Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

Ja så långt hatr jag kommit , men hur gör man sen ? :oops:

 

Då är det dags att skriva SQL. Om du inte kan det sedan tidigare kan du kika här: http://www.w3schools.com/sql/default.asp

 

De tabeller som du kan ställa frågor mot är action, game osv.

 

Se bara till att du bara använder SELECT så att du inte ändrar något som du inte tänkt dig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja så långt hatr jag kommit , men hur gör man sen ? :oops:

 

Då är det dags att skriva SQL. Om du inte kan det sedan tidigare kan du kika här: http://www.w3schools.com/sql/default.asp

 

De tabeller som du kan ställa frågor mot är action, game osv.

 

Se bara till att du bara använder SELECT så att du inte ändrar något som du inte tänkt dig. ;)

 

Tack Codemaker

Ska nog köra mot en kopia av databasen till att börja med innan jag har lärt mig grunderna.

Tack för hjälpen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem med PO2. Går frukstansvärt slött nu när jag har börjat spela på Prima-nätverket (Battlefield Poker). Flöt på mycket fint när jag spelade på Empire. Har bytt databas till MySQL, men det blir ingen skillnad. Har även stängt av den egna statistiken - ingen skillnad.

Det är processen javaw.exe som ligger och slukar processorkraft hela tiden. Har sett att det är fler som har problem med detta när det gäller Prima. Någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt PO ett tag nu och är nöjd. Dock spelade jag idag en stund på NoblePoker och upptäckte att overlay:en inte fungerade. Efter avslutad session såg jag också att ingenting sparades i databasen. Vad kan ha gått fel?

 

Japp samma problem här. Dessutom blir chatten tokig, man kan inte customiza vad som ska visas osv. Men jag antar att infon parsas därifrån?

 

Hos mig blir det ingen overlay (känt enligt dokumentation) och ingen info sparas i databasen. Dock fungerar live-trackingen av spelare, men i en turnering när man byter bord så måste trackern startas om hela tiden, blir lite drygt. Dessutom skulle jag vilja kunna tracka alla bord så jag har data på spelarna senare i turneringen. Mycket infosamlande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt PO ett tag nu och är nöjd. Dock spelade jag idag en stund på NoblePoker och upptäckte att overlay:en inte fungerade. Efter avslutad session såg jag också att ingenting sparades i databasen. Vad kan ha gått fel?

 

Overlayen för Noble är helt enkelt inte klar än, förhoppningsvis kommer den snart. Sedan är det viktigt att alla funktioner i chatten är på, för att trackern ska fungera ordentligt, kanske det är därför din session inte sparades? Finns ganska mycket hjälp att få hos PO's egna forum också.

 

http://www.pokeroffice.com/forum

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt PO ett tag nu och är nöjd. Dock spelade jag idag en stund på NoblePoker och upptäckte att overlay:en inte fungerade. Efter avslutad session såg jag också att ingenting sparades i databasen. Vad kan ha gått fel?

 

Upplever samma sak med Party just nu. Spelade en SnG och råkade öppna två PO samtidigt. När jag skulle stänga ner hängde de sig och nu samlas inga data in längre, sessionerna loggas inte osv.

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trackar PO även SNGs? Håller reda på ITM, ROI o allt vad det är?

 

Måste även passa på att beklaga mig för Noble Pokers support. De vill inte ge mig poker office promotionen trots att jag mailade dem direkt efter jag registrerat mig för att se så att allt gått rätt (vilket det tydligen inte gjort). Har nu väntat 5dagar på svar :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trackar PO även SNGs? Håller reda på ITM, ROI o allt vad det är?

 

Måste även passa på att beklaga mig för Noble Pokers support. De vill inte ge mig poker office promotionen trots att jag mailade dem direkt efter jag registrerat mig för att se så att allt gått rätt (vilket det tydligen inte gjort). Har nu väntat 5dagar på svar :cry:

 

Det är till PO du ska skicka ditt mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det vet jag, OM man har blivit registrerad för PO-promotion.. vilket jag inte blivit.

 

Prata med PO direkt istället och se om du kan lösa ditt problem med dem istället för med Noble. Om det du vill ha svar på inte kan besvaras med ett standardsvar ska du inte räkna med att få någon respons överhuvudtaget från Noble Pokers support, det är i alla fall min erfarenhet .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det vet jag, OM man har blivit registrerad för PO-promotion.. vilket jag inte blivit.

 

Prata med PO direkt istället och se om du kan lösa ditt problem med dem istället för med Noble. Om det du vill ha svar på inte kan besvaras med ett standardsvar ska du inte räkna med att få någon respons överhuvudtaget från Noble Pokers support, det är i alla fall min erfarenhet .

 

Har snackat med dom oxå och dom säger att det är upp till Noble. Har samma erfarenheter av standardsvar från Noble. Väldigt tveksam till att de öht läser igenom mailen de får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har pokeroffice2 och har ändrat till SQL-databas, vilket snabbar upp den en hel del. Igår fick jag dock upp en säkerhetsvarning om att en fjärrdator försökte få åtkomst till min dator via SQL-programmet. Får ofta meddelade från norton om blockerade intrångsförsök, men nu fick jag även möjlighet att tillåta fjärrdatorn åtkomst (vilket jag såklart avböjde). Är detta vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ofta meddelade från norton om blockerade intrångsförsök, men nu fick jag även möjlighet att tillåta fjärrdatorn åtkomst (vilket jag såklart avböjde). Är detta vanligt?

 

Ja, det är vanligt.

 

Stäng av alla varningsrutor i din brandvägg. Det är helt ointressant att få upp sådan information, då din brandvägg stoppar intrångsförsöken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...