Gå till innehåll

Är alla vinnare i poker?


laban333

Recommended Posts

Det är ju en stor marginal som förlorar i poker jämnfört med dem som vinner, men så kan det ju vara att dem som förlorar inte vill direkt ställa sig upp och säga högt "Jag förlorar på poker!".

 

Själv tycker jag det är underligt att 59,45% av spelarna jag mött har gått minus, resten faktiskt plussat :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på ditt inlägg misstänker jag att du är en av förlorarna som betalar av oss vinnande spelare i längden!

 

Saken är den att de flesta som hänger här är realtivt seriösa med pokern och är man seriös och inte helt tom i bollen är det inte så svårt att vara en vinnade spelare just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör ju nån tusenlapp i månaden plus...så jag är mer haj än fisk=) Jag brukar då berätta om då jag har förlorat ( iaf så hör min sambo det då musen flyger i väggen efter en bad beat). Tja...9 av 10 spelar ca går väl back men jag tillhör iaf den stolta skaran som vinner....måånga månader utan minus nu...]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom som ligger plus tror ju automatiskt att dom är vinnare, och på sätt och vis är dom ju det också eftersom dom totalt sett ligger på plus. Sen finns det ju dom som ligger minus men ändå anser sig vara stora vinnare i det lååånga loppet. Antagligen är detta en anledning till varför alla är vinnare. Jag kan tänka mig att många som skriver alla inlägg där dom vill ha hjälp med att klara sig undan alla fiskar och tomtar som stjäl deras pengar, är "vinnare" av den senast nämnda typen. Dom ligger minus, men enbart pga att det lååånga loppet har inte hunnit ge utslag ännu.

Det enda som egentligen är intressant är ju om en spelare för tillfället vunnit mer än han/hon förlorat, sen får väl alla andra "vinnare" vänta ut tiden så dom hamnar på plus innan dom kallar sig vinnare.

Själv är jag inte alls säker på att jag är en vinnande spelare då jag har haft flera månader då jag backat, men jag är 100% säker på att jag hittills efter ca 50 000 händer gått plus på att spela poker (jag vet exakt på dollarn hur jag ligger till).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som egentligen är intressant är ju om en spelare för tillfället vunnit mer än han/hon förlorat, sen får väl alla andra "vinnare" vänta ut tiden så dom hamnar på plus innan dom kallar sig vinnare.

Det enda jag tycker är intressant är ju om någon kan väntas fortsätta vinna, och det är ju som du påpekar lite svårt att avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är förlorande spelare i turnerings poker. men marginellt så jag fortsätter med turneringspoker för jag tycker det är så jävla mycket roligare. och det handlar inte om att tjäna pengar för mig. utan om att ha roligt ;)

 

FIX limit cash plusar jag rätt stabilt på de lägre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det finns ett turmoment kan alla vinna. Dock inte i längden. Men detta är tydligen tillräckligt för att hålla "igång" de flesta spelarna. Jag minns själv hur jag vann $1000 den första veckan jag spelade poker. Självklart fick jag för mig att jag var kung trots att jag inte hade en aning om vad jag sysslade med. När pengarna var borta visste jag ju att jag kunde vinna och satte in mer. Tyvärr är det nog precis så det är för många andra. Så länge det inte handlar om stora pengar kan det vara ett hyffast billigt nöje men det får inte gå för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör ju nån tusenlapp i månaden plus...så jag är mer haj än fisk=) Jag brukar då berätta om då jag har förlorat ( iaf så hör min sambo det då musen flyger i väggen efter en bad beat). Tja...9 av 10 spelar ca går väl back men jag tillhör iaf den stolta skaran som vinner....måånga månader utan minus nu...]

 

Det är fler än 1/10 som plussar på micro. Skulle tippa på att 4/10 vinner och det beror inte på att vi är underbarn utan att vi är aningen seriösa än dom som förlorar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat i över ett år och plussat samtliga månader utom i oktober då jag gick plus minus noll. Har säkert över 1 miljon händer spelade och känner mig fortfarande inte så stabil så jag vet om jag är en vinnande spelare i längden på en nivå som ger bra inkomster. Det säger ju inte så mycket om man lyckas slå NL0,1/0,25 då det ändå bara ger skitsummor på en sån nivå. Det jag vill få fram är att det inte är så jäkla lätt att veta om man är en vinnande spelare.

 

Btw. Jag känner massor med kompisar som spelar ibland och förlorar pengar så jag håller inte riktigt med om att alla säger de vinner pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet många som som spelar på mindre stakes och förlorar..

men det jag inte förstår är dom som spelar på 10/20 osv osv.. menar.. var kommer deras pengar ifrån ? så mycket fisk som sätter in pengar på lowstakes finns det väl inte. det mesta borde ju fastna i raken?

 

Det är väl helt enkelt bara så att det är färre procent av spelarna som är vinnande på de nivåerna. Lite hårdare att vara vinnande där skulle jag gissa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag drar in 15 inköp på en vecka och förlorar 2 på söndagen känner jag mig ändå som en förlorare avskyr att förlora en enda liten krona.

 

Just detta är ett av de största problem jag har.

Jag vill s.a.s. aldrig förlora en en krona av de jag en gång haft på kontot.

 

Sätter jag in $1000 på måndagen, går $2000 +, dvs ett saldo på $3000 och senare samma dag förlorar $200 så mår jag ruggigt dåligt över att jag förlorade de sista 200, inte bra över att jag är upp 1800..

 

De $200 var ju s.a.s. mina, jag har haft dem i min ägo jue.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör ju nån tusenlapp i månaden plus...så jag är mer haj än fisk=) Jag brukar då berätta om då jag har förlorat ( iaf så hör min sambo det då musen flyger i väggen efter en bad beat). Tja...9 av 10 spelar ca går väl back men jag tillhör iaf den stolta skaran som vinner....måånga månader utan minus nu...]

 

Det är fler än 1/10 som plussar på micro. Skulle tippa på att 4/10 vinner och det beror inte på att vi är underbarn utan att vi är aningen seriösa än dom som förlorar.

 

Inte ens chans att 40% av alla plussar på micro. Andelen som vinner borde rimligtvis vara LÄGRE ju lägre limits, eftersom lägre limits = högre rake i relation till insatserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...