Gå till innehåll

Chat function is locked for swearing, lol?


bustard

Recommended Posts

Så länge det finns tomma platser lediga vid ett öppet bord så ska man skriva på engelska. Nya spelare som kommer och tänker spela kanske backar ur då de ser att alla skriver på ett språk de inte förstår, och det kan jag tänka mig att ledningen för Pokernätverket (vilket det än må vara) vill unvika. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fick chatten avstängd då jag och en till svensk chattade på svenska med varandra under en heads-up turnering.

Jag fick vackert svälja min stolthet och maila till Prima med en ursäkt och ett löfte om att inte göra om det. Vips så var chatten tillbaka.

Btw, vad är problemet?

Det där e väl det enda som e riktigt fånigt. Om två svenskar spelar hu borde man ju rimligtvis få chatta på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det borde vara okej att skriva svenska om det är HU mellan två svenskar. Men att man får chatten avstängd för att man skriver svenska i övrigt tycker jag är alldeles lysande. Det är svårt att hitta något mer ouppfostrat sätt att bete sig på, än att i en grupp använda ett språk som inte alla i gruppen förstår.

 

Vad gäller svärandet i chatten så bör man väl informera sig om reglerna på respektive sajt, precis som man bör göra innan man sitter in i ett parti poker. Personligen tycker jag bara det är så otroligt patetiskt när folk ber en dra åt helvete i chatten när de förlorar pengar.

Skulle det vara okej att skrika "fuck you" eller "ska kn-lla din mamma" i ett live game? Skulle inte tro det va?! Men det är ju lätt att vara tuff framför skärmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svära e ju så självklart man ska få göra. Dock finns de ju siter som e mindre hårda. Jag säger nog you fuckin retard två gånger om dagen till diverse morons och nada händer. inte sett en mgr på min site på hur länge som helst snackar svenska med alla svenskar etc. Svära e viktigt för mig annars tiltar jag. och folk tror jag e tilt om jag skriver en massa. får jag mothugg stänger jag dock av chatten då scruar de mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man jobbar på, förolämpar och går till personangrepp mot någon, och definitivt om man hotar folk, så tycker jag att det är helt OK att chattten stängs av. Eventuellt kan man få en varning först, kommer ett andra klagomål så ryker chatten. Känns självklart. ;)

 

Jag tycker att sajten själv ska bestämma sina regler. Tycker man att reglerna är OK, fortsätter man att spela.

 

Nej, alla siter har samma inställning.

Sluta tro att det finns valfrihet i allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svära e ju så självklart man ska få göra. Dock finns de ju siter som e mindre hårda. Jag säger nog you fuckin retard två gånger om dagen till diverse morons och nada händer. inte sett en mgr på min site på hur länge som helst snackar svenska med alla svenskar etc. Svära e viktigt för mig annars tiltar jag. och folk tror jag e tilt om jag skriver en massa. får jag mothugg stänger jag dock av chatten då scruar de mitt spel.

 

... finns ju gränser. Det är skillnad på att svära och svära.

 

Men annars kan du börja med att stava och skriva på riktig svenska med punkter och komman osv, det är nästan svårt att läsa det du skriver! :shock:

 

Inte för att försöka vara oförskämd eller störig, tycker bara att det är så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man jobbar på, förolämpar och går till personangrepp mot någon, och definitivt om man hotar folk, så tycker jag att det är helt OK att chattten stängs av. Eventuellt kan man få en varning först, kommer ett andra klagomål så ryker chatten. Känns självklart. ;)

 

Jag tycker att sajten själv ska bestämma sina regler. Tycker man att reglerna är OK, fortsätter man att spela.

 

Nej, alla siter har samma inställning.

Sluta tro att det finns valfrihet i allt...

 

Klart att det finns alternativ och valfrihet.

Tycker man att reglerna är OK så fortsätter man spela, tycker man att alla siter har fel så kan man välja att sluta spela. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, alla siter har samma inställning.

Sluta tro att det finns valfrihet i allt...

 

Starta en egen sajt. Vad stoppar dig? Om det finns tillräckligt många som har samma åsikt som du har, så kommer du att göra grova pengar.

 

Okej, nu tror jag bara att du är från en annan planet.

Jag låtsas om att du inte ens frågade mig varför jag inte startar en egen site.

 

Vi kan enas om att det inte går att spela nätpoker någonstans där man inte får säga "fuck"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokemonn: Vad är du för kärring?

 

Spelare som aldrig tiltar ur fullständigt är helt absurt torra. Det är samma människor som var mobbade på högstadiet... samma människor som inte har några intressanta vänner... samma människor som aldrig får ligga... samma människor vars insats i sängen alltid är på sin höjd ljummen..

 

Våga visa lite temprament! Någon som inte är en dålig förlorare har sällan den riktiga drivkraften att vinna...

 

Och vem tar egentligen illa upp av någon helt främmande tokig karl sitter och svär? Man sitter skyddad bakom ett internetalias hundratals mil från vederbörnade... är det så farligt om någon påtalar att ens mentala hälsa är något vacklande eller att vederbörande glatt berättar att min morsa fått påhälsning? Tar man illa upp är man en skadad individ.

 

Bit ihop!

 

För er som gillar att tilta i chatten kan jag rekommendera Ladbrokes. Tror inte det ens är möjligt att bli avstängd där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokemonn: Vad är du för kärring?

 

Spelare som aldrig tiltar ur fullständigt är helt absurt torra. Det är samma människor som var mobbade på högstadiet... samma människor som inte har några intressanta vänner... samma människor som aldrig får ligga... samma människor vars insats i sängen alltid är på sin höjd ljummen..

 

Våga visa lite temprament! Någon som inte är en dålig förlorare har sällan den riktiga drivkraften att vinna...

 

Och vem tar egentligen illa upp av någon helt främmande tokig karl sitter och svär? Man sitter skyddad bakom ett internetalias hundratals mil från vederbörnade... är det så farligt om någon påtalar att ens mentala hälsa är något vacklande eller att vederbörande glatt berättar att min morsa fått påhälsning? Tar man illa upp är man en skadad individ.

 

Bit ihop!

 

För er som gillar att tilta i chatten kan jag rekommendera Ladbrokes. Tror inte det ens är möjligt att bli avstängd där.

 

Haha, finns du på riktigt? Bara för att man kan behärska sina känslor i pokern, vilket många anser vara en viktig egenskap för att bli bra, så är man torr, blev mobbad i högstadiet o s v? Fortsätt och tilta du så tar jag med glädje dina pengar ;).

 

Sen måste man hålla skillnad på att tilta och bli förbannad. Klart att man kan bli förbannad efter stora motgångar, men för den delen så finns det ju absolut ingen anledningen att man måste börja tilta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, finns du på riktigt? Bara för att man kan behärska sina känslor i pokern, vilket många anser vara en viktig egenskap för att bli bra, så är man torr, blev mobbad i högstadiet o s v? Fortsätt och tilta du så tar jag med glädje dina pengar ;).

 

Äh wolf, malenk har bara ingen möjlighet att komma ifrån sin tilt så istället försöker han trycka ner de som har möjlighet till de (precis som mobbare i högstadiet? ;)).

 

Vilken personlig egenskap du föredrar är givetvis upp till var och en! Jag skulle dock aldrig börja svära åt någon på grund av ett dåligt spel som belönats. Finns absolut ingen anledning till det.

 

Känns som det är lite mycket testosteron i det hela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vem tar egentligen illa upp av någon helt främmande tokig karl sitter och svär? Man sitter skyddad bakom ett internetalias hundratals mil från vederbörnade... är det så farligt om någon påtalar att ens mentala hälsa är något vacklande eller att vederbörande glatt berättar att min morsa fått påhälsning? Tar man illa upp är man en skadad individ.

 

Jag vet inte, och det vet inte du heller. Men du måste ju förstå att människor reagerar olika på sådana saker. Och finns absolut ingen anledning till att riskera att någon tar illa upp bara för att du inte kan kontrollera dina känslor.

 

Ha det gott ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokemonn: Vad är du för kärring?

 

Spelare som aldrig tiltar ur fullständigt är helt absurt torra. Det är samma människor som var mobbade på högstadiet... samma människor som inte har några intressanta vänner... samma människor som aldrig får ligga... samma människor vars insats i sängen alltid är på sin höjd ljummen..

 

Våga visa lite temprament! Någon som inte är en dålig förlorare har sällan den riktiga drivkraften att vinna...

 

Och vem tar egentligen illa upp av någon helt främmande tokig karl sitter och svär? Man sitter skyddad bakom ett internetalias hundratals mil från vederbörnade... är det så farligt om någon påtalar att ens mentala hälsa är något vacklande eller att vederbörande glatt berättar att min morsa fått påhälsning? Tar man illa upp är man en skadad individ.

 

Bit ihop!

 

För er som gillar att tilta i chatten kan jag rekommendera Ladbrokes. Tror inte det ens är möjligt att bli avstängd där.

Tyvärr måste jag informera dig om att du har totalt fel i allt du säger. Att vara en passionerad människa med temperament har inget med idiotiska utbrott i chatten att göra.

Många använder sin passion och ilska där den gör nytta och har växt ifrån barnsligheter som att skrika fula saker till andra i chatten eller slå sönder tangentbord när saker går emot dem.

Dagisfasoner, skulle jag snarare kalla det du förordar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokemonn: Vad är du för kärring?

 

Tja, en med pitt så det gör väl mig till transvestit då. ;)

 

Spelare som aldrig tiltar ur fullständigt är helt absurt torra. Det är samma människor som var mobbade på högstadiet... samma människor som inte har några intressanta vänner... samma människor som aldrig får ligga... samma människor vars insats i sängen alltid är på sin höjd ljummen..

 

Öhhh, nä. Jag blev inte mobbad, jag har väldigt intressanta vänner, måste ha fått ligga för jag har 2 barn, och är troligen mer än ljummen i sängen men det får du fråga brudarna om (de kanske ljuger för mig, vad vet jag). ;)

 

Rätt absurt att man måste tilta, svära och hota folk för att vara bra i sängen. Sheesh! Vilka vanföreställningar man kan ha då! :roll:

 

Våga visa lite temprament! Någon som inte är en dålig förlorare har sällan den riktiga drivkraften att vinna...

 

Varför skulle man "visa temperament" ? Varför inte lösa problemet lugnt och metodiskt istället? Låter smartare än att balla ur. ;)

 

OK, så bara dåliga förlorare har drivkraft att vinna? Skulle inte tro det. :roll:

 

Och vem tar egentligen illa upp av någon helt främmande tokig karl sitter och svär? Man sitter skyddad bakom ett internetalias hundratals mil från vederbörnade...

 

Tja, många. (inte jag dock, men visst finns det folk som gör det). :)

 

är det så farligt om någon påtalar att ens mentala hälsa är något vacklande eller att vederbörande glatt berättar att min morsa fått påhälsning? Tar man illa upp är man en skadad individ.

 

Så man måste vara en skadad individ för att inte vilja att folk ska gå på och förolämpa, hota mig och komma med gliringar om att man ska söka upp mig eller min morsa och hämnas?

 

Och tar man illa upp så är man en skadad individ? :?

 

Skulle snarare säga att den som måste vräka ur sig dylikt skit för att man har förlorat i ett kortspel är en skadad individ. Tänk lite (om det går). :roll:

 

Bit ihop!

 

Ahaaa! Där har vi det! Man måste BITA IHOP och stå ut om man vill spela poker. Det är SÅ det ligger till. Tänk det visste jag inte. Tack för upplysningen. :roll:

 

För er som gillar att tilta i chatten kan jag rekommendera Ladbrokes. Tror inte det ens är möjligt att bli avstängd där.

 

Verkar vara en lika mystiskt böjning som när folk skryter om att de har slagit sönder sina bord, datormöss eller kastat ut något genom fönstret när de har förlorat i poker. Och det låter som om det skulle vara en cool grej att göra.

 

Det låter som pubertala besvär tycker jag. Väx upp.

 

Visst, jag kan skriva typ "FUCK!" eller "Fucking shit goddamn shitcards. Fuck this game." (fast det mesta jag skrivit var väl typ "fucking shit" en gång när jag var riktigt irriterad). Men folk som bälgar ur sig skit i oändlighet eller hotar folk och kallar de för alla tänkbara saker har gått för långt och ska stängas av tycker jag.

 

Ser du skillnaden mellan att slänga ut ett skällsord "i luften" eller att kalla någon för något och hota med att söka upp personen i fråga och bla, bla, bla. ? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller åsikter som i detta fall, så finns det inga "rätt" eller "fel...

 

Fel igen.

 

Det är solklart att man har totalt fel om man anser att det är OK att hota folk, svära, skrika och bete sig som en idiot. Det är fel beteende. Har inte din mamma lärt dig hur man ska bete sig mot/bland folk? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som irriterar mig är det massiva fördömandet av varje känsloyttring vid borden. Som att det vore något smutsigt att någon blir förbannad över en bad-beat, en korkad syn osv...

 

Utfall i chatten av det arga slaget (inom vissa begränsningar) är fullt naturligt och skänker ett stänk av passion över spelet... poker ska vara ett spel där glädje blandas med sorgsenhet och irritation... ett spel som lever!

 

Människor som bara säger; "Thats poker.." är trista... lev hellre ut dina känslor... var ärlig mot dig själv... skrik ut; Din jävel! Vill du hellre ha syjuntestämning med falska leenden och krystade komplimanger så gå med i en syjunta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte över en gräns är det lugnt. Och ja det är riktigt fjantigt att bli grinig/skrämd över att någon skriver fuck i chatten. Då har man verkligen inte hängt med i livets gång med tanke på att ordet är så utbrett att ingen bryr sig om innebörden längre. Att man skriver på engelska tycker jag dock är självklart. Vad är egentligen problemet med att skriva på engelska jag tycker det är rätt så naturligt? sen lär man sig lite mer engelska kanske via pokern vad vet jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det beträffar åsikter av typen; Djurgårn är bäst, Miljöpartister är korkade etc så existerar inga sanningar, utan det är bara åsikter.

Du kan inte säga att någon har rätt eller fel i dessa sammanhang.

 

Förstår du inte detta enkla resonemang är du inte smart.

 

Men här gäller det ju frågan om hur man ska bete sig bland folk, inte om Djurgården eller miljöpartiet.

 

Förstår du inte skillnaden är det ingen fråga om vem som inte är smart, det är förresten redan rätt så tydligt om man ser vilka slutsatser du drar av det du har till underlag. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...