Peder.A Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 Jag har suttit kanske en timme vid bordet och många spelare har kommit och gått. samson71 har visat sig vara en riktigt dålig spelare som har svårt att släppa mellanpar och dylikt. Han snodde för övrigt ett inköp av mig när han synade en all-in preflop från mig med AQ. Jag satt med kungarna, gissa vad som kom på rivern? De övriga vid bordet har inte gjort så mycket väsen av sig i någon riktning. Players: samson71 (EUR 91,00 in seat 1) martin1659 (EUR 36,90 in seat 2) satu1968 (EUR 6,55 in seat 3) HERO (EUR 56,30 in seat 4) fredd0 (EUR 63,10 in seat 5) dkrm (EUR 10,40 in seat 6) Dealer: martin1659 Small Blind: satu1968 (0,25) Big Blind: HERO (0,50) HERO was dealt: A - J fredd0 Call (0,50) dkrm Call (0,50) samson71 Call (0,50) martin1659 Call (0,50) satu1968 Call (0,25) HERO Check Här kunde jag lika gärna ha höjt men valde att checka... Flop 5 - 6 - 7 satu1968 Check HERO Check Med så många med till floppen vill jag inte riskera att alla lägger sig för en bet från mig. fredd0 Bet (2,75) dkrm Fold samson71 Call (2,75) martin1659 Call (2,75) satu1968 Call (2,75) HERO Call (2,75) Funderade på att raisa men tycker att jag har råd att ge ett gratiskort här och beslutar för att sätta in stöten på turn istället. Turn 5 - 6 - 7 - 3 satu1968 Check HERO Check Är ganska säker på att någon kommer betta, därför checkar jag för att kunna raisa. fredd0 Check samson71 Check martin1659 Bet (5,00) satu1968 All-In (3,30) HERO All-In (53,05) Potten är rätt stor (cirkus 25 euro) så det kändes rätt att ställa in. Kommentarer tack! Rätt att spela som jag gör eller ska jag betta ut direkt på floppen? För stor raise på rivern? Citera
stegen Postad 24 December , 2005 Rapport Postad 24 December , 2005 helt rätt att checka efter flop...du sitter (nästan) garanterat på den bästa handen om nu inte (vilket är väldigt orimligt) någon skulle ha träffat straight-flush. Även om det kommer en ruter till så sitter du på högsta färgen. Så helt rätt i det läget. Också rätt att bara syna efter höjnignen på floppen, på det sättet visar du inte styrkan på din hand. Någon av spelarna kan ju ha möjlighet att träffa straight-flush, men det är såpass liten sannolikhet att det är värt att bara syna och inte försöka beta bort dom som kan tänka sig att syna en liten höjning och hoppas på turen. Sen efter turn så är check ett alternativ, men samtidigt så kan du säkert få ut mer pengar genom att beta en 2-3 dollar i det läget, de flesta skulle troligtvis syna (men det är en smaksak, nån kan ju träffa nått som ger en bättre hand på rivern så man ska ha det i baktanke, dessa 2-3 dollar kan eliminera deras deltagande i handen). På rivern skulle jag nog re-raisat han med en 10, alternativt 15 dollar, och se deras reaktioner, för du har han ganska stor stack kvar och det svider hårt för dina motståndare att syna en all in i det läget (och du vill ju ha kvar dom i spel för att tjäna så mycket som möjligt eftersom det är ytterst troligt att du har den bästa handen i det läget). Sitter dom då t.ex på en stege, eller en K, Q-hög flush så kommer dom tveka och överväga att lägga sig. Har nån av dom stegen så lägger han sig definitivt, om han nu inte skulle tro att du bluffar. Men en 10-15 dollar är en överkommlig summa i det läget och det är en självklar syn från dina motspelare (iaf dom som sitter på färgen). Jag hade iaf inte synat en re-raise med 3 ruter på bordet med en stege i det läget. Det ända du kan vara rädd för i det här läget är en straight-flush och alternativt ett två-par, som kan utvecklas till en kåk på rivern. Frågan är ju vilket kort som kom på rivern? Beroende på det kortet ska du lägga upp dit spel. /martin Citera
cOP Postad 24 December , 2005 Rapport Postad 24 December , 2005 Jag antar att du vill ha med storstacken (samson71) även till rivern och då är väl all in lite onödigt. Martin som leder ut på turn har ju runt 30 kvar och om du höjer lagom (~15) finns väl en hygglig chans att samson synar och martin sen ställer över toppen. DÅ kan du smeta in resten. Som du spelade nu slänger väl samson allt utom flushen om han är någorlunda kompetent. Citera
Peder.A Postad 24 December , 2005 Författare Rapport Postad 24 December , 2005 Resten foldade och jag tog potten. Håller med er i era synpunkter om att jag borde höja mindre på turn. Ville dock inte hamnat i situationen att få syn från flera och se en parad bräda på turn... Hoppades istället att en sämre färg skulle syna. Fel tänkt kanske men men... gjort är gjort. Citera
Barf Postad 25 December , 2005 Rapport Postad 25 December , 2005 Hade bettat ut direkt av följande skäl: - dels för att maskera min hand (hur konstigt det än må låta). Hyffsat genomskinligt vad du sitter på när du börjar ge action på turn på en tre-färgad bräda; har du dragit till den låga stegen eller? - Som du nämnde i din post så synar storstacken samson bets med marginella hållningar; varför inte exploatera denna svaghet genom att få honom att syna dina bets istället för att låta honom dra billigt samt göra det lätt för honom att spela någorlunda korrekt (tro han lägger det mesta förutom set i det här läget oberoende av uselhet). Finns få händer som betalar av på en tre-färgad bräda och ännu färre händer som bettar ut vilket gör att chansen är stor för en rundcheck ... (vilket vidare leder till att du vinner en pott av ringa storlek när du väl bettar ut på turn) Just my two cents ... Citera
Recommended Posts