BjornL1491910513 Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Tror inte jag förlorat AA på länge faktiskt. Kan inte förstå hur folk kan klaga på den. Och jag ställer in med den eftersom nästan ALLA synar med TP all in. Jag bettar rejält pre så blire aldrig problem och rejält på flop. Citera
bzkt Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Om KKK kommer på flop har du den näst bästa möjliga handen. Om JT9 i samma färg (som inte är en färg du har) kommer upp är det värre. Inte riktigt, du har nästnöten, men händer som slår dig är: AK, KQ, KJ, KT, K9, K8, K7, K6, K5, K4, K3, K3. Citera
Björn85 Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Om KKK kommer på flop har du den näst bästa möjliga handen. Om JT9 i samma färg (som inte är en färg du har) kommer upp är det värre. Inte riktigt, du har nästnöten, men händer som slår dig är: AK, KQ, KJ, KT, K9, K8, K7, K6, K5, K4, K3, K3. Inte riktigt det häller, om vi ska vara petiga så är händer som slår dig: A K, A:diamond: K, A:heart: K, A:spade: K KQ ,KQ ,KQ ,KQ osv Citera
jaroiten Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Om KKK kommer på flop har du den näst bästa möjliga handen. Om JT9 i samma färg (som inte är en färg du har) kommer upp är det värre. Inte riktigt, du har nästnöten, men händer som slår dig är: AK, KQ, KJ, KT, K9, K8, K7, K6, K5, K4, K3, K3. Inte riktigt det häller, om vi ska vara petiga så är händer som slår dig: A K, A:diamond: K, A:heart: K, A:spade: K KQ ,KQ ,KQ ,KQ osv Nej, det var K2 han missa.. Citera
DaMan Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Om KKK kommer på flop har du den näst bästa möjliga handen. Om JT9 i samma färg (som inte är en färg du har) kommer upp är det värre. Inte riktigt, du har nästnöten, men händer som slår dig är: AK, KQ, KJ, KT, K9, K8, K7, K6, K5, K4, K3, K3. Inte riktigt det häller, om vi ska vara petiga så är händer som slår dig: A K, A:diamond: K, A:heart: K, A:spade: K KQ ,KQ ,KQ ,KQ osv Nej, det var K2 han missa.. Amen ingen spelar väl K2 mot en raise? Citera
jonklar Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Tror inte jag förlorat AA på länge faktiskt. Kan inte förstå hur folk kan klaga på den. Och jag ställer in med den eftersom nästan ALLA synar med TP all in. Jag bettar rejält pre så blire aldrig problem och rejält på flop. Lyckos dig. Själv har jag förlorat typ de senaste fem gångerna med AA. Anledningen att jag inte ställer in Preflop är att det blir för lätt att se när man har bra och dåliga händer. Om man alltid betar 3-5BB så vet inte motståndarna hur bra hand man har. Problemet är då att de drar ut en, men det är ju så man får betalt, när de försöker och misslyckas. Men jag vet hur det är. Har förlorat de 5 senaste men kanske vinner de 13 nästa och förlorar en igen och vinner tre på raken osv. Konstigt det här med stochastiska processer, människan har dålig förståelse för dom. Citera
BjornL1491910513 Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Tror inte jag förlorat AA på länge faktiskt. Kan inte förstå hur folk kan klaga på den. Och jag ställer in med den eftersom nästan ALLA synar med TP all in. Jag bettar rejält pre så blire aldrig problem och rejält på flop. Lyckos dig. Själv har jag förlorat typ de senaste fem gångerna med AA. Anledningen att jag inte ställer in Preflop är att det blir för lätt att se när man har bra och dåliga händer. Om man alltid betar 3-5BB så vet inte motståndarna hur bra hand man har. Problemet är då att de drar ut en, men det är ju så man får betalt, när de försöker och misslyckas. Men jag vet hur det är. Har förlorat de 5 senaste men kanske vinner de 13 nästa och förlorar en igen och vinner tre på raken osv. Konstigt det här med stochastiska processer, människan har dålig förståelse för dom. Sant. Man glömmer oftast hur många gånger man egentligen vinner med den. Citera
mowmow Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Eftersom du endast kommer få syn av bättre händer när du ställer in med AA preflop så ser jag ingen vits med det. Du skämtar väl? Citera
Recommended Posts