Gå till innehåll

FL - Bet-fold vs. Check-syn


spyse

Recommended Posts

Tänkt lite på det här med Bet-fold och Check-syn, typiskt är att man träffar TP på floppen (som kommer med två i samma färg) på BB med tex QJ sedan kommer det ett skrämselkort både på turn och river, A resp K. Hur göra, check-syna eller bet-folda. Jag ser bet-folden som väldigt vek och som ett dåligt/konstigt drag. Du bettar ut och blir höjd och foldar, visst är du helt tom är det ju rätt men om du har något, hade det då inte varit bättre att check-syna? Du hade förmodligen inte fått marginela händer som du inte slår att folda för ditt bet dock får du möjlighet med check-synen att se hans kort, döljer dina egna samt ger fi möjlighet att bluffa.

 

Självklart är det här väldigt read beroende och kunskap att läsa bordet rätt men överlag om man har en bra hand men det kommer skrämsel på river så missar man ju ev ett bet om man check-synar men samtidigt sparar man ett mot bet-folden.

 

Några intressanta åsikter om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar väldigt mycket FL Shorthanded, 3/6 & 5/10, ibland högre. Det misstag folk gör som jag anser vara ett av de största är att de inte kan betta sina händer ordentligt, dom spelar alldeles för vekt och får inte ut hälften så mycket värde av sina händer som dom skulle kunnat få. Den specifika situationen som du nämner är ju lite svår att ge ett svar på eftersom vi inte vet någonting om motståndaren.

 

 

Bet/fold eller check/syn är väldigt beroende på vilken sorts spelare du möter. Möter du en passiv calling station är ett bet helt klart att föredra framför en check, av den enkla anledningen att han kommer att syna om han har någon form av hand, underpar inräknat. Är han en väldigt agressiv spelare är det större värde i att checka och syna hans bet eftersom många agressiva spelare ALLTID höjer om man visat svaghet.

 

Detta är vad jag anser men det skulle vara kul att få lite andra personers respons på detta eftersom detta är en situation som ofta uppstår i fixed limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet/fold brukar inte vara så bra i full ring men shorthand och främst heads up används det flitigt. Eftersom det dels funkar som bluff samt när du tror att du kan bli nedsynad med många händer och du säkert kan lägga om han höjer tillbaka.

Dock ska man inte göra det för ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...