Gå till innehåll

FLT - Blind steal, när ska man ge upp?


TheVitruvianMan

Recommended Posts

Jag har tidigare varit väldigt försiktig med att stjäla med lite sämre kort, men försöker bli bättre på att utnyttja sena positioner. Men jag verkar inte fatta när jag är slagen utan det blir mer en princip sak att jag ska ha den potten jag försöker stjäla :)

 

T.ex jag sitter på knappen med A9s alla foldar till mig och jag raisar. SB lägger sig och BB synar. Floppen kommer J73 regnbåge, jag raisar och han reraisar... oftast brukar jag cappa och beta på turn. Men jag vet inte om det är rätt. Men fråga är alltså hur långt man bör gå med ett steal försök innan man ger upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blindsteals är svårt men också extremt lärorikt. Så länge man har stora läckor i sitt postflopspel så håller jag med om att man bör vara konservativ dock utan att ta det till överdrift.

 

Att folda A9s på knappen kommer dock inte på fråga, skulle knappast kalla det en blindsteal för övrigt. Att höja A9s först in från knappen är mer att betrakta som en legetim värdehöjning med en legetim hand.

 

Oavsett om BB synar varje gång man höjer först in från knappen vore det kriminellt att inte höja A9s. Däremot kan man ju vänta med att openraisa T8o och sådant tills man känner sig mera bekväm med mörkjuck och/eller har en read på att mörkarna foldar för ofta.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte titta så mycket på korten i första hand utan mer se till att variera mig. Raisar med en låg hand om läget känns rätt. Petar man in dessa då och då så är det tillräckligt ofta för att blinds ska misstänka steal men ändå tillräckligt sällan för att de inte ska vara säkra på saken. Och raisar man med typ 75 och det kommer en låg flopp så har man ju bra läge. Kommer en hög flop så får man beta ändå och se vad blindsen säger om det. Däremot ska man aldrig desperat försöka försvara sina investerade pengar. Får man motstånd är det bara att använda sina readingskills och ev erkänna sig besegrad denna gång och hoppas att bb försöker samma visa nästa gång man sitter med bra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...