Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En knepig hand mot tre spelare. Fi 2 har spelat relativt stabilt och jag kan inte säga att jag är bättre spelare än han. Dock så tror jag att det är lite känslor inblandade för jag har hackat ganska hårt på hands blinds. Och dom senaste händerna har han varit tvungen att lägga ett par steals när jag har kört ur han ur potten.

Handen ser ut som såhär. Dock så är den tagen ur minnet för HH´s hade pajat ur på prima. Siffrorna är ungefärliga har inte idas räkna så mycke.

Fi 2 (~30)

Hero(~35)

Jag har K :diamond: T :heart: på knappen jag höjer ordentligt får två syn.

Flopp K :spade: 6 :diamond: 3 :diamond: pott cirka 5$

Fi 1 checkar

Fi 2 bettar 1$ <-- Jag förstår inte minibetten på floppen så jag bettar ordentligt för att se vad han verkligen menar.

Hero Höjer 5

Fi 2 synar

Turn J :club: Pott ~17$

Fi 2 bettar 1$ <-- Ännu en gång. Vad kan detta betyda!? jag bettar ordentligt för det känns som han vill se nästa kort riktigt billigt

Hero höjer 10$

Fi 2 synar

river blankar pott ~40$

Fi ställer in för resterande ~12$

Vad kan han sitta på? Går det att motivera en fold?

Postad

Nej, för $12 ska du syna. Tror att du oftare än inte är slagen, men du kommer emellanåt att få se ett dåligt spelat (tiltat) missat färgdrag eller en sämre kung än din, och då borgar priset för en syn tycker jag.

Postad

Detta var kanske en dålig hand att visa detta med.

Generellt sett hur gör ni på sådana minibettar? Ska man smälla av ett skott på floppen som jag gör och smälla igen på turn. Det var ganska uppenbart att han hade bustat färgdrag när han gick allin. Så här i efterhand så behövde jag inte så mycke hjälp med den här handen. :)

Men hur gör ni med sådana minibettar?

Postad
Detta var kanske en dålig hand att visa detta med.

Generellt sett hur gör ni på sådana minibettar? Ska man smälla av ett skott på floppen som jag gör och smälla igen på turn. Det var ganska uppenbart att han hade bustat färgdrag när han gick allin. Så här i efterhand så behövde jag inte så mycke hjälp med den här handen. :)

Men hur gör ni med sådana minibettar?

Minibets representerar oftast ett drag om det är ett uppenbart drag ute, iochmed átt om han skulle sitta med top 2 / set, så skulle han försvara det, nu är han bara ute efter att få sitt drag att sitta så billigt som möjligt.

Postad

Erfarenheter om minibetten i grova drag - givetvis förekommer avvikelser!!!

Självfallet ska man höja på floppen... minibetten är antingen en s.k. stoppbet för drag, en meningslös känselbett eller ett konstigt slowspel.

Får du syn återstår alltså två alternativ. Slowspel eller drag.

Följer en lika stor bet-out på turn har Fi oftast ett drag.

Är däremot bet-outen lite större, kanske t.om. 25-35% av potten brukar det dock ofta vara en stor hand man är uppe mot.

Postad

Anledninge till att jag undrar är att det känns som att jag ibland skjuter av kanonen på turn och är slagen.

Hur skulle jag ha spelat om han hade checkat rivern? Kan jag anta att jag har blivit slöspelad och då checka rivern? Eller är det för mesigt när man har mindre än potten kvar i stacken?

Postad

Tänk om det verkligen är ett mongobarn. Han har inga vänner, kan inte deltaga i de aktiviteter han vill, andra barn mobbar honom, han kommer alltid vara beroende av en vårdare o.s.v..... men han har en sak i livet han älskar - poker.

Men inte ens här får han vara ifred, utan blir hackad på ... han läser våra inlägg och tårarna rinner sakta nerför hans kinder när han stilla, men fylld av ångest och dödslängtan, tänker; Varför är världen så orättvis... varför?

Han kryper modfälld ner i sängen... ögonen smärtar av de tårar som fällts... hjärtat bultar av oro... ska han orka ännu en dag av hårda sparkar och slag...?