Gå till innehåll

NLT - Trn, hamnar alltid shortstacked, råd?


gnurfen

Recommended Posts

Lyckas hyfsat ofta hamna ITM i turneringar med ungefär 200-300 spelare, och ibland på finalbordet. Inga med jättelik buyin, utan spelar oftast sådana som kostar 5 eller 10 dollar.

Lirar ganska tight (för att vara en fisk på dessa småbord i alla fall), men jag tycker att jag är alldeles för shortstacked när det närmar sig finalbordet, eller när jag är på finalbordet. Känns som att jag är chanslös på vinst, om jag inte superklonkar flera gånger på 10-20 händer.

Nåväl, några av de luckor jag tror mig ha hittat är:

* Usel på att sno blinds

* Usel på att försvara blinds

* Svårt att värdera vilka marginella händer man ska syna med typ 1/7 eller 1/8 av sin stack med. Och sen, vilka ska man bluffbeta med efter en missad flopp?

 

Hur brukar ni resonera vad gäller blindsteals, respektive vilka händer kan man försvara med? Känner mig hopplöst bort när jag sitter med J4o på BB, och nån höjer 4ggr BB. Eller när jag får Q8 på knappen, o bara en har limpat in.

 

Lirar mest på Expekt, för övrigt.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man spelar olika beroende på om man satsar på att vinna turneringen eller om du bara vill komma ITM.

Om du satsar på att vinna hela trn är du gärna med i coin-flip situationer och tar allmänt mer risker, spelar mer aggresivt helt enkelt.

 

Om du bara vill komma ITM så spelar man som du gör, tight utan att ta några risker, låter motståndarna ta dina blinds osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...