Gå till innehåll

FLT - AJo i BB, fold på flop


chlu

Recommended Posts

Denna HH ingår tillsammans några andra i en grupp HHs som jag postar för att få lite feedback på mitt shothanded-spel, som jag precis har börjat. Se gärna också min PT-statistikpost FLT SH beginners stats sanity check.

För vekt?

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

Preflop: Hero is Button with J:spade:, A:heart:.

UTG calls, 1 fold, Hero raises, 2 folds, UTG calls.

 

Flop: (5.50 SB) 8:diamond:, 4:heart:, 8:heart: (3 players)

UTG bets, Hero folds.

 

Final Pot: 3.25 BB

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle testa en informationshöjning för att testa om han sitter på åttan. Re-raisar han dig så gör han troligtvis det. Callar han din raise så får du nog akta färgdraget.

Informationshöjningar är ofta överskattade och ska bara användas om man har read på motståndaren. Totala galningar kan mycket väl kan trebetta även om de sitter tomma och synstationer gör inget annat än check-synar sina nötter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sånna här situationer kan det vara bra att ha lite koll på sin motståndare, har han donkat (att donka innebär att man bettar ut först på den aktuella gatan när man inte har initiativet för förra gatan) floppen tidigare och med vilken sorts händer?

 

Har han gjort det tidigare ett par gånger utan att se showdown kan det ofta vara värt en höjning.

 

Är han okänd måste du iaf syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han okänd måste du iaf syna.

 

Du menar minst syna antar jag?!?

 

Själv skulle jag normalt sett mot en okänd spelare höja flop och sedan ta gratiskort på turn om han checkar och jag inte förbättrat.

 

Rent matematiskt är det också så att han får sådana odds på sin donkbet att man kan folda högst kanske 15% av fallen för att det inte ska bli en nobrainer för fi att alltid donka när man höjt preflop och är HU på floppen.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har redan gjort rätt analys: det är för vekt. Här måste syna hans floppbet eftersom du har två överkort och bakdörrsdrag till nötfärgen. Du kanske t.o.m. har bästa handen.

Jag har tänkt ett varv till och tror att en höjning är bäst på floppen. I och med att floppen ser ut som den gör finns det bara fem kort som fi kan ha på hand som har träffat brädan. Tryck på tills du får motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...