Gå till innehåll

FLT - SH, (över)spela starka drag.


thorn

Recommended Posts

Jag är lite fundersam på hur jag ska spela drag i SH. Jag spelar dem ofta väldigt starkt på floppen för att sedan ta ett beslut på turn om jag ska ta det lugnt eller försöka trycka ut. Jag skulle vilja ha kommentarer på ett par händer, och skulle vara tacksam för all hjälp.

 

Hand 1: http://www.pokerhand.org/index.php?page=view&hand=192073

Här är jag väl egentligen dumdristig. Att cappa floppen ur position är inte det smartaste. Min tanke är att ta ett gratiskort då han antagligen satt ett stark hand, men en hand som kommer förlora mot min färg.

 

Hand 2: http://www.pokerhand.org/index.php?page=view&hand=192074

pepper som sitter till vänster om mig har innan cappat floppen med J-hög färgdrag och har annars synat ner ganska konsistent. Riverbeten är ju enormt tvivelaktig, men chansen finns att jag leder om han jagat samma färg eller stegen.

 

hand 3: http://www.pokerhand.org/index.php?page=view&hand=192082

Synar vad jag tror kan vara ett stealförsök. Kanske bättre att höja redan här. Är det fel att trycka så här hårt på floppen?

 

Tack för er input, hjälp mig bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Hur ska du få gratiskort ur position? Om du ska spela som du gör så tycker jag du ska fortsätta köra på turn. Vad är annars poängen? Att få honom att frysa till och checka av förvirring?

 

Hand 2: Turn är ett tvivelaktigt spel eftersom du sällan får lägg och ofta blir höjd. Om du checkar så betar han förmodligen i alla fall, och gör han inte det så kan du sätta honom på draget med ganska hög sannolikhet. Du måste checksyna river. Beten på river är iskall eftersom den inte får några bättre händer att lägga ner och ess-hög kan han knappt ha.

 

Hand 3: Det här är helt OK. Position är nice i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste halvsovit redan när jag skrev detta. I hand 1 stämmer det så klart att jag inte kan ta gratiskort, men jag tänker se en river för ett bet i alla fall.

 

Hur ser du generellt på det aggressiva spelet på flop och turn? Är det för agressivt att cappa flop HU mot en spelare med t.ex färgdrag + ett överkort? Att göra det ur position verkar ju klart inte vara någon höjdare, bet/syn på flop och sen syna en turn?

 

I position då? Trycka till på floppen för att kunna ta en gratis turn / shwodown?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser du generellt på det aggressiva spelet på flop och turn? Är det för agressivt att cappa flop HU mot en spelare med t.ex färgdrag + ett överkort? Att göra det ur position verkar ju klart inte vara någon höjdare, bet/syn på flop och sen syna en turn?

 

Ta det här med en nypa salt eftersom sånt här är väldigt känsligt för hur motståndaren spelar och vad du har för image och så, men allmänt sett tycker jag det är OK att köra på som en ångvält ibland med draget. Det behöver inte fungera så ofta för att klara sig EV-mässigt, och kan utnyttjas för att få extra betalt i framtiden. Faktum är att det det enligt min mening inte kan vara mycket fel rent "objektivt" sett eftersom motspelaren inte har odds att slå upp ditt nummer med tex ett svagt ess i hand 1.

 

Men låt oss säga att de andra har noterat att du kör som en dåre på crack varje gång du har drag. Då kommer fi ofta att spela bra mot dig, dvs syna ner med esset och kliva när färgen sitter, dvs du förlorar rätt och slätt 1/3 av en liten bet för varje extra bet som går in på floppen. Med andra ord bör man vara lite selektiv och försöka anpassa aggressiviteten till motståndet.

 

I position då? Trycka till på floppen för att kunna ta en gratis turn / shwodown?

 

Jo, det är ju direkt ur skolboken, även om du inte alltid ska ta frikortet när du erbjuds det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...