Gå till innehåll

Plupp spelar satelliter


Plupp

Recommended Posts

Hej, tänkte börja skriva lite mest för att själv kunna hålla reda på hur det går.

 

Det jag kommer att skriva om här utspelar sig på partpoker där jag fnyligen fick $100 helt gratis. Det hela började för någon vecka sedan då jag fick ett mail från partybacker om att jag kunde få 100 dollar gratis utan deposit. Hade tidigare fått $25 från empirebacker så jag testade och efter några dagar ramlade det in ett nytt mail där det bekräftats att jag fått $75 och skulle få ytterligare 25 efter 125 händer.

 

Kul tyckte jag och spelade genast ihop 125 händer och de sista $25 också. Inga problem alls.

 

När jag såg att de hade en million dollar guaranteed för någon dag sedan blev jag mycket sugen på att få spela en sån. Jag körde en sub-satellite som jag vann men åkte ur på nästa nivå.

 

Det var i alla fall då jag fick idén att börja spela sateliter då jag aldrig kommer att ha råd att köpa in mig i de stora turneringarna direkt.

 

Mina mål är att vinna så pass mycket på mitt fixed limit grindande att jag har råd med en satellite om dagen. Dessa ska inte kosta mer än $10.

 

Sen hoppas jag naturligtvis på att kvala in till så många stora turneringar som möjligt och väl där hoppas jag kunna vinna en slant. Men det tar vi tids nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag spealde jag en 7$ sub-satellite till 500k guranteed ikväll. Ettan och tvåan gick vidare, trean vann 8$. Det började bra med att jag dubblade upp redan första handen med TT mot A6. Han ställde in på en flop med alla kort under 10 efter att jag höjt preflopp och bettat potbet på floppen. Jag synade och hoppades att han försökte stjäla potten.

 

Sedan gick det sakta men säkert resten av turneringen, inga stora förluster och jag var vidare till nästa nivå. Med 26$ buy-in och bara en som gick vidare viste jag att det skulle bli tufft. Jag fick egentligen inte särskilt dåliga kort, bara dåligt betalt. Med AA tog jag endast hem blindsen t.ex.

 

När jag åkte låg jag ungefär på startstacken med 8 pers kvar. Jag satt på BB med KQ. En spelare i late posistion dubblade blindsen. Jag och SB synade. Jag träffade K på floppen men samtidigt två av samma färg. Jag checkar i hopp om att preflop höjjaren ska beta men det blir roundcheck och damen faller på turn och ger mig tvåpar samtidigt som det nu finns tre av samma färg på bordet.

 

SB synar och jag betar pot vilket motsvarar ungefär halva min stack. Fold av LP och syn av SB. Blank faller på rivern och återigen syn. Det är väl här jag gör fel. Jag ställer in mina sista marker och får syn av färgen. Jag borde väl tagit en gratis showdown istället. Vet inte riktigt vad jag hoppas få syn av. Samtidigt måste man ju chansa lite då det bara är vinna om gäller.

 

Kanske blir någon mer satellite ikväll eller om jag nöjer mig med cashgame som går rätt bra just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bllev två satelliter till innan kvällen var över. Först så vann jag en $7 sub-satellit för att sedan åka som 4:a på level 2. Åkte när jag ställde in med 66 utg och fick syn av QQ. Handen innan hittade jag AA i BB och alla foldade fram till mig. Kändes lite bittert.

 

Sen spelade jag en $10 mtt-satellit till samma turnering (500k guaranteed) men åkte runt 100:e då mina 88 fick syn av KJ all-in preflop. Kungen kom på floppen och det roliga var över för den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...