Gå till innehåll

FLT - Rivercall på draghand


VikingSW

Recommended Posts

Hej,

 

Hur ska jag spela pa river? Enligt Slansky ska man i princip aldrig lagga sig pa river i en stor pott eller har jag missforstatt honom?. Vad sager ni?

 

I ovrigt spelar jag handen ratt?

 

$2/$4 Limit Hold'em - *** 12 22 21:22:29 2005

Table CAO Cameroon (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 10: Wowbag ( $187.44 )

Seat 1: ramjam68 ( $301.11 )

Seat 2: f24norm ( $78.99 )

Seat 3: dill000 ( $243.83 )

Seat 4: bally25 ( $48.79 )

Seat 5: Barti76 ( $167.8 )

Seat 6: Aurron ( $319.69 )

Seat 7: jayke ( $120.05 )

Seat 8: Xing811 ( $276.96 )

Seat 9: glc60 ( $348.09 )

glc60 posts small blind [$1].

Wowbag posts big blind [$2].

Aurron posts big blind [$2].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Wowbag [ 9h Qh ]

ramjam68 folds.

f24norm folds.

dill000 folds.

bally25 calls [$2].

Barti76 folds.

Aurron checks.

jayke folds.

Xing811 calls [$2].

glc60 folds.

Wowbag checks.

 

** Dealing Flop ** [ 2d, 10c, Jc ]

Wowbag checks.

bally25 checks.

Aurron bets [$2].

Xing811 calls [$2].

Wowbag raises [$4].

bally25 folds.

Aurron calls [$2].

Xing811 calls [$2].

 

** Dealing Turn ** [ 2h ]

Wowbag bets [$4].

Aurron folds.

Xing811 raises [$8]. <-- Indikation pa att han har trips

Wowbag calls [$4]. <-- Bra pottodds

 

** Dealing River ** [ 9d ]

Wowbag checks.

Xing811 bets [$4].

Wowbag calls [$4].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänker jag fråga dig, varför raisar du flop? Du måste veta varför du spelar som du gör.

 

Xing811 raises [$8]. <-- Indikation pa att han har trips

Nej verkligen inte, tror du han limpar på knappen med 2x?

 

Din syn på river: det ligger 9BB i poten om jag inte räknat fel. Alltså måste du vinna den här handen 1 gång på 10 för att kunna syna. Tror inte du har bästa handen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar pa flop for varde om jag traffar draget. Har jag missuppfattat detta koncept?

 

Nej, det har du inte. Dock är inte denna handen speciellt bra att göra det på.

 

Med ett öppet stegdrag eller ett färgdrag (nötdragen helst) har du oftast minst even money på floppen om ni är 3 spelare, är ni fler så tjänar du genast pengar på alla bets som åker in. Så det är inte fel att spela floppen som du gör här eftersom det också kan ge lite fold equity om de tex sitter på mellanparet eller liknande.

 

Problemet i din hand är att färgdraget ligger ute. Det tillsammans med att bara en utav de två steger du kan träffar är nöten gör det dumt att pumpa potten för värde här eftersom du kanske inte har så många outs som du tror. Hade du haft JT på bräda Q96 hade det varit ett mycket bättre läga att spela så här.

 

Kanner ocksa att jag ar slagen men har precis last Small Stakes Holdem av Sklansky dar han skriver att man in princip alltid ska calla pa river i stora potter. Darfor skalet till min trad.

 

Om du ska syna river beror ju lite på din motståndare. Kan han spela ett starkt drag så här så är ju synen rätt. Kan han inte det så är den fel. Utan att veta något om honom så tror jag inte du vinner så ofta som du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag tycker nog att ditt drag här är starkt nog att betta för värde, däremot är jag mer tveksam till att checkhöja för värde, det finns ju inget här som kan vägleda dig till varifrån en bet kan komma annat än position och du har ju egentligen ingen lust att göra så att svaga händer tvingas syna två bets kallt för att se turn.

 

Tycker att man hellre skall betfolda rivern här, genom att checksyna tvingas du betala av när fi har toppar men ger fi chansen att checka bakom då de är slagna. Ser det inte som fel att folda heller om fi är hyffsat lättlästa.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...