Gå till innehåll

NLT - Trn, JJ på bubblan


Skanke

Recommended Posts

36 kvar 35 priser..

 

Medel 7500 BB 700

Hyffsat tight då det är bubbeldax ingen egentlig storstack vid bordet...

 

UTG limpar jag har honom täckt. (2500)

 

UTG+1 limpar han täcker mig (7500)

 

Jag JJ (3400)

 

Nå, vad tycker ni....

 

Att du hade otur den här gången, men att du givetvis ska ställa in alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att det inte är en satellit eller någon annan knepig platt prisstruktur hade jag tryckt där. Du har ju typ tre varv kvar att hitta en hand på och det är inte sannolikt att du får en bättre chans. Det är väl förstaplatsen du siktar på? Bättre att försöka dubbla/trippla här och ha en chans på den istället för att folda sig till dubbla inköpet i prispengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite på strukturen ifall det är stort värde i att satsa på en top 5-10 placering eller om prio ett är att komma i pengarna... Skulle nog i vilket fall checka och se floppen, är den ofarlig så försök få in degen, annars fold om någon visar styrka på farlig flopp..

 

Har själv åkt för många gånger med JJ, QQ, 1010 all in preflop och syn av AK som träffar på turn eller river just på bubblan. Hade klarat mig bättre om jag bara synat raisaren eller miniraisat och sen ställt på floppen, än om jag som jag tidigare gjort raisat all in preflop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intresanta priser kom inte förren typ top5 och att missa ett sådant här uppdubblingsläge för att gneta sig till 30 euro känns fel.

Jag ställde....

 

Om jag haft låt säga medelstack kanske det hade funnits utrymme för raise och sedan att kolla vidare på flopen, eller???

 

Sigge satt med AQ,

 

J på flop, T på turn, K på rivern :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem var Sigge? Knäppt spel iaf att försöka trappa med AQ (om Sigge nu var en av de tidiga limparna).

 

Sigge var limpare nummer två, han som hade mig täckt.

 

Hyffsat förvånad blev jag när han kasatde upp AQ, ok om han provat en move med KK eller AA fast även det skulle vara skumt efter en limpare.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...