thorn Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 Jag har nyligen börjat fokusera på shorthanded, för att det känns roligare och jag därmed kan fokusera bättre på mitt spel och därmed bli en bättre spelare. Jag spelar fullring ganska agressivt, och har egentligen inte läst någon SH teori, utan bara spelat intuitivt. Denna handen spelade jag för ett par dagar sen, och jag tycker mig inte riktigt se om mitt spel är bra eller dåligt faktiskt. Mitt aggressiva spel med PP mot höjningar (speciellt ifrån blindarna) gör att spelet blir ganska svängigt. Lyckas inte konvertera pokerrooms händer så lägger på pokerhand.org Hur hade ni reagerat i denna situation? Att lägga en så pass bra hand gör jag ej, men när han betar ut få alla gator, är det verkligen smart att återhöja både turn och river? Tack. Citera
Hjort Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 Ser inget fel på spelet, är ju inte så troligt att han har en femma till att börja med iom kallsynen och när han inte trebetar turn är det ju mycket mer konsistent med en donkbetande sjua än en triss. På rivern så får han ju en kåk och donkbetar sin sjua igen och då vet man ju att han synar ett omslag. Tråkigt om han går till tre bet, men dels kommer han göra det ibland med sjuan och dels är jag tämeligen säker på att han inte har bättre hand än dig så ofta som 1/3 av tiden i den här sekvensen. Lycka till med att slå Pokerrooms rake förresten. Den bör vara rätt mordisk på låglimit SHFLT. Citera
thorn Postad 13 December , 2005 Författare Rapport Postad 13 December , 2005 Lycka till med att slå Pokerrooms rake förresten. Den bör vara rätt mordisk på låglimit SHFLT. Tack, den är tung. Jobbar av deras $600 bonus (eurobet) och så lite rakeback också så det lindrar en del. Sen kanske det blir en annan femma. Citera
Recommended Posts