Gå till innehåll

NLT - Trn, hur göra HU när han bara ställer in?


Chazz

Recommended Posts

Jag spela en 10+1 turnering idag. Det gick riktigt bra och jag hade (tror jag iallafall) allas respekt vid bordet.

 

Iallafall, tillslut är det jag och en snubbe kvar HU. Han har varit tight och bara spelat bra kort pre-flop och bara betat med nötterna i princip. Helt plötsligt slår han om och ställer in pre-flop varje hand. Blindsen är 300/600 och jag sitter på typ 9000 han 5500. Det är ju en sak att ställa in med skit händer, en helt annan att syna. Detta fortsatte tills jag var nere på 4500. Tillslut syna jag, vann och var uppe i 9 igen... Jag var åter tvungen att syna ett tag senare och han vann med A 3 mot A J s.

 

Vad ska man göra för att slå en sånhär gubbe? Man får ju inte All-in händer hela tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min mening gjorde du rätt (utifrån det som utgick från ditt inlägg) du väntade på ett läge och var sedan all-in som favorit. Att han sedan vann beror ju mest på tur (i alla fall på denna specifika handen). Man kan ju inte göra mer än att få in pengarna som favorit. Sen är det ganska svårt att analysera övriga händer då det inte finns något info eller exempel på händer som du foldat.

 

Själv brukar jag undvika post-flop spelet om jag inte är chipleader i en SnG HU. Jag ställer visserligen inte in exakt varje hand men det är i stort sätt fold eller all-in om jag har en skaplig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara att försöka vänta eller gambla?

 

Vet inte hur kassa kort du fick, men det är ju värdare att gambla bort halva stacken än att blinda bort den, väntar du på rätt hand och sedan dubblar upp till det du hade tidigare som kommer han att dra ut dig förr eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska syna med lite drygt 40% av alla händer. Gränsen borde gå någonstans runt J6o eller nått om jag måste gissa.

 

40% kan nog vara en rimlig siffra, men J6o är inte i närheten av topp 40%.

 

borde man dock inte utöka detta när Fi ställer in varje hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska syna med lite drygt 40% av alla händer. Gränsen borde gå någonstans runt J6o eller nått om jag måste gissa.

 

40% kan nog vara en rimlig siffra, men J6o är inte i närheten av topp 40%.

 

Jag skrev "om jag måste gissa".

 

Förövrigt var det Pokerstove som räkna fel. ;)

 

J9o, Q8o är mina två nya kandidater.

 

Nej men allvarligt, vet du ungefär vart gränsen går? Skulle vara bra så man slipper syna ur sig ur wsop med J9o i onödan.

 

Vad grundar du det på? Det beror ju helt på blindsstorleken. I det här läget, då båda sitter med ungefär 10bb skulle jag inte ta någon syn med J6o.

 

Det var en snubbe på 2+2 som gjort en simulering av hur man maximerar sitt EV under just de här förhållandena. Stackdjupet låg på 10bb. Verkade vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...