Lasse Kongo Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Jag vill bara ge dagens ros, nä förresten det är för lite....ett par lådor öl och en cask whisky till alla duktiga och kunniga lirare som snällt svarar på frågor och delar med sig av tips och råd kring allehanda pokerrelaterade situationer!! Jag har definitivt lärt mig en hel del av er! Ta åt er ni som känner er träffade! En som fötjänar ett särskilt omnämnande är Johan Hjort! Det är dock många som ska ha mycket beröm men vad jag kan se så är det ingen som kommer upp i Johans aktivitet här på forumet. Är det inte så ber jag om ursäkt ifall någon känner sig orättvist behandlad. Har spelat online någon månad nu och det har gått upp och ner. Det här är min story. Började med att jag satte in $ 100 på multipoker. Hade varit inne här och tittat lite innan. Jaha, potodds, EV+- jaja...implicita odds..joråsåatt...valubet...hmm...Äh! Det där ordnar sig nog! Nu ska jag lira! Så där komplicerat kan det ju inte vara, va fan det är ju bara poker. Tjenare. Goddag yxskaft! Väldigt snart var min lilla br nere i ca $ 15. Hmm...kanske ska se vad det stod på den där sidan igen. Å fan! A5 är inte så mycket att komma med preflop i ett 10-mannabord FLT. QQ är tydligen inte heller särskilt bra om floppen är AK5 och 5 st har sett floppen....Jag tightade till mitt spel både före och efter flop något så in i h-vete! Då gick det genast mycket bättre. Tror med all säkerhet att det är det största och allvarligaste nybörjarfelet att se åt fanders för mycket floppar och spela halvtaskiga händer. Försökte mig även på att bluffa på 0,5/1-nivån. Inte en särskilt bra idé. Visst, det går ibland men aldrig i en pott som det varit någorlunda action i. Det torskade jag en del pengar på så det har jag oxå slutat med. Kan inte påstå att jag är fulllärd på något sätt. Kan inga oddstabeller i huvudet men jag vet att chansen för att min hålstege ska gå in är för liten. Jag vet numera att få in runner-runner flush inte heller är något man ska betala för. När jag väl tightat till mitt spel och vunnit tillbaka mina pengar samt lite till trodde jag att framgångsreceptet var i min ägo. Provade att flytta upp en nivå. Trodde jag var oslagbar. Ruckade dessutom på min tighta strategi. Då kom herr Yxskaft och sa goddag igen. Vips var jag nere på ca $ 30 igen. Det berodde på att jag dels spelat lösare, dels på att jag inte fått tillräckligt bra kort samt att när jag väl hade KK hade någon annan AA. Min br stod inte emot detta. Tillbaka på ruta 1 igen. Har åter börjat på lägsta nivån. Har lyckat dubbla mitt insatta kapital och lite till. Fortsätter det i den här stilen, vilket jag hoppas, så kanske man kan dubbla även nuvarande kapital ett par gånger och snart kliva upp ett hack. Ett råd från en nybörjare till en annan: Spela tight före och efter flop. Tight så att det nästan blir tråkigt. Trots allt är det tråkigare att förlora pengar än att spela tråkigt. L-K * RP - QoS * Citera
Henkeman Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Välkommen och varsegod. Alltid kul att höra att vi är till hjälp (kanske inte just jag då, men nån iaf ) Citera
gdaily Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 En som fötjänar ett särskilt omnämnande är Johan Hjort! Det är dock många som ska ha mycket beröm men vad jag kan se så är det ingen som kommer upp i Johans aktivitet här på forumet. Förutom att Johan och jag har olika uppfattning hur man skall spela QQ på stora blinden i ett passitv-löst gäng (och han har fel), så kan jag inte mer än instämma i att det finns få som är så kunniga inom vitt skilda områden, inte bara poker, som herr Hjort! Citera
martenmania Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Trots allt är det tråkigare att förlora pengar än att spela tråkigt. Som tur är finns det ganska många som inte håller med om det! Förutom att Johan och jag har olika uppfattning hur man skall spela QQ på stora blinden i ett passitv-löst gäng (och han har fel) Antar att det gäller FL. Vad är rätt? Citera
Rastapopoulos Postad 10 Oktober , 2004 Rapport Postad 10 Oktober , 2004 Antar att det gäller FL. Vad är rätt? Ja få höra nu, jag vill också veta! (lessen för spam, men tänkte om fler tjatar så kanske gdaily eller Hjort skriver! ) Citera
Recommended Posts