Gå till innehåll

NLT - J8 mot steal


jackbalsam

Recommended Posts

Jag är storfisk när det gäller MTTs så jag skulle uppskatta lite kommentarer på en hand. $35 på prima, 180 med 20 får pris. Samma småpengar till plats 11-20. 17 kvar när den här handen utspelar sig.

 

Blinds 400/800, jag har 15k, fi 23k. Alla foldar till han innan CO som gör en minihöjning. Sedan foldar alla till mig som tittar ner på J :heart: 8 :diamond: .

 

Instinktivt vill jag folda men det känns så vekt att lägga sig mot en dubbling av blinden så jag synar.

 

Floppen kommer 2 :spade: J :diamond: 7 :heart: Vilket ger mig toppar. Pott: 3600

 

Bestämmer mig för att inte göra något fancy utan bettar ut direkt 2400. Fi höjer direkt till 4800. Han gjorde det verkligen blixtsnabbt och jag känner igen att jag borde folda.

 

Nu är alltså potten på 10800 och jag har exakt lika mycket kvar i stacken (om jag räknat rätt nu). Å ena sidan så har jag känt mig slagen på båda gataorna men å andra sidan har jag toppar med grunda stackar.

 

Så vad gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...