cOP Postad 20 December , 2005 Rapport Postad 20 December , 2005 En situation jag blivit mer och mer osäker på. Vi sitter shorthanded (6 spelare) på BB och en eller flera har limpat före oss. Vi har nån marginell hand som kanske T7, 69, J6, tja ni fattar, nått man skulle foldat om man nu inte fick se floppen gratis. Ponera att vi sitter med t.ex. T7 och floppen kommer 257 regnbåge. Small blind som ju säkert också är med billigt i limpad hand checkar. Vad gör vi nu? Vi har högsta paret med en ganska kass kicker. Anledningen till att jag tycker att situationen är jobbig är för att man allt som oftast får syn av någon av de som limpat utanför blindsen, och på turn är i princip alla kort över 7 (bortsett från T då) rejäla scare cards. Säg att vi betar pott här och UTG+1 synar. Turn kommer A/K/Q. Vad gör vi nu? Om vi betar och får omslag, vad göra? Givetvis är det i många fall beroende av readen på motståndaren och hans hand-distrubution men ni kanske ändå kan komma med lite tips om hur man kan tänkas spela marginella händer såsom floppat toppar med halvdålig kicker Citera
toompa84 Postad 20 December , 2005 Rapport Postad 20 December , 2005 Jag försöker undvika dessa lägen då man ofta, på senare gata, kommer ställas inför svåra beslut... När jag väl hamnar i läget så brukar jag checka floppen, och om nån minbetar så synar jag i hopp om att se ytterligare en 7a eller en T dyka upp på turn. Jag skulle inte gå till showdown med mitt par i sjuor, och även om jag skulle träffa tvåpar så är jag ändå redo att slänga handen om det blir mycket action... Citera
Recommended Posts