Gå till innehåll

Playmoney till realmoney, vad tänka på?


spinner

Recommended Posts

Har spelat en hel del texas hold'em NL på betsson en tid bara på skoj. I början gick det mest skit, men nu stiger låtsas pengahögen stadigt. Har funderat på att testa spela lite med riktiga pengar nu, men är lite rädd för att det ska vara en helt anna grej när folk inte är så slösaktiga längre. Någon som har en synpunkt på hur det jämförelsevis är på låglimitborden. Rör det sig om ett helt annat spel, eller bettar folk på som galningar i alla fall? tacksam för funderingar...

 

* RP, tidigare rubrik "PLAY money -----> REAL??? Vad tänka på???" - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är folk dåliga på microlimit men det går inte att jämföra med playmoney. En kompis har sagt många gånger hur stolt han har varit och kommit 2a i olika playmoney turneringar där. Det är ju bara att bita ihop och inte ta fram den svenska nedtryckarmentaliteten men jag försöker lite ödmjukt hinta om att det betyder inte så mycket. Ganska skrattretande ärligt talat att folk sätter någon vikt vid playmoney spel, det är bra att spela om man vill lära sig dom grundläggande reglerna och programvaran, men inget man spelar för att bli duktig på spelet direkt. :P

 

Så släpp alla spelstrategier du har på playmoney och börja om på ny kula på micro och spela tight så ska det nog gå bra ska du se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som ovanstående talare säger:

Playmoney är inte så mycket lärdom förutom de grundläggande reglerna.

 

Stoppa in en slant och spela Tight på ett Micro-bord!

 

Läs sedan denna tråd:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=20570

 

Mycket bra för NL-nybörjare ...

 

Står lite om Boktips samt vad man ska göra och inte göra!

 

Lycka till på med Vinsterna! 8-)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag kan rekomendera är att om du nu vill testa riktiga pengar- testa små turneringar med låga buy ins ex 1 dollar eller 2 dollar och på så sett skaffa dig lite erfarenhet billigt.

 

Det kostar att lära sig poker helt enkelt, ingen bok kan ge dig praktisk erfarenhet- utan du måste spela o spela för att lära dig. Mig kostade det runt 400 dollar innan jag började plussa.

 

Men ska du nu spela micro limit, var tightare änn Göran Persson rumpa o bluffa ingenting i början av din micro karriär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt annat spel. Ibland spelar jag NL playmoney på Party när jag är full. Senast elvadubblade jag mitt inköp på tjugo minuter. Och då är jag ändå ganska kass på NL cash game.

 

Så ta det med en nypa salt att du vinner på playmoneyborden. Men med lite studier och träning är det väl inte så svårt att vinna riktiga pengar på de allra lägsta nivåerna, och sen kan man ju gå upp i limits efterhand om man vill och klarar av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...