Gå till innehåll

Bulgur o granater; Bettermans guide till flärd och glamour


Betterman

Recommended Posts

  • Svars 447
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag funderar en stund och sätter honom på:

A klöver

T ruter

 

Strategin för ikväll är annars att försöka floppa starka händer som kåk, stege och eventuellt nötfärg för att spela dem hårt som titankäke och försöka undvika att få låga skräpkort oavsett vad som ligger på floppen.

 

Du har grymma "reads" på dina motspelare... Ibland behöver jag kort på bordet innan jag kan börja gissa, och då innehåller gissningarna inte sällan flera olika möjliga händer. Men din read är perfekt, innan floppen dessutom. Du är en stjärna med för liten fond helt enkelt. Kan jag staka dig (inte ge dig stake) så du kommer upp på en nivå som du egenligen hör hemma på...

 

Sen när det gäller strategin du tar upp... Wow, detta har jag inte sett i någon bok alls. Och du delar med dig gratis av dessa råd. Mitt spel kommer ta en helt ny vändning om jag följer denna startegi själv. Äntligen!!!

 

Hur som haver är du min nya idol. Fy fan va' kul att läsa din dagbok, om du gular så kanske vi läsare kan bidra med lite stålar så du fortsätter skriva... Skönt avbrott mot alla andra inlägg där alltid någon skall anmärka på fle stvanignar och annat skit.

 

Och helt seriöst, hoppas det går enormt bra för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har grymma "reads" på dina motspelare... Ibland behöver jag kort på bordet innan jag kan börja gissa...

 

Tack, ja det är lite av min specialitet. Jag har ju ändå spelat poker i drygt ett år nu och ju ingen duvunge precis! Jag är övertygad om att du snart är i närheten av mina reads om du bara kämpar på.

 

Du är en stjärna med för liten fond helt enkelt. Kan jag staka dig (inte ge dig stake) så du kommer upp på en nivå som du egenligen hör hemma på...

Nja, någon stake från andra pokerspelare är jag nog inte intresserad av att ta emot. Men tack ändå! Men om jag ska åka upp och ned runt €200 och dricka öl hela tiden kan man säkert få för sig ett och annat... 8-)

 

Sen när det gäller strategin du tar upp... Wow, detta har jag inte sett i någon bok alls.

Inte jag heller! Det är bara hårt arbete bakom detta. Funderar som sagt på att skriva en bok i ämnet. Tror allt mer på detta iom de otroligt fördelar jag märkt av att kunna floppa en kåk eller färg. Helt sjukt att ingen tänkt på det tidigare.

 

Hur som haver är du min nya idol. Fy fan va' kul att läsa din dagbok, om du gular så kanske vi läsare kan bidra med lite stålar så du fortsätter skriva... Skönt avbrott mot alla andra inlägg där alltid någon skall anmärka på fle stvanignar och annat skit.

 

Härligt att höra! Måste säga att jag är lite förtjust i mig själv. :oops:

Ingen dum idé alls. Bidrag från generösa pokerspelare även vid sidan om spelet borde kunna smälta fint in i fondens strategi. Och det är ju fullt möjligt att överföra pengar inom B2B-konton så why not! :lol:

 

Akvaristen var namnet på B2B (med intresse för fiskar...).

 

Råkar ni möta mig så gå varsamt fram... :roll:

Så fort det finns någon så upprättar jag en hundra-i-topp-lista på givmildaste donatorerna! :lol:

 

Och helt seriöst, hoppas det går enormt bra för dig.

 

Stort tack och tack det samma och må kåkarna komma till dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte din taktik .. kan du förklara den för mig .. lite utförligt. Vi kan ta det i PM för att inte förstöra för andra här .. som vill läsa dagboken och inte nåt annat.

 

Då det är fler som hört av sig via PM så tar vi det här.

 

Min taktik är någorlunda enkel:

* Floppa stege, kåk och färg oftare än andra (set är ok också)

* Undvika andra händer

* Bibehålla ironin under hela sessionen (ja, hela dagboken är det sagt)

* Hålla nere andningsfrekvensen (någonstans kring 88)

 

Det är långt ifrån lätt! Jag har själv floppat skräp ett antal gånger för sedan ligga och gruva mig i timmar efteråt.

 

Lycka till! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt kul med all positiv respons! Jag känner att jag är skyldig er trogna lite mer information rörande min strategi. Jag avslöjar därför härmed en del av vad det går ut på.

 

Har därför plitat ner några händer jag spelat den senaste kvarten ur mitt minne (den som uppfinner möjlighet att automatiskt plocka ut historiska händer från ett parti poker kommer bli rik. Handhistorier är ett passande namn dessutom...)

 

Namnen förutom Akvaristen är fingerade, annars hade det varit otroligt sammanträffande med alla losers på samma bord...

 

Be so good!

 

Players:

loser1 (EUR 50,90 in seat 1)

loser2 (EUR 30,75 in seat 2)

loser3 (EUR 48,50 in seat 3)

loser4 (EUR 31,45 in seat 4)

Akvaristen (EUR 95,24 in seat 5)

loser5 (EUR 47,70 in seat 6)

 

Dealer: Akvaristen

Small Blind: loser5 (0,25)

Big Blind: loser1 (0,50)

 

Akvaristen was dealt: 7c - 8s

 

loser2 Call (0,50)

loser3 Fold

loser4 Call (0,50)

Akvaristen Call (0,50)

loser5 Call (0,25)

loser1 Raise (1,00)

loser2 Call (1,00)

loser4 Call (1,00)

Akvaristen Call (1,00)

loser5 Fold

 

Flop 5d - 9d - 6s

 

loser1 Check

loser2 Check

loser4 Bet (3,25)

Akvaristen Call (3,25)

loser1 Call (3,25)

loser2 Fold

 

Turn 5d - 9d - 6s - Td

 

loser1 Check

loser4 Bet (6,00)

Akvaristen Call (6,00)

loser1 Fold

 

River 5d - 9d - 6s - Td - Qc

 

loser4 Bet (9,50)

Akvaristen Raise (19,00)

loser4 All-In (11,20)

Akvaristen Call (1,70)

 

loser4 shows: 5h - 5s (three of a kind, fives)

Akvaristen shows: 7c - 8s (a straight, ten high)

 

Akvaristen wins: EUR 66,65 (with a straight, ten high)

Rake: EUR 3,00

 

-------------------------------------------------------------------

 

Players:

loser1 (EUR 24,50 in seat 2)

loser2 (EUR 49,70 in seat 3)

loser3 (EUR 31,55 in seat 4)

Akvaristen (EUR 126,64 in seat 5)

loser4 (EUR 86,95 in seat 6)

 

Dealer: loser4

Small Blind: loser1 (0,25)

Big Blind: loser2 (0,50)

 

Akvaristen was dealt: Ks - Tc

 

loser3 Call (0,50)

Akvaristen Call (0,50)

loser4 Fold

loser1 Fold

loser2 Check

 

Flop Qs - Js - Ac

 

loser2 Check

loser3 Check

Akvaristen Check

 

Turn Qs - Js - Ac - 9c

 

loser2 Check

loser3 Check

Akvaristen Bet (2,20)

loser2 Fold

loser3 Fold

Akvaristen Payback (2,20)

 

Akvaristen didn't show hand

 

Akvaristen wins: EUR 1,70

Rake: EUR 0,05

 

-------------------------------------------------------------------

 

 

Players:

Akvaristen (EUR 74,19 in seat 1)

loser1 (EUR 31,00 in seat 2)

loser2 (EUR 65,50 in seat 3)

loser3 (EUR 66,90 in seat 4)

loser4 (EUR 63,40 in seat 5)

loser5 (EUR 8,35 in seat 6)

 

Dealer: loser5

Small Blind: Akvaristen (0,25)

Big Blind: loser1 (0,50)

 

Akvaristen was dealt: 3c - 3s

 

loser2 Fold

loser3 Fold

loser4 Call (0,50)

loser5 Fold

Akvaristen Call (0,25)

loser1 Check

 

Flop 7s - 3h - 7c

 

Akvaristen Check

loser1 Check

loser4 Check

 

Turn 7s - 3h - 7c - 9s

 

Akvaristen Bet (1,00)

loser1 Call (1,00)

loser4 Fold

 

River 7s - 3h - 7c - 9s - Ah

 

Akvaristen Bet (6,25)

loser1 Fold

Akvaristen Payback (6,25)

 

Akvaristen didn't show hand

 

Akvaristen wins: EUR 3,35

Rake: EUR 0,15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips inför morgondagens Keno är följande nr:¨

1, 3, 8, 12, 16, 21

De känns alla lika stabila! :lol:

 

Fattar ni!?!?! Jag prickade in både 1 och 8 i dagens Keno i tipset till er ovan! Grattis alla ni som nappade på detta!

Återkommer kanske med starka Jokernummer inför helgen...

 

God natt!

 

/Oraklet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, ska lira lite nu igen. Har varit mycket annat som tagit mitt fokus från kvalitativt pokerspelande. Ska försöka göra mitt rykte rättvisa och bekänna färg... *ordvits*

.

.

.

Min dam har ju gått och lagt sig då hon är trött efter att ha städat kåken eftersom vi ska ha ett par på middag imorgon.

Henne är det ruter i!

 

Själv har jag slitit med huset på utsidan och blivit call. Stått på stege för att täta läckor men ramlade ner och blev nästan blind, då det visade sig vara en hålstege och var rena bluffen. Jag blev så knekt. Jag hade köpt den av en check säljare som sa att stegen inte hade några begränsningar...

Jag hade raisat på cykeln hem för att hinna. Jag är en kung på att cykla förresten...

 

Jag ringde upp försäljaren och han var först att tala.

Han sa att jag vunnit en jackpot eftersom jag slagit mig så illa och skulle nu få en ny stege. En färgstege!

Men vilken flop den var!

Jag ringde upp försäljaren på nytt och ursäkten var given.

Men vad är det för set?

- Tror du att jag har hur mycket klöver som helst? Han tvekade en stund innan han lade sig...

 

Nu ska vi laga mat. "Ål in i ugn" är en favorit.

 

Slut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades inte hitta några händer som stack ut i senaste sessionen. Några floppade stegar men mer var det inte. En sak som jag dock funderat mycket kring det senaste är hur jag ska kunna utöka min strategi för att maximera mina vinster. Efter ett antal timmar gåendes fram och tillbaka i min lägenhet kom jag plötsligt på det:

 

"Bad Beat Jackpot!"

 

Om man kan förändra sitt spel för att nå så många Bad Beat Jackpots som möjligt så blir det oerhört vinstgivande. De summor som dyker upp i Bad Beat Jackpots är oftast enorma. Nu har jag själv inte plockat hem speciellt många sådanna men jag har ju å andra sidan inte haft någon strategi för att få dem heller om jag ska vara ärlig.

 

Så från och med nu är min strategi utökad och jag ska rapportera alla Bad Beat Jackpots jag får allt eftersom.

 

Kassa: €256

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat drygt en timma nu men ännu ingen Bad Beat Jackpot.

Men man ska inte underskatta den tid det tar att arbeta in en ny strategi, vad det än må gälla. Så ha förtröstan och håll ut.

 

Under denna timma har jag träffat fler set än jag gjort den senaste veckan. 5 set (fick nu mitt 6:e) som alla gav hyggligt med avkastning.

 

Roligast var när jag satt med QQ och bettade €3 pf och fick 2 syn.

Floppen visar 589 med 2 klöver. Rädd för steg- och färgdrag bettar jag €8. En foldar men en synar. Turn visar ruter Q.

Övertygad att killen sitter med något drag bettar jag €10 (han hade €20 kvar) och får syn. På river kommer det en 7:a och jag tror att han fick sin stege. För att visa lite ryggrad bettar jag ytterligare €10 så han tvingas gå all-in vilket han gör.... och visar upp 73s!

 

Killen fick ju ändå in ett par på river och tyckte väl att det var värt att syna €10. Folk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stötte på en lurig hand precis.

€.25/.5 - Satt med TT och höjde pf $2.75 efter en som synat.

Killen på knappen synar. Floppen visar 873, inte riktigt som en regnbåge eftersom det var 2 röda (ruter+hjärter).

Jag bettade €3 och precis när jag klickat på raise-knappen så reraisade han illa kvickt (autobet-pot-variant). Denna snabba beslutsamhet måste ju tyda på att han hade extremt starka kort på hand. Jts eller liknande.

 

Jag behövde en stund för att samla mig men beslutade att åter höja.

Då var han inte lika snabb men efter en stund foldade han.

 

Gjorde jag rätt? Vad kan han ha haft? 88?

 

Nåväl, efter det kändes det rätt att klanka ner på hans morsa och jag påpekade också att hans kusin var sämre på högläsning än en 3-årig... valack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste få gratulera dig till en mycket underhållande dagbok!

 

Du skriver väldigt bra och engagerande. Din graf var ju bara grymt kul. Likaså din förklaring till varför den vid en tidpunkt redovisade noll euros på din bankrulle.

(Själv tror jag på den kvantmekaniska förklaringsmodellen)

 

Jag håller alla tummar för dig och din fortsatta pokerkarriär!

 

P.S Du kanske inte ska ha så bråttom att gå upp i nivå? Det verkar ju funka rätt bra på .25-.5. Jag tycker du ska stanna där tills du har en lite fetare rulle och gå upp då. För säkerhets skull liksom. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
UPDATE!

Ledsen att uppdateringen har varit obefintlig det senaste. Jag håller dock på att cleara julbonusen på HeyPoker samt försöker ta mig till nästa nivå i VIP-cashback där. Så även idag blir det en session på Heypoker istället.

 

Sedan har jag ju fått de eminenta högklassiga markerna från Potraiser som jag fingrar på hela tiden. Otroligt gedigna handarbetade lermarker måste jag säga. Orginalboxen som de levererades med har till och med fyrfärgs-tryck! Not bad at all...

 

Men snart är det nytt gott år och då blir det nya tag för Akvaristen.

Så passa er alla ni guppys, ciklider och svärdbärare - det är er jag är ute efter. Under tiden får ni gärna yngla av er...

Jag bara mal och mal...

 

 

I'll be tobacko 2006 with updates - jag lovar! Tills dess - ett gott slut och ett nytt år!

 

* S K Å L *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåväl, efter det kändes det rätt att klanka ner på hans morsa och jag påpekade också att hans kusin var sämre på högläsning än en 3-årig... valack!

 

Nice, har du många liknande förolämpningar på lager som du kan dela me dig av? :) Själv går ja mycket för morsan-skämten, väldigt efektivt mot tyskar och liknande samtidigt som man kan skratta lite för sig själv... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lola mig... lola mig baklänges, framlänges och åt sidan.

 

Väldigt underhållande läsning har nog aldrig sett så revolutionerade poker teorier.

 

 

Kunde inte sova då jag låg och funderade på dagens stora framsteg.

Från €30 till €90 på knappt 2 timmar. Kan jag tredubbla min kassa varannan timma borde jag kunna nå slutmålet kanske redan före jul?!

Vad kan jag säga mer än lol.

 

Kör nu 3 st bord €0.25/0.5 - vilket är vad min rulle tål (3*€30)

 

Lol igen...

 

Kassa just nu (med 3st levande bord): €234

 

 

Är det mycket tuffare motstånd på €1/2!??!

 

och lol.

 

Man skulle kunna forsätta hela natten. Det här kan ju omöjligt vara en seriös kille, eller?!

 

--------

mvh Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gekko visar här den typiska svenska avundsjukan. Betterman är ju utan tvekan en grym spelare med helt nya tankegångar i poker, och detta sticker i ögonen på dig.

 

jag säger bara "keep up the good work", jag är övertygad om att du kommer nå dina mål. Mitt råd är dock att du ska vänta med 1/2 till du har 500€ i rullen, då du klarar av alla feta utdragningar.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...