Katt3n Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Backa 100BB händer precis som man kan plocka 100BB plus mellan varven. Det suger som f*n när det svänger, men det är bara att bita ihop. I juni lyckades jag med att först rusha 125BB för att sedan tappa 100 inom loppet av 2500 händer. För övrigt undrar jag om någon läser min dagbok öht? Dåligt med kommentarer på mina händer men det beror kanske på att jag 1) spelar som en mupp, 2) postar ointressanta/självklara händer. Eller 3) något annat? Förvisso är det en dagbok för mig själv, men det blir ju lite enahanda att posta HH's om ingen orkar bry sig om att läsa dom. Lite dålig action överhuvud taget, men vi få hjälpas åt allihopa. Jag startade dagbok här också för att få mer respons och sen tvärdör forumets FL-sida (nåja ) Överkortshänderna var ok tycker jag f.ö.
Ruterkung Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Hand 1: Hade nog spelat likadant. hand 2: Vad tror ni om att donka flop för att hoppas att MP2 höjer och driver ut några? På turn kan jag itne tro att du har 6 levande där. Det är verkligen inte omöjligt att någon ahr färgdrag eller prickat en Ax. Jag hade nog kunnat tänka mig att folda turn.
Smygaren Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Hjälp mig gärna med följande: Om ett rimligt BR-krav för att spela FL är 300xBB, vad är en "rimlig" varians? Kan man backa 100BB på ren varians, eller är förluster i den storleken = supertomtespel? Bankrullekravet är ju sådant att givet att man vet att man snittar +1.0BB/100 händer så är sannolikheten för att gå bankrutt 95%. (Nja, det skulle ju kunna vara 99% också. Men Sklansky nämner 95% på ett annat ställe, och det är ju den klart mest använda konfidensgraden, så vi får väl anta att det är 95% som gäller.) Jag har fått för mig att du är någon sorts ingenjör; isåfall har du säkert läst åtminstone en grundkurs i statistik - och kanske har fått någon sorts känsla för vad varians är. (Det är ju inte så lätt, om man inte hållit på med statistik rent praktiskt.) Några konkreta tankar från min sida. Utan att bli för matematisk: Du bestämmer dig för att spela ett stort antal händer. På förhand vet du att sannolikheten att du förlorar mer än 300BB är 5%. Hur stor är sannolikheten att du förlorar mer än 100BB? Tänk på hur en normalfördelningskurva ser ut, så inser du att sannolikheten är rätt stor. (Jag orkar inte räkna ut det just nu.) Om du backar 100BB så har du alltså haft lite motflyt. Det kommer att inträffa då och då. Vad är det som gör att ditt resultat under 100 händer har väntevärde +1BB och standardavvikelse 15 BB? D v s att din win-rate varierar rejält. Det beror naturligtvis på tur/otur med korten. Men bara för att ge ett exempel: du betalar ett bet för att se en flop med ett litet pocket-par. 1 gång på 8 träffar du ditt set, resultat +10BB. 7 gånger av 8 missar du floppen och foldar, resultat -1BB. (Något förenklat.) Men säg att du spelar 200 händer, du limpar med ett par i 5 av dessa (sannolikheten för pocket-par är 1 på 17, men alla par kommer du ju inte att limpa med). Om det inte fanns någon varians i övrigt, så skulle du ganska ofta missa setet alla fem gångerna, resultat -5BB. Ibland träffar du ett av seten, resultat +6BB. Det finns naturligt massor med varians i övriga händer, men bara "set-händerna" ger en påtaglig effekt på ditt resultat. Och då talar vi om händer som är väldigt lättspelade. PS. Läste att du funderade på WPX. Har du prövat det ännu? Det är väl få bonuserbjudanden som är bättre än rakefritt? Ett bra mål där är att försöka gå +-0 "på spelet" och håva in 2.5BB/100 i rakeback... DS.
crillux Postad 17 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Jag har fått för mig att du är någon sorts ingenjör; isåfall har du säkert läst åtminstone en grundkurs i statistik - och kanske har fått någon sorts känsla för vad varians är. (Det är ju inte så lätt, om man inte hållit på med statistik rent praktiskt.) Dataingenjör. Grundkurs i statistik yes, men inte mer. Statistik är inte riktigt min kopp te även om jag är rätt bra på att räkna i övrigt... Tack för ett väldigt bra inlägg. Jag lär mig varje dag. PS. Läste att du funderade på WPX. Har du prövat det ännu? Det är väl få bonuserbjudanden som är bättre än rakefritt? Ett bra mål där är att försöka gå +-0 "på spelet" och håva in 2.5BB/100 i rakeback... DS. Jo, det är nästa site på listan, men det sägs att motståndet är lite tuffare där än ett tvärsnitt på övriga siter. Kommentar?
Katt3n Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Jag har ett excelark där man kan simulera avkastningen med olika winrate och varians. Skall kolla på jobbet imorrn om jag kan hitta källan, annars kanske jag kan maila över det eller nåt. Ganska bra, för genom att testa sig fram kan man få en bra uppfattning om vad som är "normalt"
elninjopink Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Jag lyckades backa 135 BB på ca 800 händer förra veckan, och då tiltade jag inte ens så mycket (tror jag ). Inte en hand träffade floppen och varje gång jag mot förmodan träffade blev jag utdragen. Mycket mycket frustrerande. Vad jag vill ha sagt är att 300 BB är alldeles för liten bankroll.
Smygaren Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 PS. Läste att du funderade på WPX. Har du prövat det ännu? Det är väl få bonuserbjudanden som är bättre än rakefritt? Ett bra mål där är att försöka gå +-0 "på spelet" och håva in 2.5BB/100 i rakeback... DS. Jo, det är nästa site på listan, men det sägs att motståndet är lite tuffare där än ett tvärsnitt på övriga siter. Kommentar? Det är inte alls lika vanligt att man höjer i tidig position och får fyra kallsynare som det är på Party. Det är den absolut största skillnaden. Motståndet är nog generellt lite bättre än på andra siter. Men ryktet om att spelarna är sååå bra är felaktigt. Jag tror definitivt att rakebacken gör WPX mer lönsamt än Party & co.
crillux Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Motståndet är nog generellt lite bättre än på andra siter. Men ryktet om att spelarna är sååå bra är felaktigt. Jag tror definitivt att rakebacken gör WPX mer lönsamt än Party & co. Intressant. Jag håller på ett cleara en bonus på Eurobet, och när jag är klar med den ska jag ge WPX en chans. Stars är också ett intressant alternativ till Party eftersom raken är lägre. Å andra sidan är det lite dåligt med bonus på Stars, och det finns ett gäng andra siter som jag har tänkt attackera.
therussian Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 På SH-borden på WPX är spelarna kanske mer aggresiva än på andra ställen, men bättre? Tveksamt...
vonClopt Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 På kvällen är det nog sämst standard på spelet, men överlag så är spelarna inte direkt duktiga
crillux Postad 21 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Jag använder era svar som stöd för att fortsätta spela i förhoppningen om att jag trots allt inte är någon supertomte. Nu har det dock varit stilla på pokerfronten ett par dar då jag drabbats av maginfluensa. Var nog 10 år sen sist, och man glömmer hur vidrigt det är. Men ikväll ska det spelas, så imorgon ska det nog finnas lite situationer att tjfsa om.
crillux Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Nu tar jag paus från pokern, och pf.nu, ett par dagar för att flytta. Återkommer när jag fått igång bredbandet... Eeeh, jag menar, jag återkommer när frugan tycker att vi fått tillräcklig ordning i kåken.
Katt3n Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Seså, sparka undan färgburken och hitta grinden vetja! Heja heja.
loka2 Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Jag har en fråga till dig crillux angåenda att lira online poker i kina (kan se min tråd i poker OT) och jag bara undrar vad du har märkt av det eller haft problem eller något. Anledningen är att jag själv nu är i kina och funderar om jag ska ta ett break under tiden jag är här. Länk till tråden
crillux Postad 11 September , 2006 Författare Rapport Postad 11 September , 2006 Han är tillbaka! Allas er idol och förebild crillux har äntligen fått tid att slå sig ner vid borden. Det har varit ett bra brejk då jag hunnit tänka en del poker och blivit riktigt sugen på att lira, och igår var det dags. Ingen jättelång session men 300 händer iaf, och 27 BB plus. Det börjar i alla fall bra. Handhistorier kommer under kvällen. loka2: Jag hade inga som helst problem men det beror nog mest på vilken internetleverantör du har i Kina.
crillux Postad 4 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Aaah... Småbarn hemma, färgburkar och flyttkartonger etc. Men nu ska det bli nystart på allvar, och inte bara en enstaka timme här och där. Imorgon kväll börjar jag så smått med en liveturnering med mina jobbarkompisar. Upplägget för turneringen är 2 bord med 9 spelare på varje. Därefter 1 finalbord och 1 looserbord. Vinnaren av looserbordet får tillbaka insatsen, dessutom blir det pengar till spelare 1-3 på finalbordet. Strategitips tack! Målet är givet: vinst. För övrigt så ska det bli intressant att se hur många av mina "vänner" på Party som är kvar efter att jag varit borta en månad. Känns som att spelare på lägre nivåer tenderar att försvinna snabbt ibland.
bzkt Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Imorgon kväll börjar jag så smått med en liveturnering med mina jobbarkompisar. Upplägget för turneringen är 2 bord med 9 spelare på varje. Därefter 1 finalbord och 1 looserbord. Vinnaren av looserbordet får tillbaka insatsen, dessutom blir det pengar till spelare 1-3 på finalbordet. Strategitips tack! Så han som kommer på plats 10 får pengar, men 4-9 får inte? Var det dummaste jag hört . Låt looserbordet köra en vanlig turnering med nytt inköp istället.
crillux Postad 5 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2006 Det är förstås dumt, men det är inte jag som bestämmer formerna...
crillux Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Nu så... Äntligen har jag fått lite ordning och reda, både privat och på jobbet. Och vad kunde då passa bättre än att spela lite poker. Allt har man inte tappat märker jag. Hade en session på ca 1,5 timme igår (2 bord) på Party och hämtade in 11 BB. Ikväll är det dags igen, och i morgon blir det HH's här för första gången på länge.
crillux Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Postad 2 November , 2006 Jag känner att jag inte bidrar till dagbokshörnan speciellt bra då jag spelar alldeles för lite för tillfället. Jag ber ödmjukast om att få tråden låst, och återkommer en annan gång.
Recommended Posts