte förstår varför man trycker in 31$ i en pot där man som mest kan vinna 10$? Bara att tacka och ta emot.. Det behövs en idiot för att förstå en idiot, förklarar väl varför du inte förstår Som du skrev, bara att tacka och ta emot, känns ju som om han sitter med JT och fick tvåpar och bettar ut innan han inser att du kan ha stegen, dum e han iaf. Det är sant, känns ju bra faktiskt. Nåt fick han iaf, som han fick för sig att det stod. hehe Gårdagens spel var oinspirerat och det blev inte mycket värt att skriva. +-0 på CG, thats it. BR slut = 1281$ Citera
Sladdis Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Kommit hem från jobbet. Lirar en satelite till en turnering. Ligger skitbra till! 6st platser som går vidare, 20st är kvar och är chiptvåa på mitt bord. Startstack 1500, blinds 75/150. Jag har 9200, den här gången ska jag fasen gå vidare. Började med att dubbla upp med AK mot AQ dock inte all in före floppen. Floppen kom AA9. Kan förstå att han hade svårt att släppa. Tagit lite småpotter, slagit ut några stycken på vägen. Kommer uppdatera lite under tiden. Paus nu! Wish me luck! Citera
Sladdis Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Har inte hänt så mycket med min stack. 11000 har jag nu. 11 kvar, blir ju så sjukt tight i slutskedet. Ligger för tillfället på 3:de plats. Bubblan just nu. 7kvar och som sagt 6 tar sig vidare. Jag har dock näst minst marker Citera
Sladdis Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Tog mig vidare till slut. Vet inte hur dom spelade på finalbordet men värdelöst var det. hehe Nu blir det paus och ishockey. Nästa börjar 22.30. I'm Out! Citera
spyse Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Härligt att du gick vidare, en sak att tänka på att i en satelit med 10 kvar och 6 som går vidare, hacka hacka mellanstackarnas blinds, var RIKTIGT aggro alla är rädda för att åka ut så du har många chips att hämta här. Citera
Sladdis Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Härligt att du gick vidare, en sak att tänka på att i en satelit med 10 kvar och 6 som går vidare, hacka hacka mellanstackarnas blinds, var RIKTIGT aggro alla är rädda för att åka ut så du har många chips att hämta här. Tackar!! Ska tänka på det i nästa. Nu var det svårt för dom som var stora spelade jättekonstigt, typ gav bort marker till de mindre. Får se om jag lirar den ikväll. Citera
Sladdis Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Man var tydligen tvungen att spela turneringen samma kväll så det var bara att bänka sig 22.30 igen. 37st varav de 3 första gick vidare till final. 4:an fick 40$. Kom till finalbordet där jag hade medelstack. Där åkte jag ut som 7:a med AJ mot AA. En skön framgång iaf, CG har jag varit stabil på ett bra tag nu men haft lite svårt med att hålla fokus på MTT. Samtidigt som jag spelade den första deltävligen hade jag ett NL50 uppe. Så dagen slutade på plus idag med. BR start = 1281$ BR slut = 1292$ Rimligt mål innan februari är slut hamnar på 1350-1400$! Får se om jag plockar ut nåt dessutom. Back to work! Citera
Sladdis Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Varför betyder nästan alltid miniraise före flopen monster på NL20 och NL 50?? Varför spelar folk sina händer så? drar alltid öronen åt mig när jag får en miniraise på mig. Någon som upplevt samma sak? Citera
spyse Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Varför betyder nästan alltid miniraise före flopen monster på NL20 och NL 50?? Varför spelar folk sina händer så? drar alltid öronen åt mig när jag får en miniraise på mig. Någon som upplevt samma sak? Jepp har iaf jag varit med om, floppat TPTK med AK bara för att få reda på att han hade AA. Därför jag tycker det är viktigt att nästan alltid höja en miniraise om jag är med i en pott med tex AK/AQ just för att få lite info, lätt att släppa mot omslag pre, eller på floppen. Självklart ska du inte återhöja om du spelar något lågt PP eller draghänder. Sedan är det ju lite read beroende om jag vet att fi limpar AK sedan miniraisar han helt plötsligt efter 0% PFR på 120 händer så får man tänka till, du måste ju läsa fi:s bettingmönster. Citera
Sladdis Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Har en liten fundering! Oftast håller jag ihop spelet bra under en månad förutom en av dessa dagar. Har hänt mig förr och nu undrar jag om man kan förebygga detta? Problemet är att jag spelar för många "medelhänder" och blir allt för lack. - Ikväll ska jag spela bra poker! -slutcitat Citera
spyse Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Har en liten fundering!Oftast håller jag ihop spelet bra under en månad förutom en av dessa dagar. Har hänt mig förr och nu undrar jag om man kan förebygga detta? Problemet är att jag spelar för många "medelhänder" och blir allt för lack. Ett sätt är ju att vara medveten om detta. Det är inte så att du känner dig så mycket bättre än motståndet att du börjar slaska omkring? Hur du ska förebygga detta är att skaffa PO/PT och sedan ha koll på hur många floppar du ser, om det stiger väldigt mycket under en session och vet att du inte fått så bra kort så bli tightare. Citera
Sladdis Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Har en liten fundering!Oftast håller jag ihop spelet bra under en månad förutom en av dessa dagar. Har hänt mig förr och nu undrar jag om man kan förebygga detta? Problemet är att jag spelar för många "medelhänder" och blir allt för lack. Ett sätt är ju att vara medveten om detta. Det är inte så att du känner dig så mycket bättre än motståndet att du börjar slaska omkring? Hur du ska förebygga detta är att skaffa PO/PT och sedan ha koll på hur många floppar du ser, om det stiger väldigt mycket under en session och vet att du inte fått så bra kort så bli tightare. Det är fasen sant, man blir så sur bara. hehe Det bästa för mig är ju att jag inte satsat en enda spänn själv men att ge bort pengar är ju dumt. Ska ut och dra en repa på "grillorna" ikväll som uppladdning. Ska bli grymt avslappnande att göra det, hoppas bara isen finns kvar.. plusgrader här i karlstad idag, första dagen på typ 20dagar. O typiskt som nalle Puh skulle sagt. Citera
Sladdis Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Fasen vad gött och börja kvällen med en rejäl klonk! Dealer: Hand xxxxxxx: Hero wins main pot($37.80) with Four of a Kind, Aces Fi satt på KK, vilket jag faktiskt satte honom på. Inte direkt KK men JJ-AA. Blev all in på floppen när floppen kom 597, han betade 2$ och visste att han aldrig skulle släppa den handen. ALL IN! Turn A, river A. Lirar faktiskt NL20 ikväll. Variation förnöjer livet! Citera
Sladdis Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Helt sjukt, folk säger att det finns riggar hit och dit. Hur riggat är det inte om man får fyrtal två gånger i ess på tre dagar?? Värsta är att jag fått maximalt betalt båda gångerna också! Vad tror ni killen sätter mig på när jag bara kallsynar? A på turn är det bästa som kan hända mig i det läget. Har gått ner till NL20 för att få lite självförtroende och disciplin i spelet. Känns mycket bättre! Dealer: Georgiooo post small blind $0.10 Dealer: johmos post big blind 0.20$ Dealer: DEALING POCKETS Hero was dealed A , A Dealer: Hero, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: Hero raises 0.60 to $0.80 Dealer: whirlygirl folds Dealer: signehill folds Dealer: signehill is sitting out Dealer: signehill has been picked up. Dealer: 78magnus folds Dealer: Georgiooo calls $0.70 Dealer: johmos calls $0.60 Dealer: DEALING FLOP 8 ,J ,A Dealer: Georgiooo checks Dealer: johmos bets $0.40 Dealer: Hero calls $0.40 Dealer: DEALING TURN A Dealer: johmos bets $2 Dealer: Hero calls $2 Dealer: Georgiooo folds Dealer: DEALING RIVER 2 Dealer: johmos goes all in $5.94 Hero: hehe ty Dealer: Hero calls $5.94 Dealer: johmos shows Two Pair, Aces and Jacks Dealer: johmos shows Two Pair, Aces and Jacks Dealer: Hero shows Four of a Kind, Aces Dealer: Hand xxxxxxxx Hero wins main pot($19.18) with Four of a Kind, Aces Citera
Sladdis Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 Tänkte skriva lite igen. Har haft en lite tung period den senaste veckan, har spelat väldigt jämnt. Vilket har lett till att jag har gått ner till NL20 för att hitta tillbaka. Tycker det har funkat bra, fått lite mer struktur på spelet och tightat till mig. Spelade alldeles för mycket händer ett tag men har botat de. BR är kvar över 1200 så det känns bra. BR= 1229$ Målet får bli att komma tillbaka till NL50 inom rimlig tid. Bye for now! Citera
Sladdis Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Summering av månaden. Min "månad" började 8 febaruari. BR start=1000$ BR slut =1230$ Februari var en bra månad, drog in 230$ vilken till 99% kommer från CG! Dessa resultat är långt över mina mål, vilket känns bra. Kommer fortsätta att lira NL20 och NL50, känner mig väldigt hemma där. Målen står dock kvar utan ändring, allt annat är bonus som förmodligen min flickvän får ta del av. Gör heller inga uttag! I'm Out! Citera
Sladdis Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Ny månad, nya fyrtal! Känns skönt att börja månad på detta viss. Får mitt 3:de fyrtal i ESS på ungefär en vecka. Helt sjukt! Någon annan som upplevt något liknande?? Spelet har fungerat riktigt bra idag, tight men aggresivt. Kommer nog att sluta spela för kvällen, har en lång arbetsdag framför mig imorgon. Dagen slutar plus! BR start= 1230$ BR slut =1300$ Postar en hand som jag är nyfiken att få respons på! I'm Out for tonight! Citera
Sladdis Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Bordet i allmänhet är väldigt löst, största anledningen till att jag sitter på det är för att just DangerRedneck som är den värsta fisk jag sett simma. Han är extremt LAG och har inga problem med att trycka in pengar i potten. DangerRedneck 98.60$ Bartend 39.18$ Baldog 97.37$ Hero 67.29$ Golradir 10.00$ slasen 201.45$ Dealer: HERO posts the small blind $0.25 Dealer: Golradir posts the big blind $0.50 Dealer: DEALING POCKETS Hero was deal Ks,Qc Dealer: slasen folds Dealer: DangerRedneck raises 1.00 to $1.50 Dealer: Baldog folds Dealer: HERO calls $1.25 Dealer: Golradir folds Dealer: DEALING FLOP 6s,Qs,9h Dealer: HERO checks Dealer: DangerRedneck bets $2.50 Dealer: HERO raises 2.50 to $5 Dealer: DangerRedneck goes all in $94.60 Beslut? Visst har jag grym koll på hans spelsätt men att riskera 65$ med TP. Hur hade ni gjort? Citera
RayIV Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Är han så extremt LAG som jag får intrycket av att han är skulle jag hitta synen alla dagar i veckan. Tre tankar som cirkulerar i mitt huvud i sådana här lägen: - "Äh, det är bara ett inköp." - "Äh, vafan ska han ha liksom?" - "Äh, jag kommer klonka." Pekka: SYYN. Citera
spyse Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 SYYYYN, vad ska han ha liksom? Låt honom inte köra över dig. Citera
Sladdis Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Är han så extremt LAG som jag får intrycket av att han är skulle jag hitta synen alla dagar i veckan. Tre tankar som cirkulerar i mitt huvud i sådana här lägen: - "Äh, det är bara ett inköp." - "Äh, vafan ska han ha liksom?" - "Äh, jag kommer klonka." Pekka: SYYN. Tre tankar som cirkulerar i mitt huvud i sådana här lägen: - "Nice och trycka in 65$ med TP när han dragit ut tokmånga på river tidigare! ." - "Mer, vad kan idioten ha?" // nästan samma som dig - "Nu drar körpen ut mig." Citera
Sladdis Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 SYYYYN, vad ska han ha liksom? Låt honom inte köra över dig. Det handlar inte direkt om att han inte ska få köra över mig utan att jag vill ta hans pengar på ett hyfsat säkert sätt. Resultatet på handen kommer imorgon. Citera
RayIV Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Poker handlar inte om att ta folks pengar på hyfsat säkra sätt. Rätta in dig i det korrekta ledet eller byt sport. Citera
Sladdis Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Poker handlar inte om att ta folks pengar på hyfsat säkra sätt. Rätta in dig i det korrekta ledet eller byt sport. You know what i mean. Citera
Sladdis Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Senaste tiden har det blivit dåligt med poker Spelade lite i lördags och plussade ett inköp på NL20. Ska spela ikväll i allafall, postar resultatet av TP-handen ikväll i allafall. BR ligger runt 1320$. Är väldigt sugen på att köra MTT eller live så det får bli något sådant snart. Back to work! Citera
Recommended Posts