Gå till innehåll

NLT - Triss vs. Triss, konstigt spelad?


Lobo_sthlm

Recommended Posts

Hej på er. Det här är mitt första inlägg på pokerforum. Har spelat i ganska precis en månad, mest FL 0,25/0,50 på LB och har väl lyckats gå plus någon tusenlapp (tack vare lusläsning av era inlägg och tips).

 

Har börjat lira NL på Expekts microlimit (0,05/0,10), mest för att göra mig av med de svåraste barnsjukdomarna innan jag vågar mig upp i NL-nivå. Största problemet är att jag inte är aggressiv nog. Förstår hyfsat begreppen value bet och EV rent teoretiskt, men har fortfarande lite svårt att använda dem i stridens hetta.

 

Tänkte bidra med en hand, för att se vad ni kan lära mig av den.

 

Den enda read jag hade på FI var att under den halvtimmen jag suttit vid bordet hade jag inte sett honom folda en enda hand preflop och han hängde ofta med till river där han foldade. Betade några fåtal gånger. Väldigt loose och inte överdrivet aggressive alltså. Stackarna var inte så stora, jag låg på ca $5 och FI på ca $9.

 

Expekt. NL 0,05/0,10.

 

Players:

Mahvis in seat 1

mirko_hh in seat 2

epica in seat 3

Thomas B in seat 4

Bert32 in seat 5

jaynrhonda in seat 6

cheesypoofs in seat 7

Lobo_sthlm in seat 8

ByggareBob79 in seat 9

 

Dealer: cheesypoofs

Small Blind: Lobo_sthlm (0.05)

Big Blind: ByggareBob79 (0.10)

 

Lobo_sthlm was dealt: Jc-10h

 

Mahvis folded

mirko_hh called $0.10

epica Posted To Play $0.15

Thomas B folded

Bert32 called $0.10

jaynrhonda called $0.10

cheesypoofs folded

Lobo_sthlm called $0.05

ByggareBob79 checked

 

Pott: $0.65

 

(J10 kändes som en helt OK hand att limpa in med, tycker jag? Träffar jag något så är det trevligt, annars slänger jag dem direkt såklart.)

 

Flop Jh-4h-3d

 

Lobo_sthlm checked

ByggareBob79 checked

mirko_hh checked

epica checked

Bert32 bet $0.10

jaynrhonda called $0.10

Lobo_sthlm called $0.10

ByggareBob79 folded

mirko_hh called $0.10

epica folded

 

Pott: $1.05

 

(Känner att jag spelar lite fegt här. Misstag att inte raisa med högsta paret? Min kicker är ju iof inte lysande, men är det läge här att försöka jaga ut eventuella draghänder?)

 

Turn Jh-4h-3d-Jd

 

Lobo_sthlm checked

mirko_hh checked

Bert32 bet $0.20

jaynrhonda folded

Lobo_sthlm raised $1.20

mirko_hh folded

Bert32 raised $2.00

Lobo_sthlm called $1.00

 

Pott: $5.45

 

(Trevligt, även om två av knektarna ligger på bordet... Bestämde mig för en checkraise eftersom jag var säker på att Bert32 skulle betta i sista position. Höjde med ett pottbet för att han ska få bekänna färg. När han gör det blir jag osäker. Han har också J? Tycker ändå det känns så pass osannolikt (5-10%?) att jag synar. Att han kunde sitta på 44 eller 33 och kåk slog mig nog inte ens.)

 

River Jh-4h-3d-Jd-7h

 

Lobo_sthlm checked

Bert32 bet $1.20

Lobo_sthlm called $1.20

 

Pott: $7.85

 

(När sista hjärtern kommer upp blir jag än mer tveksam. Har han dragit mot en flush? Fegar ur och checkar. FI bettar och efter viss betänktetid synar jag ändå. Triss känns för bra för att folda, helt enkelt.)

 

Bert32 shows Js-2c (three of a kind, jacks)

Lobo_sthlm shows Jc-10h (three of a kind, jacks)

 

Lobo_sthlm wins $7.60 with three of a kind, jacks.

 

(Jahaja, han hade knekten men min kicker-10 räddar mig. Vet efteråt inte om jag spelade bra eller bara blev räddad av FI:s ännu sämre spel.)

 

Vad säger ni? Vad kunde/borde jag ha gjort annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade höjt på floppen pga att vid såna här låga nivåer så är en tia kicker en mycket bra kicker. Det är troligare att nån har en sämre kicker pga att dem spelar vilka händer som helst eller vilken J Q K A som helst. Sen vill jag givetvis straffa dem sämre spelarna som har en J med sämre kicker och dem som jagar en stege eller färg.

 

Eftersom han höjde på turnen med två J på bordet så får man anta att han har triss. Vid såna här låga limits så bluffar ju knappt någon, och höjer nån mycket när det blir par på bordet, ja då har han triss! :)

 

Så med tanke på att din T kicker antagligen är bäst och att han antagligen har triss i J och inte har fått färg så skulle jag check-raisat rivern eller gått all in tidigare, dvs. på turnen när du "vet" att han har triss.

 

OBS att jag bara (99.9%) kör SNGs och MTTs så jag kanske har gett dig fel råd här.

 

Förresten, hur fick du en sån där hand history? När jag får mina från expekt så ser dem helt annorlunda ut och är väldigt svåra att läsa pga allt ligger i en konstig ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var faktiskt tvungen att fylla i en del info själv, eftersom HH på expekt är precis så bökiga som du skriver. Jag tog grunden från "Quick View" och fyllde i resten från "game details". Eftersom det var min första postade han gick det väl an att lägga lite tid, men i fortsättningen måste jag hitta något smidigare sätt...

 

Tack för kommentaren! Ja, kanske överskattade jag FI:s hand. Samtidigt tror jag det kommer ta ett tag innan jag besitter modet att gå all-in på river med 10 i kicker. Men men... det är väl sånt jag måste lära mig den hårda vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...