Bjorn_ Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (6 handed) Inga speciella reads. Har inte spelat nästan någon poker på den senaste månaden så det känns skönt att vara igång igen... Preflop: Hero is BB with 7 3 CO postar ur position UTG folds, MP folds, CO checks, Button folds, SB raises, Hero calls, CO folds Jag har ju sannerligen ingen hand att tala om men equitymässigt ser jag egentligen ingen hand man kan folda här mot en poster som checkar och SB som höjer givet de pottodds man får. Rent generellt så är min uppfattning att det inte går att folda mot en openraise från SB om han inte är odrägligt thight. Är dock aningen osäker på om det faktum att det finns en poster med i bilden skall göra en mer eller mindre benägen att syna? Chansen finns ju att postern foldar och då får man ju bara lite extra odds på sin syn. Om han däremot synar så vet jag inte om man tjänar på det och skulle han checkhöja så är det ju riktigt illa i och med att han då antagligen har ett monster. (Svårt att bedömma vad som är rimligt i och med att hans rimliga spel hade varit att höja oavsett kort.) Flop: 5 K 3 (5 SB) (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls Träffar bottenparet och hans troligaste hand är ju A-hög så när han checkar så känns det som att jag är tvungen att betta givet att det finns 5 bets i potten. Turn: Q (3 BB) (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls Damen känns ju inte som ett tryggt kort, frågan är om man skall checka bakom här när han checkar eller betta igen? River: 2 (5 BB) (2 players) SB checks, Hero checks Visserligen får jag säkert ibland syn av A-hög här men knappast tillräckligt ofta för att riskera att utsätta mig för en checkraise som eventuellt kan vara bluff. Får ju självklart inte heller någon bättre hand att lägga sig. /Bjorn Citera
Kotoryu Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Det här är ju inte direkt någon pott som man känner att man vill in och kriga i. Det är väl helt OK att beta floppen när nu inte han gör det, men utan read skulle jag nog inte ha betat turn utan nöjt mig med att syna ner en eventuell bluff på river (om jag inte träffar något mer). Höjning preflopp från SB och sedan check-syn på floppen och check på turn är ju inte något standardspel precis, så jag skulle nog ha blivit lite konfunderad och undrat om han sitter på ett monster. Och om man leder så är det ju knappast någon stabil ledning. Citera
Ving Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Hmm, klurigt läge. Spontant känns det som att Fi sitter på ett litet par på handen och är nöjd att få vara med hela vägen ut och se om han vinner. 44 kanske? Konstigt iofs att han inte bettar på floppen. Konstig hand rakt igenom som inleds med att cutoff synar innan floppen men lägger sig när SB höjer innan floppen. Vad är det för fasoner? ) Citera
Kotoryu Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Konstigt iofs att han inte bettar på floppen. Konstig hand rakt igenom som inleds med att cutoff synar innan floppen men lägger sig när SB höjer innan floppen. Vad är det för fasoner? ) CO postar. Citera
Ving Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Konstigt iofs att han inte bettar på floppen. Konstig hand rakt igenom som inleds med att cutoff synar innan floppen men lägger sig när SB höjer innan floppen. Vad är det för fasoner? ) CO postar. Aha, ok, då är jag med! Citera
Bjorn_ Postad 15 December , 2005 Författare Rapport Postad 15 December , 2005 Konstigt iofs att han inte bettar på floppen. Konstig hand rakt igenom som inleds med att cutoff synar innan floppen men lägger sig när SB höjer innan floppen. Vad är det för fasoner? ) CO postar. Aha, ok, då är jag med! Konventionell taktik är dock att har man postat och det foldas fram till en ska man ALLTID höja oavsett hand. Dvs att som poster check-folda är i princip lika dåligt som om han hade limp-foldat. /Bjorn Citera
Ving Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Det håller jag med om. Dock hade det varit om möjligt ännu sämre att limpa med och sedan lägga sig för en höjning från lilla mörken... Citera
Kotoryu Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Konventionell taktik är dock att har man postat och det foldas fram till en ska man ALLTID höja oavsett hand. Aha, det visste inte jag. Jag brukar ju iofs alltid försöka sitta in som big blind, fast på fullbord händer det att jag postar i sen position. Citera
Bjorn_ Postad 16 December , 2005 Författare Rapport Postad 16 December , 2005 Resultat ----- SHOW DOWN ----- Fi: shows [Td As] (High Card Ace) Hero: shows [7h 3s] (A Pair of Threes, King high) Hero collects £10.50 from Main pot /Bjorn Citera
crillux Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Konventionell taktik är dock att har man postat och det foldas fram till en ska man ALLTID höja oavsett hand. Dvs att som poster check-folda är i princip lika dåligt som om han hade limp-foldat. /Bjorn Förlåt om jag går OT och avviker från själv analysen av handen, men det här var nytt för mig. Hur ser resonemanget ut bakom detta att höja om man postat? Citera
vetgirig Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Konventionell taktik är dock att har man postat och det foldas fram till en ska man ALLTID höja oavsett hand. Dvs att som poster check-folda är i princip lika dåligt som om han hade limp-foldat. /Bjorn Förlåt om jag går OT och avviker från själv analysen av handen, men det här var nytt för mig. Hur ser resonemanget ut bakom detta att höja om man postat? Det kostar bara 1 BB till för chansen att få hem potten ohotad och vinna 2.5 BB. Dvs det ger riktigt bra pottodds oavsett vilken hand man har. PS De flesta postar bara i sen position - nära UTG så väntar de oftast tills de får BB. Så när detta inträffar så har de flesta vid bordet redan lagt sin hand så oddsen är höga att de få kvarvarande kommer att folda. Citera
Grinder22 Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Bjorn_: Vad gör du på 1-2? PM:a om du är intresserad av o bli backad Citera
Recommended Posts