Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bordet har varit ganska tajt (6pers) med max 3pers inblandade/flop under den halvtimme jag spelat. Sällan höjningar på mer än 1euro. (förutom jag 8-) )

UTG: 70

UTG+1: 80

HERO: 60

SB: 35

Jag får AKs

UTG: call

UTG+1: raise 2

HERO: call

SB: call

UTG: call

Flop

4 9 K regnbåge

UTG: raise 6

UTG+1: raise 14

HERO:?

Vad har dessa snubbar? Vad göra?

Bör man oftast återhöja med top10-händerna innan flop? ...även fast jag nu satt i mittposition? Bordet var som sagt tajt så det var väldigt oväntat med så många syn på denna...

Frågorna är alltså:

Innan Flop: bra med bara syn el höja med pott?

På flop:

Fold?

Syn?

Höja pot? (halva stacken)

All in?

* RP - QoS *

Postad

Fold på ett sådant bord du beskriver känns ganska självklar. AA,KK eller 99 samt K9s är väl händer som troligen ligger ute.... UTG kan mycket väl spela K9s då det inte har varit mycket höjningar och att sedan syna 1,5 till med två syner innan är ju inte omöjligt....

Postad

Håller med ovan. AKs är en given reraise innan floppen, om en tajt spelare då ställer in kan man lungt slänga AKs preflop och hamnar inte i Trubbel mot AA/KK.

Nu synade du bara, vilket medför att du inte vet om du är upp mot AA/KK. Samtidigt släpper du in händer som K9s,99 och 44, genom att bara syna.

Efter raise och reraise och mot tajta spelare, är TP/TK en given fold. Om man dock bestämmer sig för att spela vidare tycker jag allin är bästa alternativet. Om UTG och UTG+1 då har AA/AK/KQ/KJ/KT kommer de kanske folda.

Postad
Om man dock bestämmer sig för att spela vidare tycker jag allin är bästa alternativet. Om UTG och UTG+1 då har AA/AK/KQ/KJ/KT kommer de kanske folda.

Va? Tror knappast du får AA att folda och VARFÖR skulle man vilja att de ANDRA händerna foldade?

Postad
Om man dock bestämmer sig för att spela vidare tycker jag allin är bästa alternativet. Om UTG och UTG+1 då har AA/AK/KQ/KJ/KT kommer de kanske folda.

Va? Tror knappast du får AA att folda och VARFÖR skulle man vilja att de ANDRA händerna foldade?

Ja precis... nu måste du förklara dig! Verkar ju vansinne att ha det som mål.

Postad

Jag foldade... och resten me så ingen fick se korten! :(

men men.. han måste väl vara en riktig tomte om han "bluffar" med en återhöjning med 2 till bakom!

..ville bara höra om jag var FÖR mesig! 8-)

Postad

Visst finns väl möjligheten att någon lägger A-A oförbättrad om någon re-re-raisar.... kan man aldrig lägga de stora paren oavsett action ska man väl ta sig en funderare på om poker är rätt fritidssysselsättning för en...