Gå till innehåll

NLT - Trn, öppet stegdrag möter svagt bettande


Klyka

Recommended Posts

Första timmen

Average stack ca 3200

 

Jag har 2215 i stacken

Ingen read på fi. Hans stack täcker min.

 

Fi postar SB (100)

Hero postar BB (200)

 

Hero plockar upp 24o

 

5 folds

CO synar 200

1 fold

Fi synar 100

Hero checkar

 

Potten är nu 600

Flop: 539 rainbow

 

Fi bettar 200

Hero synar 200

CO synar 200

 

Potten 1200

Turn: 3

 

Fi bettar 200

Hero synar 200

CO lägger

 

Potten 1600

River A ofarlig färg.

 

Fi bettar 600

Hero går all in med sina 1615

Fi synar 1015

 

Potten 4830

 

Borde jag spelat annorlunda? Lagt mig? Blivit mer aggressiv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det finns ju ett starkt argument för att höja på floppen (eller innan för den delen). Det finns ju ingen anledning att tro att någon är särskilt stark då.

 

På rivern så är det ju bäst att du har en klar idé om vilka sämre händer som synar dig. Esset skrämde just bort de sämre tvåparsvarianterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det finns ju ett starkt argument för att höja på floppen (eller innan för den delen).

Att höja 24o pre flop var inget som öht föll mig in. Antar att jag är för inbiten FL cash-spelare för att inse det. Vad finns för skäl för det? För mig låter det orimligt. Jag var bara glad att få en gratis flopp med vad jag såg som en skräphand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det finns ju ett starkt argument för att höja på floppen (eller innan för den delen).

Att höja 24o pre flop var inget som öht föll mig in. Antar att jag är för inbiten FL cash-spelare för att inse det. Vad finns för skäl för det? För mig låter det orimligt. Jag var bara glad att få en gratis flopp med vad jag såg som en skräphand.

 

Anledningen till det är förstås inte att du har en bra hand utan att de andra spelarna visar extrem svaghet. Limp från en så sen position som CO är sällan någon stark hand och SB:s completion kan han ju göra med nästan vad som helst.

Om det sedan är värt risken att höja är en annan sak. Men mot många spelare skulle jag tro att du kommer ta potten osynad ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att höja 24o pre flop var inget som öht föll mig in. Antar att jag är för inbiten FL cash-spelare för att inse det. Vad finns för skäl för det? För mig låter det orimligt. Jag var bara glad att få en gratis flopp med vad jag såg som en skräphand.

Det är en sån här "spela spelarna, inte korten"-situation som dyker upp rätt frekvent i NL och mindre ofta i FL. En del spelare är så väldigt tydliga med att de har en svag hand och inte vågar syna att det är värt att försöka beta ut dem även med sämsta möjliga hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en sån här "spela spelarna, inte korten"-situation som dyker upp rätt frekvent i NL och mindre ofta i FL. En del spelare är så väldigt tydliga med att de har en svag hand och inte vågar syna att det är värt att försöka beta ut dem även med sämsta möjliga hand.

I see. Värt en raise t.o.m. med 72o med andra ord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...