pepe82 Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Hej Jag har ett litet problem när jag spelar SH-NL25 oftast finns det en person som alltid höjer 4-8 bb i början sen minst ett potbet under hela vägen till river de gånger man har synat ner honom så har han inget och ibland nötterna. Jag förstår detta är tjusningen med aggresiv stil att man aldrig kan veta vad han har. Men är det verkligen bra spelstil att vara med 80% av flopparna och alltid höja. Visst har jag lyckads gillara fällor men jag får inte tillräckligt ofta bra händer eller träffa floppen för att gå plus. Själv spelar jag hyfsat aggresivt ser jag inga styrka hos fi så höjer jag pott. Höjer ofta preflop osv men jag höjer inte hela stacken på en tom bluff vid turn eller river. Är denna super aggresiva stil vinnande på 6-manna? Hur vinner man mot super aggresiva? Citera
jackbalsam Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Är denna super aggresiva stil vinnande på 6-manna?Hur vinner man mot super aggresiva? Nej. Vänta på en hand. Klart att aggressiva spelare kan vara vinnande men som du beskriver så verkar det var aen perfekt pengakälla. Vänta bara på en hand och låt honom bluffa bort sin stack till dig. Om du inte träffa kan du alltid låta honom betta preflop och flopp och sedan sätta honom allin på turn. Tror inte han synar tom bara för att han är aggressiv. Citera
Andersson Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Precis, vänta på en hand. Synar du dyrt preflop med en bra hand, och ändå inte träffar något, släng den. Se till att fylla på pengar så att du inte sitter med ett halvt buyin när du får en triss. Och var beredd på att förlora en hel del buyins om du har otur. Citera
King_ingo Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Jag måste bara länka hit. Jag tycker att man måste sätta hårt mot hårt. När dom försöker sno din blinds så smäll tillbaka. Reraisa hårt med en någorlunda hand. Till exempel KTo eller Ax. Jag brukar spela riktigt slaskigt och det funkar (ibland) bra. Ofta så kan man höja från knappen med T5o få syn från bb skjuta av på flopp får man syn då så skjuter man på turn och dom lägger sig. Om jag däremot får ett reraise emot mig eller syn flopp sym turn så saktar jag ner ordentligt mot river. Jag tror bästa medicinen är att sätta hårt mot hårt! Funkar inyr detta så är du uppe mot en maniac och då är det bara att spela topphänder och försöka att få in hela stacken. ps. Jag har en redig fykka i ryggsäcken nu! Da. Citera
spyse Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Vänta på en bra hand och raisa kraftigt, detta av två anledningar, dels vill du isolera dig med honom och dels för att du med största säkerhet leder och då vill du ha in mycket cash i potten. När jag säger raisa kraftigt 2-5x hans bet, testa och se vad som händer med en stark hand, synar han visst då får du ta beslutet på floppen, kom ihåg att A högt med bra kicker är en fin hand i det här läget. Om bordet däremot alla vid bordet är livrädda för honom och du har bra position syna, hoppas på träff på floppen (om du inte har ett pp) låt honom betta hela vägen för att sedan köra in degen på rivern/turn, detta är ju lite beroende på hur djupa ni är. Citera
Recommended Posts