Gå till innehåll

vree bygger BR!


vree

Recommended Posts

Här har ni ännu en dagbok från en minerårig ;) , jag är 16 och lirat poker i nästan ett år, började på multipoker men lirar nu på party å B2B.

"Karriären" :P började med att jag satte in 50$ på multipoker runt maj och lirade ganska snabbt ner de till 0, efter det togs det en paus hela sommarn å sen när höstterminen startade igen så började jag lira freerolls. Där lyckades jag ta mig upp till ca 200$ och cashade ut 100$ och sedan jobbade jag upp mig till 200$ cashade ut 100$ å så höll de på kasnke 5-6 ggr.

 

När multi sen blev av med alla kunder i USA så bestämde jag mig för att byta till partypoker där jag satte in 65 dollar, där lyckades ganska snabbt vinna en 5+1 tour och gick upp till 650$ och cashade som vanligt ut så jag inte hade mer än 100-200$ kvar på kontot.

 

efter det började jag lira cash där det gick ganska bra jobbade mig upp och har nog cashat ut runt 1500$ allt som allt på 2 månader plus att det finns lite på kontot.

 

just nu ligger jag på 610$ på party och 500Euro på B2B (anledning till insättning på B2B var att martinspoker hade en 100% bonus på insatta beloppet).

 

Just nu lirar jag NL 0.5/1 och lite tourer men funderar på att gå ner till NL 0.25/0.5 vilket kanske passar rullen mer?

 

Jag siktar på ungefär 1 timmes spel per dag när jag har skola och lite mer när jag är ledig om jag inte har annat för mig. ja ska försöka gå upp till minst NL 1/2 med rulle på 2000$ innan mars=).

 

Hoppas ja kan få lite bra tips och kritik från bra spelare här på pokerforum :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där om att man ska ha BB gånger en viss siffra är inget ja tänker respektera utan känns som att ja har ganska bra koll efter ett tag när jag går upp i blinds, visst är det lite riskabelt men ska man vinna ngt så får man väll gambla lite :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag tycker är skitsvår är att spela händer som A,2-A,7 vilket det känns som jag förlorar mer än jag vinner på. raisar sällan dessa händer men brukar calla utan någon raise.

hur spelar ni dom preflop?

 

här är ju inte en vanlig situation men ändå ungefär det jag talar om. glad att jag itne förlorade mer på denna hand än va ja gjorde :)

me is vvreeswijk:)

***** Hand History for Game 3222481377 *****

$50 NL Texas Hold'em - Sunday, December 18, 13:57:19 EDT 2005

Table Table 66084 (6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: megaspede ( $71.65 )

Seat 3: BGcenturion ( $63.40 )

Seat 4: Omeruf ( $64.70 )

Seat 5: miamisbest ( $43.55 )

Seat 6: JUVEJUVE ( $87.69 )

Seat 2: vvreeswijk ( $47 )

vvreeswijk posts small blind [$0.25].

BGcenturion posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to vvreeswijk [ 5d As ]

Omeruf calls [$0.50].

miamisbest calls [$0.50].

JUVEJUVE calls [$0.50].

megaspede folds.

vvreeswijk calls [$0.25].

BGcenturion checks.

** Dealing Flop ** [ Ah, Ad, 7s ]

vvreeswijk checks.

BGcenturion checks.

Omeruf bets [$1].

miamisbest calls [$1].

JUVEJUVE folds.

vvreeswijk calls [$1].

BGcenturion calls [$1].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

vvreeswijk bets [$3].

BGcenturion calls [$3].

Omeruf folds.

miamisbest folds.

** Dealing River ** [ Td ]

vvreeswijk bets [$3].

BGcenturion calls [$3].

vvreeswijk shows [ 5d, As ] three of a kind, aces.

BGcenturion shows [ Ac, Jh ] three of a kind, aces.

BGcenturion wins $17.60 from the main pot with three of a kind, aces with jack kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar bara Ax om den är suited, A 6 os är skräp, det är bara att slänga, det är ingen hand som fungerar bra i en multiwaypott. Höj för att stjäla eller lägg, det är så enkelt det är. Bli inte kär i händer med ett A i, det kan bli dyrt. Så spelar jag iallafall. Lycka till med dagboken förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt att jag ska ha så fruktansvärt svårt att folda trissen..efter deras bet på rivern så känns det som jag är slagen men huvudet säger att triss är en för bra hand :P. här kan ja bjuda på2 usla synar

 

***** Hand History for Game 3223787070 *****

$50 NL Texas Hold'em - Sunday, December 18, 18:17:24 EDT 2005

Table Table 71328 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: niclaspkr ( $50 )

Seat 2: vvreeswijk ( $69.65 )

Seat 3: mundy555 ( $31.32 )

Seat 4: nolesfan16 ( $44.95 )

Seat 6: Oldcar05 ( $106.62 )

Seat 5: rain__dog ( $50 )

vvreeswijk posts small blind [$0.25].

mundy555 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to vvreeswijk [ 6s Tc ]

nolesfan16 folds.

Oldcar05 calls [$0.50].

niclaspkr calls [$0.50].

vvreeswijk calls [$0.25].

mundy555 checks.

** Dealing Flop ** [ Ts, Th, 3c ]

vvreeswijk checks.

mundy555 checks.

Oldcar05 checks.

niclaspkr bets [$2].

vvreeswijk calls [$2].

Go to the CRUISE - Play the PPM V GATEWAY - 1 Package for every 20 players.You have 2 hour(s) 36 minute(s) to register!

mundy555 folds.

Oldcar05 folds.

** Dealing Turn ** [ Ah ]

vvreeswijk bets [$4].

niclaspkr raises [$8].

vvreeswijk calls [$4].

** Dealing River ** [ 7s ]

vvreeswijk checks.

niclaspkr bets [$15].

vvreeswijk calls [$15].

niclaspkr shows [ Td, Kd ] three of a kind, tens.

vvreeswijk shows [ 6s, Tc ] three of a kind, tens.

niclaspkr wins $50 from the main pot with three of a kind, tens with king kicker.

nh

 

 

 

***** Hand History for Game 3223804901 *****

$50 NL Texas Hold'em - Sunday, December 18, 18:20:34 EDT 2005

Table Table 71328 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: niclaspkr ( $74.50 )

Seat 2: vvreeswijk ( $44.15 )

Seat 3: mundy555 ( $38.42 )

Seat 4: nolesfan16 ( $36.85 )

Seat 6: Oldcar05 ( $105.62 )

Seat 5: rain__dog ( $50 )

Oldcar05 posts small blind [$0.25].

niclaspkr posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to vvreeswijk [ Td 7d ]

vvreeswijk calls [$0.50].

mundy555 folds.

nolesfan16 folds.

rain__dog calls [$0.50].

Oldcar05 folds.

niclaspkr checks.

** Dealing Flop ** [ 7c, 8d, Kh ]

niclaspkr checks.

vvreeswijk checks.

rain__dog bets [$1].

niclaspkr folds.

vvreeswijk calls [$1].

** Dealing Turn ** [ 7s ]

vvreeswijk checks.

rain__dog bets [$1].

vvreeswijk raises [$2].

rain__dog raises [$5].

vvreeswijk calls [$4].

** Dealing River ** [ As ]

vvreeswijk checks.

rain__dog bets [$10].

vvreeswijk calls [$10].

rain__dog shows [ 7h, Ad ] a full house, Sevens full of aces.

vvreeswijk shows [ Td, 7d ] three of a kind, sevens.

rain__dog wins $34 from the main pot with a full house, Sevens full of aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AXo, X<J kan du bara slänga ut genom dörren och aldrig mer spela om du kör ringgames.

Ut o leta efter de om du börjar spela HU.

 

Men han verkar ju sitta på 6mannabord oftast.

 

Testa dig fram lite till så hittar du ett bra sätt att spela dem på. Börja med att slänga dem i tidig position och spela dem i ohöjda potter på knappen och i CO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite intresserad bara, vad gör ni folk på lägre nivåer med exempelvis a5o respektive a6 på sb med låt säg 2 callare innan SH? Känner också att jag har lite problem med de men känns ändå värt att syna en liten blind. Är mest intresserad vilka händer som är acceptabla att lira då i sb, själv brukar jag lira händer som ger typ 69o 47o k7o och uppåt och också axo hur fel/rätt är detta. Tar det lugnt om man får callers men undrar mer preflop.

 

Edit: ledsen om jag lånar din dagbok men det kändes lite relevant med din fråga, hur gör du själv och vad snittar du för bb/100 på nl50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite intresserad bara, vad gör ni folk på lägre nivåer med exempelvis a5o respektive a6 på sb med låt säg 2 callare innan SH? Känner också att jag har lite problem med de men känns ändå värt att syna en liten blind. Är mest intresserad vilka händer som är acceptabla att lira då i sb, själv brukar jag lira händer som ger typ 69o 47o k7o och uppåt och också axo hur fel/rätt är detta. Tar det lugnt om man får callers men undrar mer preflop.

 

Edit: ledsen om jag lånar din dagbok men det kändes lite relevant med din fråga, hur gör du själv och vad snittar du för bb/100 på nl50?

 

I SB så lirar jag suitet connectors från 4,5 å uppåt men brukar strunta i typ 4,7o. men själv vet jag inte det "korrekta" svaret :P .

Jag vet inte vad jag snittar för BB/100 faktiskt men skulle vara intressant å få reda på det, något bra förslag till något program? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...