Gå till innehåll

NLT - Topset, hur maximera vinst?


eeken

Recommended Posts

0,25/0,5 på prima. Multitablar så ja har inga reads på denna snubben annat än att han har en stor stack och borde därför vara helt ok. Min stack är på ca 65 dollar.

 

> Game # 618,054,896 starting.

> Dealing Hole Cards

 

Jag får KK.

 

> Orrell folded

> eeken123 raised for $2

> roxbury folded

> PlayerPal folded

> philefc folded

> mrdawwe called for $1.50

> Dealing the Flop(5:club:7:club:K:spade: )

> mrdawwe checked

> eeken123 bet for $4

> mrdawwe raised for $8

> eeken123 called for $4

> Dealing the turn(10 :diamond:)

> mrdawwe bet for $12

 

Vad göra nu?

 

Både han och jag har över 50 dollar kvar i stacken, är raise det bästa här eller ska jag bara calla och raisa river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte syna med den brädan av 2 anledningar

 

1: Han sitter med 2 par eller bättre, det finns många scarecards som kan stoppa actionen på rivern.

 

2: Han har ett drag och kommer kanske dra in en bättre hand än dig, alternativt utnyttja något scarecard som bluff och ge dig ett riktigt svårt beslut med mycket pengar kvar. Visst du har set i kungar men hur kul är det att syna ett överbet med det när färgen ligger där.

 

Av dom anledningarna skulle jag höja upp till 36.

 

Vad som talar för syn är ju om han sitter på något par/bluff som du då kanske kommer vinna lite riverpengar av.

 

Men nu har du en såpass dragvänlig bräda och han verkar ha en såpass schysst hand att du tjänar mer på att raisa. När man multitablar är det inte så bra och trixa mycket, höj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minicheckraise är ofta ett drag och ibland ett monster. Har han ett monster, dvs lägre set (eller AK), lär du ta rubbet oavset, har han ett drag (färgdraget) vill du att han ska betala dyrt. Alltså raisar du ordentligt. All-in är nog inget dåligt alternativ eftersom han knappast tror att du skulle spela ett monster så och ofta kommer syna med AK eller KQ, har han färgdraget och lägger sig är ju inte det en katastrof eftersom potten redan är rätt så stor. Dessutom slipper du ju gråta blod då om river är ett :club: och han knuffar in stacken. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...