Gå till innehåll

NLT - SnG, felspelat med KK?


Robinp

Recommended Posts

Åkte ut på första handen jag spelade i en fullring SnG så inga reads. Ni får alla fakta, visst jag har lite svårt att lägga KK och hans re-raise preflop och på floppen dikterar kanske ett AA eller JJ men kändes inte så. Han borde ju fetlagt sig efter att jag synade hans re-raise på floppen. Kan inte bestämma om jag bara spelade lite våghalsigt eller allmänt kasst?

 

 

** Cabo San Lucas [Hold 'em] (20.00|40.00 No Limit - STT) Real Money

 

- manxman66 sitting in seat 1 with $890.00

- Turbodog69 sitting in seat 2 with $980.00

- jorrejoker sitting in seat 3 with $1000.00

- itsokie sitting in seat 4 with $590.00

- fferret sitting in seat 5 with $1000.00

- Kayser_Soze sitting in seat 6 with $960.00

- geronimo9999 sitting in seat 7 with $1310.00

- ruttnutt sitting in seat 8 with $1300.00

- ciaffone sitting in seat 9 with $970.00

- HERO sitting in seat 10 with $970.00 [Dealer]

 

manxman66 posted the small blind - $10.00

Turbodog69 posted the big blind - $20.00

 

** Dealing card to HERO: King of Hearts, King of Clubs

 

jorrejoker folded

itsokie folded

fferret folded

Kayser_Soze raised - $40.00

geronimo9999 folded

ruttnutt called - $40.00

ciaffone folded

HERO raised - $60.00

manxman66 folded

Turbodog69 raised - $140.00

Kayser_Soze called - $140.00

ruttnutt folded

HERO called - $140.00

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 2 of Spades, Jack of Clubs

 

Turbodog69 bet - $280.00

Kayser_Soze folded

HERO raised - $560.00

Turbodog69 raised - $840.00

HERO went all-in - $270.00

Turbodog69 shows: 9 of Hearts, King of Diamonds

 

** Dealing the turn: 9 of Spades

 

** Dealing the river: 3 of Clubs

 

Turbodog69 wins $2130.00 from the main pot

 

End of game 605992361

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din första raise preflop är bara för ynklig. Du ger dom finfina odds att träffa ett A eller ett set och dra ut dig. När det sedan kommer en reraise och en syn måste du trycka mer! Mot en spelare kan du eventuellt syna där för att maskera din hand litegrann, men mot två spelare, och med sämst position dessutom, bör du höja mer.

Efter floppen spelar du helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, pre-flop gör du felen, efter floppen gör du rätt. Det är Turbodog69 som är tomten i sällskapet. Förvånar mig inte om han slutade runt 6-7'e plats. Bad beat är rätt uttryck. När Turbodog69 höjer $140.00 och Kayser_Soze synar ska du trycka all in direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huh.. jag sitter alltid o svär lite för mig själv om jag får KK QQ i dom första händerna. Allafall så brukar jag resonera som så att om det är i början så ska jag ha in alla pengar preflopp, om inte så sker så hanterar jag min hand som den sämsta om jag inte träffar.

 

Preflopp: I ditt fall hade jag raisat till kanske 400-500 istället för 60 för att ta det lilla som finns eller i bästa fall att någon ställer.

Som tur är så svarar ju Turbodog efter din raise och där har du verkligen tillfället att ställa in som jag ser det.

 

Postflop: Här är det kört enligt min strategi. Inga reads, början på turren och du har $770 kvar som kommer att räcka ett tag till. Fold och vänta tills det är 3-4 tomtar borta ur leken och börja ställa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår egentligen inte problemet. Du trycker in pengarna som storfavorit. Visst spelar du handen för passivt preflop, men eftersom han är en sån tomte så blev resultatet bara positivt. Han hade ju knappast kunnat syna om du ställt in preflop. Efter att ha floppat mittenparet tycker han av någon anledning att han har en kanonhand vilket bara är att tacka för. Efter floppen har han två(!) outs vilket om jag räknar rätt ger honom knappt 9% chans att sätta trissen. 10 ggr av 11 ska du alltså vinna handen. Var glad att det finns folk som han säger jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allafall så brukar jag resonera som så att om det är i början så ska jag ha in alla pengar preflopp, om inte så sker så hanterar jag min hand som den sämsta om jag inte träffar.
Kan nog säga att du ger upp en hel del +EV om du spelar dom så. AA-KK kan man och ska man ofta backa med hela stacken i en SNG. Ett överpar är guld värd i en SNG.

Håller med alla som säger att du spelar för svagt pre-flop, re-raisea mer och trycka när det är din tur igen.

På floppen är det helt rätt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta mer pre får du en höjning tillbaka så ställ, specielt om det är som nu 2 st kvar i potten. I en SnG vill du inte få med 2 spelare till floppen eftersom pengarna ska in där och risken att du blir slagen är större med 2 fi.

 

Jaha, varför det?

 

Jag tackar och tar emot om jag får fyra fi emot mig med KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta mer pre får du en höjning tillbaka så ställ, specielt om det är som nu 2 st kvar i potten. I en SnG vill du inte få med 2 spelare till floppen eftersom pengarna ska in där och risken att du blir slagen är större med 2 fi.

 

Jaha, varför det?

 

Jag tackar och tar emot om jag får fyra fi emot mig med KK.

 

Därför att nu handlade det om en SnG och den vill man vinna och inte få så mycket EV+ som möjligt på sin hand, och ja jag är medveten om att man vinner mer än vad man satsar MEN han måste fortfarande spela mot dom som är kvar.

 

Men som sagt vi kan ju ha helt olika åsikter men jag föredrar att spela höga PP mot få motståndare, specielt i turneringar/SnG då varje hand "är" avgörande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att nu handlade det om en SnG och den vill man vinna och inte få så mycket EV+ som möjligt på sin hand,

De där två sammanfaller under första delen av en turnering.

 

Men som sagt vi kan ju ha helt olika åsikter men jag föredrar att spela höga PP mot få motståndare, specielt i turneringar/SnG då varje hand "är" avgörande.

Jo, men vad som är bäst är inte direkt en åsiktsfråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fåt nog ta o hålla med Pyse här...

Ja lirar ganska mycket sng's för tillfället 50$ och 100$ single table.

Ju fler motståndare mot sej till floppen med ett högs PP på hand ju större risk är det för utdragning, onödig risk att ta, bättre o försöka få 1 persones hela stack med ett högt par o inte hela bordets stackar, eftersom det kan sluta med att du blir av med din egen ist...

Den som ropar efter mycket.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch... om man inte är uppe mot raketerna, då man är så gott som rökt i vilket fall som helst, så är man ju ungefär 55% mot 3 motståndare. ~65% mot två.

 

Om man kan tre eller fyrdubbla stacken så borde man ju nästan vara garanterad ITM, om man hade typ startstack när man fick kobojsarna. Speciellt eftersom man dessutom kripplar/eliminerar ett gäng. En dubblad stack ger inga som helst garantier till nånting, IMEM.

 

Ser inga anledningar att inte pumpa potten, men skulle ju se till att få in smeten innan floppen... det gäller väl att få in så mycket att man committar i princip allihopa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch... om man inte är uppe mot raketerna, då man är så gott som rökt i vilket fall som helst, så är man ju ungefär 55% mot 3 motståndare. ~65% mot två.

 

Om man kan tre eller fyrdubbla stacken så borde man ju nästan vara garanterad ITM, om man hade typ startstack när man fick kobojsarna. Speciellt eftersom man dessutom kripplar/eliminerar ett gäng. En dubblad stack ger inga som helst garantier till nånting, IMEM.

 

Ser inga anledningar att inte pumpa potten, men skulle ju se till att få in smeten innan floppen... det gäller väl att få in så mycket att man committar i princip allihopa.

 

Min åsikt också. Man spelar max runt 80 händer i en SnG med BRA struktur. Man få bara AA eller KK statistisk 2/3 av de SnGs man spelar då. Absolut att man vill maximera potten preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...