Gå till innehåll

Tekniskt fel i turnering, hur blir det då?


Jajja

Recommended Posts

Jag har en fråga som nån kanske kan svara på.

Jag har idag suttit i timmar och tragglat mig igenom en turnering på nätet, när det äntligen var dags för headsup, och jag var garnaterad en andraplats så la sajten av.

Jag har mejlat expekt, men de "tröstar" med att jag får tillbaks vad jag stoppade in för att spela turneringen!

Brukar det vara så?

Nu har man ju ingen lust att spela mer, jag kunde ju lika gärna åkt ut som första spelare istället för efter hundra stycken!

Det är ju mycket pengar det kan handla om dessutom...

 

* RP och flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig, jag kvala till sm. Vi var 3 kvar, 3an skulle få 110 dollar, 1-2an skulle få buy in (270 dollar). Har också hållt på att maila dom, men har bara fått ett svar att man skulle få tillbaka enligt deras crash policy. Skickade och frågade vad det innebar, får man bara tillbaka buy in förlorar man ju på det. SKickade för 1.5 h sen lr något har fortfarande inte fått något svar. Suttit och väntat på det, och nu har alla kval tagit slut. Folk borde sluta spela på expekt om dom ska hålla på såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett mejl där du påpekar att du tagit upp det här på pokerforum.nu och att alla höll med dig kan få fart på expekt oxå. Inte för att alla höll med dig utan för att det blir väldigt dålig public för dom, när någon poker sajt gjort något orätt mot mig så har jag alltid efter att dom svarat att dom inte vill hjälpa mig, svarat med: "Då jag är säker på att jag har rätt kommer jag ta upp detta på pokerforum.nu och fråga vad medlemarna där har för åsikt då dom brukar vara väldigt insatta i vad som är rätt och fel inom pokern". Om det är som du säger så får du nog "hota" att skriva här, höra av dig till skvallerpressen samt skriva en insändare till PM.

 

Jag skulle gå lös som satan på dom och inte lugna mig förrens jag haft pengarna på mitt konto alt att deras server park + huvudkontor står i lågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL om detta händer på SM idag också. :D

 

"Ledsen, men att du var HU, stor chipleader och hade en jättechans på en mille betyder ingenting nu när siten som väntat kraschade. Här har du dina $250 för insatsen tillbaka. (Avgiften på $20 behåller vi då du trots allt hann spela många kvalitetstimmar innan kraschen)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råsopigt! Jag tycker ni två skulle dela på resterande prispott, ifall inte den ena hade massivt överläge. Vad händer med de som redan fått pengar då? Tar Expekt tillbaka en del av prissumman från dem?

 

Något jag verkligen, verkligen inte förstår är att en massa folk envisas med att spela på Expekt längre. Varför? Det finns så många siter att spela på, så varför spela hos Expekt? Sluta spela där och sätt in era pengar hos någon annan site med stabil mjukvara och bättre kundservice istället.

 

Glöm inte att ni är kunder! Att ha klientkrasch när man är HU i slutet av en turnering är ungefär som om McDonalds-biträdet spottar i milkshaken framför en innan man får den. Att sedan bara få tillbaka inköpet är ungefär som om de efter att ha spottat i milkshaken även spottar en i ansiktet - och förväntar en att vara nöjd kund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som hittar ett telefonnummer till expekts support någonstans? Jag kan inte göra det, skriver att man ska skriva i mailet om man vill bli uppringd, men det har ju gått 2h nu sen jag skicka mitt första mail, som om jag skriver ett nytt nu så lär det tar lång tid innan man får svar. Sm börjar ju 19.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, de har inget telefonummer man kan nå dem på, och inte svarar de på mejl heller!

Jag har skrivit och ifrågasatt om det verkligen stämmer det de säger, att jag har spelat ionödan halva dagen, och inte kommer få det jag faktiskt vunnit.

Men nädå, det svarar de inte på.

Jag ger mig inte utan tänker tjata igen.

Nu var det inte så jättemycket pengar det handlade om, men en tusenlapp är en tusenlapp, och den vill jag faktiskt ha! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, de har inget telefonummer man kan nå dem på, och inte svarar de på mejl heller!

Jag har skrivit och ifrågasatt om det verkligen stämmer det de säger, att jag har spelat ionödan halva dagen, och inte kommer få det jag faktiskt vunnit.

Men nädå, det svarar de inte på.

Jag ger mig inte utan tänker tjata igen.

Nu var det inte så jättemycket pengar det handlade om, men en tusenlapp är en tusenlapp, och den vill jag faktiskt ha! :evil:

 

Min erfarenhet av support är att den som gapar och skriker högst kommer få sin vilja igenom. Du har all rätt att gapa o skrika så det tycker jag du ska göra. Att de sen har nått finstilt papper som säger "Vi tar inte ansvar för någonting öht. Vi gillar att jävlas." behöver inte betyda nått. En nöjd kund berättar inte för sina vänner eller kanske några bara. En missnöjd kund använder sig av ett internetforum som kanske täcker större delen (?) av deras svenska kunder. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig på Nobel idag. Fast inte lika mycket pengar. spelade en 5 dollar sng 2 bords och 6 kvar och jag är chipleader då bordet försvinner. Och har inte fåt buy in tebax :/ inga stora pengar men endå mailar o klagar men dom vägrar ge mig pengarna. även fast dom sagt att dom är medveten om att det hände!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände min kompis för ca 1-2 månader sedan, men han mailade expekt och efter diverse mail hit och dit och han hotade med att prata med aftonbladet om grejen så fick han kompensation. Går att läsa hans story på denna länk http://www.bodenpoker.se/thread.php?tid=131

 

Hoppas det kan hjälpa dig att få lite dollars av expekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...