Gå till innehåll

Var är "ideellt"-tråden?


Recommended Posts

cookiemaster, det var väl så att några moderatorer postade att dom inte får ett öre för att moderera, vilket är helt sant, dock så sa dom aldrig något kring inkomsterna då moderatorerna inte har någon insyn kring det.

 

Ledningsgruppen har aldrig öht kommenterat resultatet i sig, utan den enda kommentaren är den som postats tidigare i denna tråd, typ "ja, forumet har vissa inkomster, forumet kostar mer än vad man kan tro att drifta och nej vi kommer inte kommentera det i detalj ytterligare".

 

Doc, av dom här på forumet så är du en av dom som vet (och har flitigt diskuterat) att vi städar och modererar för hårt. :)

 

Som sagt, vi har inga problem med att diskutera denna med viss öppenhet, men just detaljerna kring det hela kommer vi inte att kommentera ytterligare.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag anser själv att om QoS och de andra skulle råka tjäna en massa pengar på forumet så är det helt okej för mig. Kan tillägga att jag inte känner QoS och har aldrig träffat honom. Däremot så "verkar" han var väldigt trevlig ;)

Det intresanta är nog inte att någon tjänar pengar på detta utan att man väljer att "städa undan" trådar som ifrågasätter/kritiserar forumet. Det känns på något sätt lite unket, i min lilla värld.

 

Det e väl inget konstigt med att obekväma trådar städas bort, detta handlar ju om affärer och det är bara gratulera QoS till att han lyckats skapa en av europas största feeder sites. Klart att folk som cookiemaster är avundssjuka på det. Vidare så är det nog oxå ett jädrans jobb och driva ett så här pass stort forum och då kan nog "avtryckarfinget" var lite ryckigt när det gäller "obekväma" trådar.

 

Keep up the good work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc, av dom här på forumet så är du en av dom som vet (och har flitigt diskuterat) att vi städar och modererar för hårt. :)

 

- QoS

Jo, men jag var nog INTE medveteten om att ni faktiskt städar undan HELA TRÅDAR utan ytterligare kommentarer. Det ger mig, som sagt, en dålig smak i munnen.

Jag deltar ofta i olika forum pga möjlighet att diskutera saker fritt. Att det finnas ordningsivrare och pedanter som ständigt ändrar på rubriker, låser trådar och flyttar på inlägg kan jag möjligtvis orka med ett kortare tag, men att dessutom acceptera att ens trådar helt plötsligt kan försvinna pga en moderators godtycke är nog tyvärr för mycket för mig.

 

Ett publikt öppet forum drivs under andra premisser än ett slutet forum för en exklusiv klubb. Detta forum liknar mer och mer det senare och passar inte mig.

 

Jag har inga problem att ta konsekvenserna av det och söka mig vidare, speciellt då detta forum inte alls ger mig speciellt mycket efter att den första nybörjarnyfikheten släppt. Trots ert idoga städande och pill domineras forumet av trams och oväsentligheter. Dessutom är det väldigt få uppriktiga personer här. De flesta är ryggdunkande rövslickare som har lite att tillföra annat än sin okritiska acceptans av allt som försigår här.

De kritiska har nog redan gått vidare, och det är ett allvarligt tecken på ett forum i förfall. Hur kul blir en klubb för inbördes beundran i längden?

 

Jag tror inte att dina planer för forumet går i samklang med dina handlingar. Vill man driva ett öppet, publikt forum så får man nog släppa lite på sin ordningsmani och sitt kontrollbehov.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc, av dom här på forumet så är du en av dom som vet (och har flitigt diskuterat) att vi städar och modererar för hårt. :)

 

- QoS

Jo, men jag var nog INTE medveteten om att ni faktiskt städar undan HELA TRÅDAR utan ytterligare kommentarer. Det ger mig, som sagt, en dålig smak i munnen.

Jag deltar ofta i olika forum pga möjlighet att diskutera saker fritt. Att det finnas ordningsivrare och pedanter som ständigt ändrar på rubriker, låser trådar och flyttar på inlägg kan jag möjligtvis orka med ett kortare tag, men att dessutom acceptera att ens trådar helt plötsligt kan försvinna pga en moderators godtycke är nog tyvärr för mycket för mig.

 

Ett publikt öppet forum drivs under andra premisser än ett slutet forum för en exklusiv klubb. Detta forum liknar mer och mer det senare och passar inte mig.

 

Jag har inga problem att ta konsekvenserna av det och söka mig vidare, speciellt då detta forum inte alls ger mig speciellt mycket efter att den första nybörjarnyfikheten släppt. Trots ert idoga städande och pill domineras forumet av trams och oväsentligheter. Dessutom är det väldigt få uppriktiga personer här. De flesta är ryggdunkande rövslickare som har lite att tillföra annat än sin okritiska acceptans av allt som försigår här.

De kritiska har nog redan gått vidare, och det är ett allvarligt tecken på ett forum i förfall. Hur kul blir en klubb för inbördes beundran i längden?

 

Jag tror inte att dina planer för forumet går i samklang med dina handlingar. Vill man driva ett öppet, publikt forum så får man nog släppa lite på sin ordningsmani och sitt kontrollbehov.

 

Lycka till.

 

Men det här är ju inget publikt öppet forum utan ett medlemsforum och alla medlemmar har accepterat de regler som gäller här (det är ju ett av kraven för att bli medlem - tja, i stort sett det enda). Ett internetforum styrs av moderator och admin. Moderator och admin bestämmer vad som får och vad som inte får diskuteras - gillar man inte läget finns tusentals andra forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc, tråkigt att du känner så. :(

 

Självklart så är målsättningen att forumet ska vara så bra som möjligt och det finns ingen som helst logik i att försöka försämra det medvetet, tvärtom så försöker vi hela tiden aktivt styra diskussioner och inriktning mot det vi tror många av POKERFORUM.nu-are tycker är intressant och utvecklande att disktuera.

 

Tror det i grund och botten handlar om samma sak som när vi diskuterade frågan sist, vi har nog olika syn på hur ett forum ska modereras och vi är uppenbarligen inte överens om vad anses vara en bra moderering.

 

Tycker som sagt att det är tråkigt att du känner så negativt inför det hela, men du har uppenbarligen gett forumet en seriös chans och det kanske är så enkelt att det inte passar dig vid denna tidpunkt, även om vi försöker få till ett forum som passar så många olika personlighetstyper som möjlig.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att dina planer för forumet går i samklang med dina handlingar. Vill man driva ett öppet, publikt forum så får man nog släppa lite på sin ordningsmani och sitt kontrollbehov.

 

Lycka till.

 

Doc: starkt att någon fler vågar gå ut och kritisera. Forumet har blivit en rikitg klubb för inbördes beundran, läser sällan här på forumet men många av mina kompisar som gör det känner samma sak. Drygheten hos moderatorer smittar av sig till resten av forumets medlemmar vilket gör detta forum oseriös och allmänt slafsigt. Inte många seriösa trådar utan några skitinlägg. Sen blir många vansinniga på QoS sanslösa mani för att pilla i rubrkerna.

 

Personligen har jag inget emot att de som driver ett forum tjänar pengar. Det jag motsätter mig emot är precis det som Doc skriver; olämpliga trådar verkar raderas och QoS verkar driva sina moderatorer bakom mörkret. Själv sitter han o tjänar storkovan medan moderatorerna enligt QoS "inte får ett öre för att moderera".

 

Kanske dags för moderatorerna att få lite insyn i inkomsten:

 

Vi tar ett räkneexempel: anta att bara 10% (väldigt få alltså) av PF.nu:s medlemmar (dvs 10% av 20 000=2000) har registrerat sig på något pokerrum via PF.nu. Låt oss säga att de generarar $100 i rake varje månad (extremt lite alltså, kolla upp vad du själv betalar i rake!). Med bra deals lär QoS få minst 40% av den raken, dvs $40 per person, dvs $40*2 000 = $80 000 = 640 000 kr / månad :shock:

 

Vill minnas att QoS sa att pengarna gick till att "betala servrar etc".... eller hur.... riktigt dyra servrar isåfall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cookiemaster, precis som jag skrev till Doc, det är naturligtvis så att det inte finns någon som helst logik i att vi skulle vilja att det är drygt och otrevligt här på forumet, tvärt om så är den exakta motsatta attityden det som vi försöker pusha för, däremot så är det så att vi inte alltid lyckas.

 

Forumet består av en hel del olika människor och det vore naivt av oss att tro att vi bara kan få in trevliga och hjälpsamma medlemmar, men vi försöker som sagt att få till en stämning som gör att så många som möjligt trivs, men det är uppenbart att det inte är 110% framgångsrikt eftersom både du och Doc känner stort missnöje.

 

Om man ändå fick en 640k per månad skulle man vara rätt nöjd med livet, nu är det tyvärr rätt långt från sanningen, men själv tycker livet är rätt bra ändå. :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cookiemaster du får nog sänka din 10% en aning, tror inte så många har registrerat sig genom PF. men visst det är mycket pengar, vilket jag inte har någonting emot. har man lagt tid på nåt och sen lyckats så ska ingen behöva hacka på han för att han tjänar pengar på det.

 

blev dock lite putt på din QoS när du låste min flytta från prima tråd och sa åt mig att fortsätta i en flytta till prima... jag var ju redan på prima och skulle där ifrån. vilket ledde till att jag inte orkade föra diskussionen vidare :P.. släppa lite på tyglarna skulle inte skada.

förövrigt tycker jag du gör ett bra jobb, fortsätt så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cookiemaster: Livet är inte rättvist och vet du vad... Det är det bästa faktum som finns. Det innebär att du faktiskt kan förändra din livssituation till det bättre.

 

Kreativt entrepenörsskap belönas.

Hårt arbete belönas.

 

Jag ser inte vad du vill ha ut av denna tråd. Upplys mig :)

 

* Vill du att vi moderatorer ska få full insyn i balansräkningen för forumet?

 

Vi tackar för omtanken men har du någonsin hört oss moderatorer kräva insyn i kostnadsdelarna/intäktsdelarna för forumet? Skulle presonligen inte tro det.

 

* Vill du att QoS ska dela med sig av de intäkter forumet inbringar till oss moderatorer?

 

Det finns ingen av oss som kräver det och det arbete vi lägger ned är inte i närheten av det QoS lägger ned. Jag jobbar heltid med ett annat jobb. PF.nu är en trevlig hobby för mig.

 

* Vill du att QoS ska göra ett aktiebolag av PF-nu så att du kan köpa aktier?

 

I dont get it...

 

 

Handlar det hela om rättvisa så är vi ganska Off topic då vi börjar prata politiska ideologier. Men då antar jag att du surar över Uppsalastudenterna som driver Ongame som i dagarna blir uppköpta av Bet and Win för runt 5 miljarder!

 

Är det rättvist?

 

Ja det kan man diskutera, men jag tycker att marknadspriset är rimligt och då är det fullt rättvist...

 

 

[Edit] Att det sedan känns som att forumet blir sämre är ofta en naturlig reaktion när forumet blir större. Förr kanske man hann läsa alla inlägg och kunde sålla bort de som man inte ville läsa. Numer hinner man inte läsa allt som skrivs och då får man ofta känslan av att det blir sämre.

 

När det gäller denna del är all kreativ feedback bra feedback.[/Edit]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc: starkt att någon fler vågar gå ut och kritisera. Forumet har blivit en rikitg klubb för inbördes beundran, läser sällan här på forumet men många av mina kompisar som gör det känner samma sak.

Så du menar att all andra som inte kritiserar är svaga och mesiga? Har du kanske tänkt på att de andra kanske inte håller med dig? Varför klagar inte dina kompisar om de nu håller med dig? De borde ju vara inne och skriva i denna tråden? Eller de är kanske inte lika starka som Doc? Jag kan inte förstå hur någon inte skulle våga kritisera ett forum. Du är ju mer eller mindre anonym och det är ju inte så att QoS har några bra "connections" i HA.

 

Drygheten hos moderatorer smittar av sig till resten av forumets medlemmar vilket gör detta forum oseriös och allmänt slafsigt. Inte många seriösa trådar utan några skitinlägg. Sen blir många vansinniga på QoS sanslösa mani för att pilla i rubrkerna.

Antar att du känner att du tillför mycket för att forumet ska bli seriöst. Det gör Doc och jag tror att många pga det tar hans argument mycket seriösare än dina. Det enda du har gjort är att klaga utan att försöka tillföra något och få forumet till att bli seriösare i dina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

640 000 kr / månad

 

Ditt räkneexempel visar ju uppenbarligen att du inte har någon som helst koll på hur intäkter ser ut för affiliates.

 

Inte många seriösa trådar utan några skitinlägg.

 

Varför kommer det sig att det är folk som "bara läser" och aldrig skriver något själv som oftast kommer med den här typen av kritik. Ibland är det inte så himla lätt att skriva något intressant om ämnen som varit uppe för samtal 20 ggr tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

640 000 kr / månad

 

Ditt räkneexempel visar ju uppenbarligen att du inte har någon som helst koll på hur intäkter ser ut för affiliates.

 

Jag har nog mer kunskap om detta än vad moderatorerna här på forumet har som iallafall tidigare trodde att QoS inte tjänar något på det.

 

 

* Vill du att vi moderatorer ska få full insyn i balansräkningen för forumet?

 

Vi tackar för omtanken men har du någonsin hört oss moderatorer kräva insyn i kostnadsdelarna/intäktsdelarna för forumet? Skulle presonligen inte tro det.

 

* Vill du att QoS ska dela med sig av de intäkter forumet inbringar till oss moderatorer?

 

Tycker inte det är mer än rätt att de som "jobbar" som moderatorer borde få något för det. Säg mig ett företag som skulle kunna ha oavlönad personal? Eller iallafall få lite info om QoS att han drar in sex-siffriga belopp i månaden.

 

När den förra tråden var uppe, (den som så lämpligt raderades av Mr Städningspedant) så fick jag iallafall intrycket att vissa moderatorer inte ens visste att PF drog in $$$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog mer kunskap om detta än vad moderatorerna här på forumet har som iallafall tidigare trodde att QoS inte tjänar något på det.

 

Jag har ingen medvetenhet om vad andra moderatorer har för kunskap i ämnet. Huruvida du har större kunskaper i ämnet än andra moderatorer låter jag också vara osagt, just pga av föregående mening, MEN det är helt klart att ditt räkneexempel är så långt ifrån verkligheten därför kan inte dina kunskaper inte vara allt för stora... dom kan fortfarande vara större (eller mindre) än andra moderatorer, men det innebär inte att du har rätt, eftersom du har fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är mer än rätt att de som "jobbar" som moderatorer borde få något för det. Säg mig ett företag som skulle kunna ha oavlönad personal?

Moderatorgruppen är mer ett gäng folk som funkar bra ihop och gör kul grejor tillsammans (åker på tävlingar, kramas, äter mat, snackar skit etc. :)) och det är inget direkt jobb i traditionell mening utan mer att vi alla hänger här på forumet så länge som man tycker det är kul och man har kul ihop.

 

Tror (och hoppas verkligen) inte att någon i moderatorgruppen känner att det är ett tvång eller ett "jobb", utan man hänger här och hjälper till som sagt för att man trivs med alla andra tomtarna. :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drygheten hos moderatorer smittar av sig till resten av forumets medlemmar vilket gör detta forum oseriös och allmänt slafsigt. Inte många seriösa trådar utan några skitinlägg.

 

Tycker inte det är mer än rätt att de som "jobbar" som moderatorer borde få något för det. Säg mig ett företag som skulle kunna ha oavlönad personal? Eller iallafall få lite info om QoS att han drar in sex-siffriga belopp i månaden.

 

Ibland blir förstår jag mig inte på människor. Du anser alltså att moderatorerna är dryga människor och ska få betalt för det?

 

Ja, vad ska man säga...? Du verkar fått det hela om bakfoten. Modereringen är en hobby för oss moderatorer (tror jag kan prata för oss alla när jag säger det).

 

Annars sammanfattar QoS det hela bra i sina inlägg i tråden. Tror inte så mycket mer behöver sägas här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
En dubbelmoral har alltid förekommit här på PF. Forumet leds av en kille som påstår sig göra allt ideellt och ingen av moderatorera verkar utåt sett veta något om inkomster etc. "Otrevliga" trådar har tidigare "städats" undan...

 

Men men, sånt är livet. Gillar man det inte så ska man inte vara här... då trivs QoS & co bäst... :roll:

 

Hehe, jag hade nästan glömt bort dig... hur var det, var det 600 000 vi tjänade i månaden? :D

 

Mig ska man inte glömma... och om du inte minns vad jag skrev så var det:

 

Kanske dags för moderatorerna att få lite insyn i inkomsten:

 

Vi tar ett räkneexempel: anta att bara 10% (väldigt få alltså) av PF.nu:s medlemmar (dvs 10% av 20 000=2000) har registrerat sig på något pokerrum via PF.nu. Låt oss säga att de generarar $100 i rake varje månad (extremt lite alltså, kolla upp vad du själv betalar i rake!). Med bra deals lär QoS få minst 40% av den raken, dvs $40 per person, dvs $40*2 000 = $80 000 = 640 000 kr / månad :shock:

 

Vill minnas att QoS sa att pengarna gick till att "betala servrar etc".... eller hur.... riktigt dyra servrar isåfall...

 

Om ni nu anser att dessa siffror är så fel, kan ni då upplysa mig om vilket som är felaktigt?

 

De 10%:en? Ja, kanske en överdrift, men då ska man komma ihåg att $100 i rake en stark underdrift. Jag vet själv personer (ingen nämnd, ingen glömd) som tjänar ca $10 000 i månaden på forum som är betydligt mindre än pf.nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som hyfsat ny användare här på pf.nu så förstår jag inte problematiken. Det är väl i och för sig både onödigt och larvigt om någon företrädare för pf.nu påstått att de inte tjänar några pengar på verksamheten, eftersom det är ganska uppenbart att de drar in pengar på affe-länkarna. Men. Jag får vara här gratis och huvuddelen av medlemmarna bjuder på sina erfarenheter och kunskaper inom poker vilket för mig varit otroligt värdefullt så här långt. Då har jag inga problem med att någon tjänar pengar på verksamheten eftersom jag inte bidrar ekonomiskt. Om jag dessutom får en bonus för att registrera mig på en pokersite så är det mig fullständigt egalt om pf.nu också får några kronor för detta. Det är väl snarare bra, eftersom bandbredd, server och diskutrymme inte är gratis (vilket många verkar tro).

 

Om du, cookiemaster, inte fått någon kunskap genom pf.nu så beror det väl i så fall på att du 1) är mycket bättre på poker än alla andra här, eller 2) inte läser den information som finns tillgänglig.

 

Angående "rubrikpillet" som QoS beskylls för så tycker jag personligen att det är bra. Det finns inget värre än massa postningar med intetsägande rubriker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär ser jag det:

 

* Cookiemaster driver ett eget forum.

 

* Cookiemaster tjänar dåligt med flis på sitt forum.

 

* Cookiemaster tror att hans eget ljus lyser klarare om han blåser ut andras (är det bara jag som minns såna gamla dagismetaforer?)

 

* Cookiemaster blir dagligen blåst av tidningen Metro som tjänar grova stålar på att han läser deras blaska som de är lömska nog att ge gratis till honom.

 

* Cookiemaster kan gå och hetsa "var mans oinskränkta yttranderätt på publika forum" på Flashbacks forum för likasinnade

 

* Cookiemaster tillför inget och borde få en finfin gag-ball, modell Pulp Fiction.

 

Add: Ledsen att jag bumbade upp den här tråden igen. Den borde vara död och begraven för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl i och för sig både onödigt och larvigt om någon företrädare för pf.nu påstått att de inte tjänar några pengar på verksamheten, eftersom det är ganska uppenbart att de drar in pengar på affe-länkarna.

 

Du är fullt välkommen att ta en titt på min privatekonomi och mina studieskulder, sedan garanterar jag att du inte säger samma sak om mig igen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

hej bara undrar ifall pf är ett vinst drivande forum, om ja så behövs väl bara ett ja som svar, men undrar isåfall om moderatorerna får betalt för de dom gör eller vart pengarna försvinner.

 

om nej, vart går alla pengar ni drar in?

 

Självklart är det vinstdrivande och inte som QoS försöker antyda.... vad pengarna går till vet nog bara QoS, moderatorerna verkar iallafall inte veta det.

 

Men tydligen kostar "servrar och annat" hundratusentals kronor i drift... yeah right....

 

Såhär ser jag det:

 

.

.

.

 

inte ett rätt men bra försök :roll:

 

 

Av någon anledning vill ingen hitta felet i denna uträkning.

Kanske dags för moderatorerna att få lite insyn i inkomsten:

 

Vi tar ett räkneexempel: anta att bara 10% (väldigt få alltså) av PF.nu:s medlemmar (dvs 10% av 20 000=2000) har registrerat sig på något pokerrum via PF.nu. Låt oss säga att de generarar $100 i rake varje månad (extremt lite alltså, kolla upp vad du själv betalar i rake!). Med bra deals lär QoS få minst 40% av den raken, dvs $40 per person, dvs $40*2 000 = $80 000 = 640 000 kr / månad Shocked

 

Vill minnas att QoS sa att pengarna gick till att "betala servrar etc".... eller hur.... riktigt dyra servrar isåfall...

 

 

Om ni nu anser att dessa siffror är så fel, kan ni då upplysa mig om vilket som är felaktigt?

 

De 10%:en? Ja, kanske en överdrift, men då ska man komma ihåg att $100 i rake en stark underdrift. Jag vet själv personer (ingen nämnd, ingen glömd) som tjänar ca $10 000 i månaden på forum som är betydligt mindre än pf.nu.

 

Varför inte? Jo, därför den kan stämma rätt bra...

 

 

Det är väl i och för sig både onödigt och larvigt om någon företrädare för pf.nu påstått att de inte tjänar några pengar på verksamheten, eftersom det är ganska uppenbart att de drar in pengar på affe-länkarna.

 

Du är fullt välkommen att ta en titt på min privatekonomi och mina studieskulder, sedan garanterar jag att du inte säger samma sak om mig igen. ;)

 

Att moderatorerna tjänar pengar vill ju inte QoS säga, isåfall är det rätt idiotiskt att lägga ned tid här som moderator om en man sitter och håvar in all deg.... EV- som folk här skulle kalla det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bla bla bla bla bal.... EV- som folk här skulle kalla det...

 

Att läsa dina inlägg är iaf EV- för mig. Vill du inte vara med och sponsra QoS topvåning i Stockholm och hans lyxbilar så är det bara att inte utnyttja pf.nu:s sign up erbjudande.

 

Själv skulle jag inte han några som helst problem med att QoS skulle tjäna 600 000 + i månaden på att driva detta forum. Men visst skulle man bli lite avundsjuka för att man själv inte hade ett lika framgångsrikt forum och det är kanske där skon klämmer. Vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem fan är Qos, så kan man väl inte heta? Om det nu är entreprenören bakom denna sida kan man väl kalla honom något annat så att en vanlig dödlig icke datornörd kan förstå vad ni snackar om.

 

Sen måste jag passa på att hålla med de flesta som likt mig tycker att entreprenören får tjäna hur mycket han/hon vill. Om QoS nu tjänar mycket på sidan är det bara bevis på en bra produkt, vilket borde glädja oss alla. Även om vi egentligen inte har ett dugg med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att moderatorerna tjänar pengar vill ju inte QoS säga, isåfall är det rätt idiotiskt att lägga ned tid här som moderator om en man sitter och håvar in all deg.... EV- som folk här skulle kalla det...

 

Jag har roligt på forumet, jag har lärt mig mycket och jag har fått många nya vänner. Det tycker jag är mer värt än pengar.

 

Vem fan är Qos, så kan man väl inte heta?

 

Helt rätt, det gör han inte. :)

 

Men du heter väl inte Dostojevski heller? Och jag heter inte devalanteriel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...