Gå till innehåll

Nesta_ (FL SH) Jag är tillbaka från min dvala!!!


Nesta_

Recommended Posts

Är det någon som känner igen likheterna? :)

 

Preflop: Hero is Button with K, J.

3 folds, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, Hero caps, SB calls.

 

Flop: (9 SB) 7, 3, J (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB calls.

 

Turn: (7.50 BB) 7 (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

River: (9.50 BB) 9 (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

Final Pot: 11.50 BB

 

 

 

Party Poker 1/2 Hold'em (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with J:heart:, K:heart:.

1 fold, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, Hero caps, SB calls.

 

Flop: (9 SB) K:spade:, 8:diamond:, T:heart: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

Turn: (6.50 BB) 7:heart: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

River: (8.50 BB) 2:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

Final Pot: 10.50 BB

 

Helt menigslös post egentligen men kul att jag drog upp samma hand precis när jag läste om din :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"som ni ser är Fi. ganska lös"

 

Utifrån KJ-handen såg jag inte alls det. Märks däremot efter. Att han trebetar från sb med den handen när du kör ett stöldförsök är inte löst imo. Din cap är bra om du ger mig rätt motivering till varför du gjorde den, annars tycker jag snarare den är lös.

 

De andra händerna ser jag inga problem med. Hade dock försökt mig på en c/r på turn med 77 eftersom han stänger floppen och förmodligen kommer leda ut på turn då också om du visar svaghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"som ni ser är Fi. ganska lös"

 

Utifrån KJ-handen såg jag inte alls det. Märks däremot efter. Att han trebetar från sb med den handen när du kör ett stöldförsök är inte löst imo. Din cap är bra om du ger mig rätt motivering till varför du gjorde den, annars tycker jag snarare den är lös.

 

De andra händerna ser jag inga problem med. Hade dock försökt mig på en c/r på turn med 77 eftersom han stänger floppen och förmodligen kommer leda ut på turn då också om du visar svaghet.

 

Du har nog läst lite fel, "som ni ser är Fi, ganska lös" är på hand nr 2 med JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå, jag läser aldrig fel.

1. Antingen fel i facit

2. Dålig/Otydlig formulering

 

Hur ska vi kunna "se" att Fi. är lös innan handen utspelas. "Som vi kan se" borde i detta fall syfta på handen tidigare, som vi ju då har sett. :twisted:

 

Fortfarande nyfiken på cappningen preflop i första handen!

 

Okej det var kanske lite otydligt skrivet, men dock var det tänkt att "Fi:s stats" från pahud skulle visa om fi var tight eller lös innan handen utspelas.

 

Jag cappade med KJ handen, eftersom jag såg hans trebet som ett försök att skrämma mig. Han insåg självklart att jag försökte stjäla, därför antog han väl att jag missat totalt och försökte skrämma mig. Sen när han inte ger mer motstånd, trodde jag att potten var min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte piffa upp stämningen i dagboken med en kort redovisning av hur det har gått sen jag bytte till Party.

 

Antal händer: 6394

VP$IP: 25.18

VP$ISB: 39.37

Folded SB to Steal: 76.50

Folded BB to steal: 56.77

Att. to steal blinds: 28.38

W$WSF: 41.71

Amount won: $1034.97

BB/100 Hands: 4.05

WTSD: 36.04

W$ASD: 55.16

PFR: 16.23

 

Ni får gärna tolka siffrorna och säga vad ni tycker är bra och vad som är mindre bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm inte så mkt liv i den här dagboken. Iallafall, så har det gått mkt bra på 2-4 6 max på Party, har ungefär 3.5BB/100 efter nästan 10k händer. Jag har därför börjat fundera på att snart hoppa upp ett snäpp till 3-6. Jag har mer än tillräcklig rulle för det och jag tror inte att det är så stor skillnad mot 2-4 om man ser till kvaliteten på spelarna?!

 

Får se hur jag gör, men man vill ju gärna avancera i nivå eftersom det utvecklar en mer som spelare och ger mer $.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu i helgen har jag inte haft klonken med mig direkt :/ En hel del utdragningar på river och varje gång jag sitter på en go hand, så får jag ingen träff.

 

Har bestämt mig för att casha ut en del och köpa mig en liten motivations-höjare. En ny TV. Det är bara att fortsätta grinda. Jag fortsätter ett tag till på 2-4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol jag skulle inte varit så kaxig i Morbergs dagbok, har fått känna på hans oflyt senaste dagarna. Blev så sur på mupparna på 2-4 att jag skotta lite 5-10 och som tur var så gick det bra. Vann tillbaka min förlust på 2-4 + lite till, så nu är jag glad igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker definitivt att du ska pröva på 3-6 om du har rulle för det. Speciellt efter en skön uppsving på 2-4 då ditt självförtoende är på topp.

 

Tycker det är väldigt liten skillnad mellan 2-4/3-6 så kör på ditt vanliga spel och går det dåligt en längre tid gå ner till 2-4 igen för att återfå självförtroendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen är ju rolig.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is CO with Q:diamond:, Q:spade:.

2 folds, Hero raises, 1 fold, SB calls, BB calls.

 

Flop: (6 SB) Q:club:, A:club:, K:spade: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB folds.

 

Turn: (4 BB) J:club: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

River: (6 BB) 2:club: (2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Final Pot: 6 BB

 

Results in white below:

SB has 5c 5h (flush, ace high).

Hero has Qd Qs (three of a kind, queens).

Outcome: SB wins 6 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt Viking! Kan ju tillägga att jag förlorade ännu ett set med QQ på rivern lite senare lol

 

Jag vet inte om ni andra Party spelare köpte några lotter, som dom erbjöd nu i veckan? Jag köpte 55 st och klonkade inte en enda :/

När jag kollade igenom listan på vinnare, så var där ju hur många som helst som vunnit 2-4 ggr.. Riggat minst sagt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Har blvit blåst på 1k i rb, så nu är min rulle halverad och den andra halvan har min brorsa.

Hur kan 1k rb som du aldrig fått ut halvera din rulle?

 

För att jag räknade med att få dom pengarna såklart, om jag inte trodde jag skulle få dom, hade jag ju aldrig signat med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu har jag cashat ut 500 och fört över till mitt nya party konto. Så nu blir det grinda 2-4 tills min brorsa ger mig halva min rulle tillbaka :P

Kommer posta några händer senare idag!

 

Man får bara ha ett konto på Party Poker.

 

Ja jag har bara ett konto!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu har jag cashat ut 500 och fört över till mitt nya party konto. Så nu blir det grinda 2-4 tills min brorsa ger mig halva min rulle tillbaka :P

Kommer posta några händer senare idag!

 

Man får bara ha ett konto på Party Poker.

 

Ja jag har bara ett konto!

 

Okej. Eftersom du skrev ditt nya Party Poker-konto så blev jag misstänksam. Lite som att säga att "jag köpte en ny dator" trots att man aldrig ägt någon. Klart man kan säga så. Men jag bara uppfattade det fel. :)

 

Dessutom har du snackat om att spela på Party tidigare så jag trodde att du spelat på ditt konto. No worries m8! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...