Gå till innehåll

Vinnande spelare?


Tiggr

Recommended Posts

Jag har spelat poker online i lite över två år.

Under dessa två åren har jag endast haft två månader - ,den första

och för ett år sedan då jag gulade en €3k rulle under en veckas tid.

Senaste halvåret har jag spelat på 2-4 nivå och snittat i runda slängar 1/2 inköp + / dag. Har haft liknande resultat på övriga nivåer förutom 0.25-0.5 där det ungefär varit det dubbla.

 

Jag byggde upp min bankrulle till €10k och började testa 5-10 med dåliga resultat. Efter tilt på 2-4 och blivit utspelad på 5-10 lyckades jag gula bort rullen. Inte roligt men skulle bita ihop och börja nöta 1-2 igen.

Jag satte in €2k och skulle snabbt grinda upp rullen. (tilläggas att rullen i detta fallet är pengarna på mitt pokerkonto och ej pengar undansatta för poker)

 

Riktigt dåligt spel och några beats gjorde att jag lyckades gula denna rullen också. Det kändes extra tungt då jag inte gulade bort vunna pengar utan insatta "riktiga" pengar.

 

Jag tog en paus på tre veckor från poker och spelade under tiden på mitt backgammon konto.

 

Nu efter pausen gjorde jag en insättning på €2k och skulle börja nöta 0.5-1 efter första veckan har jag inte haft en enda dag + och rullen är i nuläget ~€1.5k. En vecka är inte lång tid men självförtroendet är inte alls bra och jag har börjat tvivla på om jag är en "vinnande spelare" eller ej.

 

Kan tillägga att jag har runt €16k från pokern undanstoppade men känner i nuläget inte för att spela högre än 1-2.

Är €2k en lagom insättning för omstart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först, talar vi NL eller FL? om NL så är €2K långt ifrån standard bbx3000 på NL200 som du talar om. Men långt över för FL 1-2. Du vet säkert detta redan.

 

Alla spelare har dessa perioder. Du kan säkert din poker bara du vill. Problemet är att du inte vill, eller iaf vill inte ditt undermedvetna. så inbilda dig inte att du ska vinna ett öre just nu, bäst i värden eller inte.. du "måste" ta en paus. Allt från 1 dag, 1 vecka, 1 år.. osv.. det är upp till dig vad som känns rätt.

 

Lycka till, och God Jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...