Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är ju lite olika på olika sajter vad för information som ges ut om varje bord. Men skulle va kul att höra hur ni väljer bord.

Kollar ni hur många spelare/flop som är med? Hur stora stackar folk har? Kollar ni vad medelpotten ligger på? För ni noga anteckningar när ni spelar o letar upp fiskar ni spelat mot förrut? Spelar ni ett tag o om det inte verkar bra, byter bord? Kollar inte upp nått alls o hoppas på tur?

Postad
Brukar titta efter vilket land och ålder, fransmän mellan 35-50 års åldern är i regel sämre än svenskar i 20-25 åldern.

Hehe, vet inte om jag lirat mot fransmän nån gång, men jag har märkt att det brukar vara en fördel att lira mot asiater, italienare och danskar. Även om många svenskar tror dom e guds gåva till pokern så försöker jag undvika dem så mkt som möjligt men de finns ju precis överallt. :)

Postad

Beror på vilken spelstil man kör, hur många spelare som sitter vid bordet och stackarna i förhållande till blindsen.

Själv spelar jag tight/aggressivt eller konservativt på åttapersoners bord och där inköpet är max 100 ggr bb. På sådana bord vill man möta spelare som spelar löst, spelare/flop blir då viktigast.

Om man spelat ett tag vid bordet och upptäcker att några spelare backar upp TP/TK med hela stacken, då har man hittat sitt offer. Bara att vänta på dolt set och reraisa allin, man kan knappast gå minus då.

Lösa/aggressiva spelare vid sådana bord är också kanon. De bombar på alla gator med mellan par och förlorar halva eller hela stacken mot mina AA.

Om man hittar ett bord där det är extremt få spelare/flop och medelpotten är liten. Då har man hittat tighta/passiva spelare, och kan sno många små potter.

Om jag sätter mig vid ett bord och upptäcker att spelarna inte alls är så dåliga som statistiken visade, att de är bra på att anpassa sig. Då byter jag bord.

Att leta kända fiskar är naturligtvis bra, men det är sällan man hittar dem. En fisk jag blir glad när jag hittar är allin. Han spelar på unibet och går allin på var och varannan hand, bara vänta på >medelpar och reraisa allin. Var längesen jag såg honom. Han kanske har fått bukt med sitt spelberoende.